ΓΔ: 893.23 1.65% Τζίρος: 80.18 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πολύ πίσω σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης αυτοκινήτων παραμένει η Αθήνα

Η Αθήνα διαθέτει μόλις 62 φορτιστές συνολικά, όταν η Ρώμη διαθέτει 499 φορτιστές. Η αρνητική πρωτιά πηγαίνει στη Σόφια της Βουλγαρίας με 0,01 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο και τη Ρίγα της Λετονίας με το Βίλνιους της Λιθουανίας να βρίσκονται στην ίδια θέση με 0,05 φορτιστές.

Με την ηλεκτροκίνηση να κάνει άλματα και να μπαίνει δυναμικά στην καθημερινότητά μας, η Αθήνα παραμένει μία από τις πόλεις της Ευρώπης που υπολείπεται σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Διαθέτει μόλις 0,1 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, γεγονός που δείχνει ότι πρέπει το επόμενο χρονικό διάστημα να υπάρξει μεγάλη πρόοδος στον τομέα των υποδομών.

Η ελληνική πρωτεύουσα έχει τον 6ο μικρότερο συντελεστή φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα ανάμεσα στις ευρωπαϊκές πόλεις, σύμφωνα με έρευνα της βρετανικής υπηρεσίας σύγκρισης τιμών, Uswitch. Η αρνητική πρωτιά πηγαίνει στη Σόφια της Βουλγαρίας με 0,01 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο και τη Ρίγα της Λετονίας με το Βίλνιους της Λιθουανίας να βρίσκονται στην ίδια θέση με 0,05 φορτιστές. Εντύπωση κάνει η πολύ χαμηλή βαθμολογία του Παρισιού στη συγκεκριμένη έρευνα, με τους Γάλλους να υπολείπονται σημαντικά σε υποδομές, καθώς υπάρχουν μόλις 0,16 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο.

Η Αθήνα διαθέτει μόλις 62 φορτιστές συνολικά, όταν η Ρώμη διαθέτει 499 φορτιστές. Ο συντελεστής ανά 100.000 κατοίκους είναι μόλις 0,02, δηλαδή 88% χαμηλότερος από αυτόν της Ρώμης (0,18), ενώ τους λιγότερους δημόσιους φορτιστές στην Ευρώπη έχει η πρωτεύουσα της Βουλγαρίας με μόλις 15 σημεία φόρτισης στο σύνολό της. Το Βίλνιους της Λιθουανίας έχει μόλις 21 φορτιστές, 69% λιγότερους από τη Βαρσοβία της Πολωνίας (68), ενώ το Βουκουρέστι της Ρουμανίας έχει 121 σημεία φόρτισης.

Από την άλλη, οι ευρωπαϊκές πόλεις που έχουν κάνει μεγάλα βήματα ανάπτυξης στην ηλεκτροκίνηση είναι το Όσλο της Νορβηγίας που κατέχει την πρώτη θέση με 5,47 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο. Διαθέτει 2.481 σημεία φόρτισης, όταν η Κοπεγχάγη (Δανία) διαθέτει 95 φορτιστές. Με σχεδόν 4 φορτιστές (3.98) ανά 100.000 κατοίκους, η πρωτεύουσα της Νορβηγίας είναι η ευρωπαϊκή πόλη που μπορεί να υποστηρίξει καλύτερα τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το Λονδίνο ακολουθεί στη λίστα, με 3,17 φορτιστές ανά χλμ² και συνολικά σχεδόν 4,991 σημεία, ενώ ακολουθούν το Άμστερνταμ με 2,24 φορτιστές και 680 σημεία, Λισσαβώνα με 2,09 φορτιστές και 1.332 σημεία φόρτισης και οι Βρυξέλες με 1,35 φορτιστές και 220 σημεία φόρτισης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ανοδική τροχιά οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση συνέχισε για άλλον ένα μήνα να καταγράφει ανοδική πορεία με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα παρά τα προβλήματα υποδομών που καταγράφονται.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε δοκιμαστική λειτουργία η πλατφόρμα του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Το πρόγραμμα, με προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ, είναι μια πρωτοβουλία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που στοχεύει στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την υποστήριξη της βιώσιμης κινητικότητας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήθηκαν κατά 20% τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα το 2021

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) τα υβριδικά αυτοκίνητα με ηλεκτρική αυτονομία αυξήθηκαν κατά 45%. Αντίθετη πορεία για τα οχήματα με φυσικό αέριο καθώς οι πωλήσεις τους μειώθηκαν κατά 39,5%.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατά 30% αυξάνεται η επιδότηση για τον β' κύκλο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Το μέγιστο ποστό επιδότησης για αγορά αυτοκινήτου από φυσικά πρόσωπα αυξάνεται στα 8.000 ευρώ από 6.000 ευρώ που ήταν πριν, ενώ για δίκυκλα ή τρίκυκλά στα 3.000 ευρώ. Τον Απρίλιο ξεκινά ο β' κύκλος.