ΓΔ: 2030.46 0.17% Τζίρος: 467.41 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
electric cars-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

«Γκαζώνουν» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα με 10% μερίδιο αγοράς

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, η αγαπημένη κατηγορία του αγοραστικού κοινού παραμένει η κατηγορία «Β» καταλαμβάνοντας το 43,8%, με τα SUV οχήματα να αποτελούν το 18,2% .

Παρά το γεγονός πως τα πετρελαιοκίνητα κεντρίζουν το ενδιαφέρον του ελληνικού αγοραστικού κοινού, και τον προηγούμενο Οκτώβριο σημείωσαν αύξηση 2,6%, έτσι και τα ηλεκτρικά ή τα υβριδικά αυτοκίνητα που μπορούν «να μπουν στην πρίζα», σημείωσαν άνοδο 1,6%. Πλέον το μερίδιο αγοράς είναι 10,1%, δηλαδή ένα στα δέκα αυτοκίνητα μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). 

Παρά την πτώση 3,6% των βενζινοκίνητων οχημάτων, η συγκεκριμένη κατηγορία εξακολουθεί να ηγείται των πωλήσεων, καταλαμβάνοντας συνολικό ποσοστό 39,2%. Για άλλον ένα μήνα τα οχήματα διπλού καυσίμου με κιτ υγραερίου κατάφεραν να αυξήσουν το ποσοστό τους κατά 1,2% καταλαμβάνοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 3,9%. Αυτό είναι αποτέλεσμα λίγων εταιρειών που συνεχίζουν να επενδύουν σε αυτού του τύπου αυτοκίνητα.

Από τη άλλη αρνητικό ήταν το ποσοστό των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, καθώς η κατηγορία κατέγραψε πρώτη 0,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Καταλαμβάνει μόλις το 0,7% του συνόλου των πωλήσεων. Αρνητικό ήταν το πρόσημο και για τα υβριδικά αυτοκίνητα που έχασαν μία μονάδα, αλλά συνεχίζουν να καταλαμβάνουν μεγάλο μερίδιο από την αγορά (26,4%). Δηλαδή ένας στα τέσσερα οχήματα που πωλούνται ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, η αγαπημένη κατηγορία του αγοραστικού κοινού παραμένει η κατηγορία «Β» καταλαμβάνοντας το 43,8%, με τα SUV οχήματα να αποτελούν το 18,2% από το 26,6% που είχαν σημειώσει τον περσινό Οκτώβριο. Σημαντική άνοδο σημείωσε η λίγο μεγαλύτερη κατηγορία «C» με συνολικό μερίδιο αγοράς 39,3% με το 24,5% να καταλαμβάνουν τα SUV. Σταθερή έμεινε η κατηγορία «Α» με συνολικό μερίδιο αγοράς 7,1%.

Αναλύοντας τα δεδομένα, το ελληνικό κοινό δείχνει να επιλέγει αυτοκίνητο που να μπορεί να καλύψει τις καθημερινές του ανάγκες, το αυτοκίνητο να μπορεί να παρέχει ασφάλεια, ψηλή θέση οδήγησης, ικανοποιητικούς χώρους σε καμπίνα και στον αποθηκευτικό χώρο, αλλά και να μπορεί, εφόσον αποφασίσει, να βγει και σε εκτός δρόμου διαδρομή. Όλα αυτά μπορεί να τα πετύχει έχοντας ένα SUV που μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες εκτός δρόμου απαιτήσεις, με ή χωρίς τετρακίνηση.

Τέλος, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης οι πωλήσεις για τον μήνα Σεπτέμβριο σημείωσαν αύξηση 8,9%. Ταξινομήθηκαν συνολικά 824.657 οχήματα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Η πρόκληση της κυκλικής οικονομίας για την βιομηχανία αυτοκινήτου

Η κυκλική οικονομία είναι ένα σύστημα που στοχεύει στην πρόληψη εξάντλησης των πόρων μέσω επαναχρησιμοποίησης, συντήρησης και ανακύκλωσης, εστιάζοντας στη μείωση αποβλήτων και τη βιώσιμη ανάπτυξη, σε αντίθεση με το γραμμικό μοντέλο παραγωγής.
Λογότυπο Nissan
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Nissan: Μειώνει προσωρινά την παραγωγή του νέου Leaf λόγω έλλειψης μπαταριών

Η Nissan περιορίζει την παραγωγή του νέου Leaf στο Τοτσίγκι Ιαπωνίας λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις μπαταριών, χωρίς αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα διάθεσης του μοντέλου στις αγορές.