ΓΔ: 912.33 0.05% Τζίρος: 280.85 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: υπουργείο Ναυτιλίας

Πλακιωτάκης: Σημαντική η συμβολή της ναυτιλίας στην ενεργειακή ασφάλεια

Ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε πως πρέπει η δημόσια εικόνα της ναυτιλίας να ανταποκρίνεται στο ρόλο και τη σημασία της. Με τον τρόπο αυτό και το ναυτικό επάγγελμα θα γίνει πιο ελκυστικό για τους νέους.

Στην τεράστια συμβολή της ναυτιλίας στην ενεργειακή ασφάλεια και στη λειτουργία της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, τόσο κατά την περίοδο της πανδημίας όσο και κατά την τρέχουσα συγκυρία του πολέμου στην Ουκρανία αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, στο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Μάλτας.

Ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε εξάλλου και στην επίτευξη των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, όπου μεταξύ άλλων, κατατάσσονται πρωτοβουλίες όπως η καταπολέμηση της φτώχειας και η ποιότητα στην εργασία.

Όπως τόνισε ο υπουργός «η ναυτιλία στηρίζει την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη και ευημερία, μεταφέροντας κρίσιμα αγαθά σε κάθε γωνιά του ανεπτυγμένου και αναπτυσσόμενου κόσμου. Για το λόγο αυτό, πρέπει η δημόσια εικόνα της να ανταποκρίνεται στο ρόλο και τη σημασία της. Με τον τρόπο αυτό και το ναυτικό επάγγελμα θα γίνει πιο ελκυστικό για τους νέους που αναζητούν επαγγελματικές προοπτικές με υψηλές απολαβές και κοινωνική αναγνώριση».

Ο υπουργός εξήρε τον ρόλο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) ως μοναδικού ρυθμιστικού οργάνου της διεθνούς ναυτιλίας, καθώς και τη σημασία της Διεθνούς Σύμβασης των Ηνωμένων Εθών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) στη διαμόρφωση ενός πλαισίου, υπό τον ΙΜΟ, που θα διασφαλίζει τη βιώσιμη ανάπτυξη της ναυτιλίας.

Απέδωσε έμφαση στην ικανότητα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για προσαρμογή και γρήγορη ανάληψη δράσης στις συνεχείς και απαιτητικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας, αναφερόμενος στην πανδημία Covid-19 και τον πόλεμο στην Ουκρανία, όπου αναλήφθηκαν οι αναγκαίες ενέργειες (σε πολιτικό και τεχνικό επίπεδο) προκειμένου διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του ναυτιλιακού κλάδου, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της ναυτιλιακής κοινότητας και την προστασία των εργαζομένων στη ναυτιλία.

Ειδικά ως προς την απανθρακοποίηση, ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε την αναγκαιότητα διασφάλισης, περαιτέρω ανάπτυξης της έρευνας και διαθεσιμότητας εναλλακτικών καυσίμων, μέσα από μια λογική παγκόσμιων ενεργειακών κόμβων (energy hubs) για την υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης, διατηρώντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα, ανθεκτικότητα και αξιοπιστία των ναυτιλιακών μεταφορών.

Στο Malta Maritime Summit συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ, οι αρμόδιοι για τη ναυτιλία υπουργοί της Μάλτας, της Κύπρου και της Πορτογαλίας, η Εκτελεστική Διευθύντρια του EMSA, καθώς και υψηλόβαθμοι εκπρόσωποι διεθνών ναυτιλιακών φορέων και της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Elefsina-Naypigeia-Shipyards
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Tα ελληνικά ναυπηγεία ετοιμάζονται να αποκτήσουν πρωταγωνιστικό ρόλο διεθνώς

Η αρχή γίνεται από το Νεώριο της Σύρου όπου έως το 2022 είχαν ολοκληρωθεί τουλάχιστον 350 επισκευές πλοίων όλων των τύπων, ακολουθούν δυναμικά και τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετατροπή συμβατικού πλοίου σε ηλεκτρικό μέσω πρωτοποριακού προγράμματος

Η χρηματοδότηση του έργου φθάνει περίπου στα 6 εκατ. ευρώ και προβλέπει και τη μετατροπή των λιμενικών εγκαταστάσεων για υποδοχή και χρήση «Πράσινης Ενέργειας» μέσω φωτοβολταϊκών συστημάτων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου εφικτή μόνο με νεότευκτα σκάφη

Όπως τονίζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης αυτή τη στιγμή μία ανανέωση του με μεταχειρισμένα πλοία νεότερης γενιάς καθίσταται δύσκολη.
Ploia, limani, Peiraias, Apergia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σοβαρή πρόκληση για την ακτοπλοΐα η ανανέωση του στόλου της έως το 2030

Με την προϋπόθεση ότι σήμερα δεν υπάρχουν διαθέσιμα μεταχειρισμένα πλοία που να πληρούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που έχει θέσει η ΕΕ έως το 2030, η μόνη λύση είναι η κατασκευή νέων πλοίων.