ΓΔ: 921.27 -0.12% Τζίρος: 3.22 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:58:39 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
katastimata-christmass-giortino orario-xristougenna
Shutterstock

Τι θα ξοδέψουν οι Έλληνες στις γιορτές: Ένας στους τρεις δυσκολεύεται

Έξι στους δέκα λένε ότι θα προσπαθήσουν να κρατήσουν τις δαπάνες τους στα περυσινά επίπεδα. Ρούχα, παπούτσια και παιχνίδια βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων. Από το διαδίκτυο οι περισσότερες αγορές ειδών τεχνολογίας.

Την επιθυμία να γιορτάσουν τα Χριστούγεννα με τον παραδοσιακό τρόπο και χωρίς να στερηθούν όσα θέλουν εκφράζουν οι περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που εκπόνησε πανευρωπαϊκά η εταιρεία Nielsen. Έτσι, παρά την αύξηση του συνολικού κόστους διαβίωσης, το 60% των ερωτηθέντων ανάφερε ότι θα διατηρήσει τον περσινό προϋπολογισμό για τις φετινές εορταστικές αγορές, ενώ σχεδόν επτά στους δέκα δηλώνουν «ενθουσιώδεις» για την έλευση των γιορτών, καθώς αυτή η περίοδος συνδέεται με την επαφή με αγαπημένα πρόσωπα της οικογένειας και φίλους.

Στον αντίποδα, το 35% των ερωτηθέντων εκφράζει επιφύλαξη για τις φετινές εορταστικές δαπάνες, εκτιμώντας ότι παράγοντες όπως η πανδημία και η αύξηση του ενεργειακού κόστους θα επηρεάσουν το ύψος των δαπανών τους. Επιπλέον, σχεδόν ένας στους δύο, ή ποσοστό 45% των ερωτηθέντων, αναφέρει ότι ο φετινός προϋπολογισμός για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, τα δώρα και τα ταξίδια θα είναι αντίστοιχος του 2021, ενώ το 40% σημειώνει ότι θα ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε αυτές τις κατηγορίες. Στον αντίποδα, το 15% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να αυξήσει τις σχετικές δαπάνες φέτος.

Η έρευνα της Nielsen πιστοποιεί την υψηλή συναισθηματική αξία που έχουν οι γιορτές για τους περισσότερους Έλληνες, κατατάσσοντας τους στην δεύτερη θέση πανευρωπαϊκά, μετά τους Ρουμάνους, ως προς την επιθυμία να γιορτάσουν τις ημέρες αυτές. Επιπλέον, όπως προκύπτει από τα ευρήματα της έρευνας, η πλειονότητα των Ελλήνων δεν θέλει να εγκαταλείψει τις συνηθισμένες παραδόσεις, σκοπεύοντας να φροντίσει τόσο τον εαυτό του όσο και τους αγαπημένους του, με δώρα, καλό φαγητό και ποτά.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, δύο στους τρεις ερωτηθέντες αναφέρουν ότι θα εκμεταλλευτούν τις ημέρες της Black Friday και της Cyber Monday ώστε να αγοράσουν εκ των προτέρων κάποια δώρα αλλά και να εντοπίσουν ευκαιρίες. Η συγκεκριμένη τάση καταγράφεται κυρίως σε κατηγορίες προϊόντων όπως τα τρόφιμα (28%) και τα είδη προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς (29%). Στον αντίποδα, οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα για καλύτερης ποιότητας είδη όπως το τυρί (81%), το φρέσκο κρέας (74%) και τα χριστουγεννιάτικα γλυκά ((64%), ενώ να μικρό ποσοστό θα δαπανήσει περισσότερα φέτος για premium κρασιά (20%) και σαμπάνιες (22%).

Ως προς τα δώρα που θα χαρίσουν, τα ρούχα και τα παπούτσια βρίσκονται στην πρώτη θέση, με 55%, ενώ ακολουθούν τα παιχνίδια με 43%. Επίσης, στην λίστα προστίθενται τα προΪόντα τεχνολογίας (28%), ομορφιάς (37%) και τα δώρα “εμπειρίας” (27%). Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι το 71% των Ελλήνων καταναλωτών θα επισκεφθεί το διαδίκτυο για να πάρει ιδέες και να εμπνευστεί για δώρα που προγραμματίζουν να κάνουν, με το ηλεκτρονικό κατάστημα να κερδίζει τις προτιμήσεις για όσους στραφούν σε προϊόντα τεχνολογίας (69%).

Σημειώνεται ότι η έρευνα της Nielsen IQ Consumer Insights, “Unwrapping Europeans’ Holiday Outlook” πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο πανευρωπαϊκά και στην Ελλάδα σε δείγμα 800 καταναλωτών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε ρυθμό προσφορών το εμπόριο ενόψει Black Friday και Cyber Monday

Παρά την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν ήδη προχωρήσει σε προσφορές επιλεγμένων ειδών. Αισιοδοξία για αύξηση κίνησης. Ένας στους δύο Έλληνες σκοπεύει να επωφεληθεί από τις προσφορές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανυπομονούν για αγορές τα Χριστούγεννα τρεις στους τέσσερις Έλληνες

Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, 8 στους 10 Ευρωπαίους καταναλωτές θα αναπροσαρμόσουν τις αγοραστικές τους συνήθειες αυτές τις γιορτές, αναζητώντας προσφορές, με τα είδη μόδας αλλά και τις δωροκάρτες να κερδίζουν τις προτιμήσεις.
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις εκπτώσεις προσβλέπουν οι έμποροι, επιφυλακτικοί οι καταναλωτές

Η αβεβαιότητα κυριαρχεί στην αγορά, ενώ έρευνα δείχνει ότι το 43% των Ελλήνων καταναλωτών θα δαπανήσουν λιγότερα φέτος για ένδυση και υπόδυση και το 23% αναζητά είδη με χαμηλότερη τιμή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καθίζηση τον Ιανουάριο στο εμπόριο με διψήφια πτώση του τζίρου

Ο δείκτης πωλήσεων λιανικής χωρίς τα καύσιμα και τα τρόφιμα έκανε «βουτιά» 11,8%. «Έλλειψη ρευστότητας, άνοδος του κόστους ενέργειας και μεταφορών και ανατιμήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα στην αγορά», τόνισε ο πρόεδρος του ΕΣΑ.