ΓΔ: 1376.87 -0.30% Τζίρος: 22.68 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:57:31 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Revma, Times, Ilektriko, Electricity, Energeia, Energy
Φωτο: Shutterstock

Προβληματισμός στις επιχειρήσεις για την άνοδο των λειτουργικών εξόδων

Την ίδια στιγμή που οι καταναλωτές πιέζονται και μειώνουν την κατανάλωση, οι επιχειρήσεις εστίασης και μεταποίησης αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω του αυξημένου ενεργειακού κόστους ζητώντας ουσιαστική στήριξη.

Έντονος είναι ο προβληματισμός που επικρατεί τόσο για τα αυξημένα κόστη όσο και για το «καλάθι του νοικοκυριού», με τις επιχειρήσεις εστίασης και μεταποίησης να καλούν για στήριξη καθώς πιέζονται τόσο από την άνοδο των λειτουργικών εξόδων όσο και από την μείωση της κατανάλωσης λόγω των «άδειων πορτοφολιών» των καταναλωτών.

Στο πλαίσιο εκδήλωσης όπου παρουσιάστηκε το καινοτόμο προϊόν «Coffee Cold Brew Beer» που δημιουργήθηκε από τη συνεργασία της ΝΗΣΟΣ και της Coffee Island,  ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO της Coffee Island, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα καταστήματα της εστίασης λόγω του αυξημένου ενεργειακού κόστους σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει ουσιαστική στήριξη.

«Τα καταστήματα του δικού μας κλάδου δεν δουλεύουν με τέτοιες κερδοφορίες ώστε να μπορούν να αφομοιώσουν και να αποσβέσουν το πολύ αυξημένο κόστος. Είναι αντικειμενικό το πρόβλημα και πολύ αληθινό. Υπάρχουν πολλά καταστήματα του κλάδου που έχουν διακόψει τη λειτουργία τους. Η αγορά αγωνιά. Βιώνει πάρα πολύ άσχημες στιγμές» τόνισε προσθέτοντας ότι «ίσως είναι η πιο δύσκολη περίοδος που διανύουμε, καθώς συμβαίνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Τα καταστήματα πιέζονται λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας και ταυτόχρονα ο καταναλωτής πιέζεται πολύ λόγω του αυξημένου κόστους ζωής».

Ο ίδιος ανέφερε ότι η εταιρεία έχει πάρει απόφαση να στηρίξει όσο γίνεται περισσότερο το δίκτυό της απορροφώντας το 70% των ανατιμήσεων και εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι, αν δεν ξεφύγει περαιτέρω η κατάσταση, κανένα κατάστημα της Coffee Island δεν θα κλείσει.

Αναφορικά με τα μέτρα στήριξης για την αντιμετώπιση του αυξημένου κόστους σημείωσε: «Καλούμαστε να συζητάμε για μέτρα στήριξης τη στιγμή που ο κλάδος του καφέ υπόκειται σε ένα τελωνειακό καθεστώς με την επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης, που αποτελεί πανευρωπαϊκή πατέντα» και συνέχισε: «Προσπαθούμε να εξηγήσουμε στις κυβερνήσεις πόσο ενάντια στον καταναλωτή και στον ανταγωνισμό είναι αυτό το μέτρο. Αντί να συζητάμε για την κατάργηση αυτών των επιβαρύνσεων, μιλάμε για μέτρα στήριξης. Προσωπικά, δεν θέλω κανένα μέτρο στήριξης. Θέλω να επικρατήσει η απλή λογική».

Από την πλευρά του ο ο ιδιοκτήτης και ιδρυτής της ΝΗΣΟΣ, Αλέξανδρος Κουρής ανέφερε ότι το ενεργειακό «είναι μια βόμβα σε όλη τη παραγωγική οικονομία όχι μόνο στα καταστήματα της εστίασης και στο retail. Είναι μια βόμβα στη μεταποίηση». Ο ίδιος τόνισε ότι οι μεταποιητικές εταιρείες βάλλονται πανταχόθεν από τη λαίλαπα της αύξησης του κόστους. «Αυτό που γίνεται είναι πρωτόγνωρο και πάρα πολύ ανησυχητικό. Θα έλεγα ότι η γλυκιά γεύση που μας είχε αφήσει ο ευρωπαϊκός και ελληνικός χειρισμός της κρίσης της πανδημίας αναφορικά με τη στήριξη των επιχειρήσεων, έχει φύγει και έχει αντικατασταθεί από μια πικρή γεύση αυτή τη στιγμή για όλα όσα βλέπουμε να γίνονται».

Πρόσθεσε επίσης, ότι «όλο το επιχειρηματικό σύστημα ήταν ανέτοιμο να δεχτεί και να διαχειριστεί τα ζητήματα που έχουν προκύψει. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να το συνειδητοποιήσουμε. Υπάρχει μεγάλη πίεση στον καταναλωτή και στις επιχειρήσεις. Οι περισσότερες παραγωγικές και κερδοφόρες επιχειρήσεις, διαμάντια της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και με χαμηλό δανεισμό, στη προσπάθειά τους να στηρίξουν τον καταναλωτή απορροφούν τα κόστη και χάνουν κερδοφορία».

Αναφορικά με το «καλάθι του νοικοκυριού» σημείωσε ότι η συγκεκριμένη πολιτική, συμπεριλαμβανομένης και της επιδοματικής πολιτικής που έχει ακολουθήσει η κυβέρνηση στον τομέα της ενέργειας, υπολείπονται του μεγέθους της κρίσης που υπάρχει. «Αυτό που θα πρότεινα στην κυβέρνηση είναι να ασχοληθεί όχι με τσιρότα, αλλά να χτίσει και να γεφυρώσει τους παράγοντες που δημιουργούν αυτή την κρίση και να το κάνει στη χώρα. Δεν μπορεί η βιομηχανία να μην έχει πρόσβαση στην αγορά φθηνής ενέργειας. Δεν γίνεται σε μία ευνομούμενη χώρα να τίθενται φράγματα στο ποιος μπορεί να αγοράσει φθηνή ενέργεια και ποιος όχι. Επίσης δεν γίνεται να έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση την πράσινη μετάβαση και να μην έχει την δυνατότητα σύνδεσης της μισής χώρας μέσω του net metering. Δεν γίνεται να απαιτείται χρονικό διάστημα έξι μηνών ή ενός έτους για τη σύνδεση ενός φωτοβολταϊκού πάρκου. Θα πρότεινα με αυτά να ασχοληθεί η κυβέρνηση».

Στην πίεση που υφίστανται οι μεταποιητικές επιχειρήσεις από τα αυξημένα κόστη αναφέρθηκε ο 'Αγις Πιστιόλας διευθυντής μάρκετινγκ και εξαγωγών της Agrino, επισημαίνοντας ότι «οι μεταποιητικές επιχειρήσεις πιέζονται περισσότερο από κάθε άλλο τομέα δραστηριότητας. Σεβόμαστε τους καταναλωτές και προσπαθούμε να τους στηρίξουμε απορροφώντας το μεγαλύτερο ποσοστό των ανατιμήσεων που δεχόμαστε».

Σε ό,τι αφορά στο «καλάθι του νοικοκυριού» υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία προσπαθεί να πετύχει κάτι που συμβαίνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα στην Ελλάδα, με μείωση των τιμών και προσφορών στα προϊόντα. «Οι εταιρείες που σεβόμαστε τους καταναλωτές μας, είναι κάτι που ούτως ή άλλως θα πράξουμε, περιορίζοντας το περιθώριο κέρδους κόντρα στο αυξημένο κόστος παραγωγής». Σύμφωνα με τον ίδιο, το συγκεκριμένο μέτρο αποτελεί προέκταση του φυλλαδίου προσφορών των σούπερ μάρκετ που διανέμουν σε εβδομαδιαία βάση.

Εστιάζοντας στο συνεχιζόμενο κόστος, ο κ. Πιστιόλας σημείωσε: «ως βιομηχανία τροφίμων, είμαστε ο τελευταίος τροχός της αμάξης στην εφοδιαστική αλυσίδα, δεχόμενοι όλες τις αυξήσεις των τιμών από όπου και εάν προέρχονται. Αναγκαστικά θα πρέπει να προβούμε σε κάποιες ανατιμήσεις για να αντιμετωπίσουμε το αυξημένο κόστος. Το εάν θα συμπέσουν οι ανατιμήσεις με τη στιγμή που θα βρισκόμαστε σε διαδικασία προώθησης προϊόντων στο καλάθι του νοικοκυριού είναι κάτι που συνέβαινε και κατά την προώθηση στα φυλλάδια προσφορών των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Ό,τι γινόταν έως τώρα θα συνεχίσει να γίνεται».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευέλικτα χρηματοδοτικά εργαλεία για ανάπτυξη ζητούν οι βιοτέχνες

Η διοίκηση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας παρουσίασε μια σειρά προτάσεων που θα δώσουν ώθηση στην επιχειρηματική ανάπτυξη, προτείνοντας μεταξύ άλλων την κατάργηση ή σταδιακή μείωση του τέλους επιτηδεύματος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πλαφόν στις τιμές ενέργειας ζητά ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος σημείωσε πως πρέπει να υπάρξουν μέτρα που θα αποδεικνύουν τη διάθεση της κυβέρνησης να διατηρηθεί η μεταποιητική δραστηριότητα στη χώρα, προειδοποιώντας για μπαράζ «λουκέτων».
Revma, Reuma, Timologia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο κλάδος της εστίασης ζητά ρύθμιση για σταθερή χρέωση κιλοβατώρας

Ο Κύκλος Επαγγελματιών Εστίασης αναφέρει, ότι οι πάροχοι ρεύματος διαταράσσουν την ελληνική, και την ενωσιακή έννομη τάξη με την αυθαίρετη μεταβολή των χρεώσεων, και η συμπεριφορά παρόχων και προμηθευτών ενέργειας εγείρει σοβαρά νομικά ζητήματα.
Viomihania, Viomixania, Metapoiisi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνική Παραγωγή: Απειλή η αύξηση ενεργειακού κόστους στη μεταποίηση

Σε ανακοίνωση της Ελληνικής Παραγωγής, επισημαίνεται ότι η εκτόξευση των τιμών της ενέργειας το τελευταίο διάστημα έχουν σαν αποτέλεσμα τη σημαντική επιβάρυνση κατά 20-40% στο κόστος παραγωγής της ελληνικής βιομηχανίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κομβικά τα υπεράκτια αιολικά για την πράσινη μετάβαση της Ελλάδας

Σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της Hexicon Power Μικέλη Χατζηγάκη, η Ελλάδα μπορεί να μετατραπεί σε κέντρο υπεράκτιας αιολικής ενέργειας που θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΡΑΑΕΥ: Τηλεφωνικές απάτες σε βάρος καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας

Η ΡΑΑΕΥ, βάσει των αρμοδιοτήτων της, ενημερώνει τους καταναλωτές ότι ουδεμία αρμοδιότητα έχει να επικοινωνεί μαζί τους, καθώς και ουδεμία αρμοδιότητα έχει να υποδείξει ή να προτείνει τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος.