ΓΔ: 1454.06 0.43% Τζίρος: 48.28 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:02:11 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Έρχεται καλάθι για φθηνά παιχνίδια, πλαφόν στο περιθώριο κέρδους

Το χριστουγεννιάτικο καλάθι παιχνιδιών θα περιλαμβάνει προϊόντα από 6 - 7 κατηγορίες και θα είναι υποχρεωτικό για μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών, σούπερ μάρκετ και λιανεμπορίου που διαθέτουν ήδη παιχνίδια.

Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού βρίσκεται το σχέδιο της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων σχετικά με το «καλάθι των παιχνιδιών» που έχει ήδη ανακοινωθεί. Πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης με τις οποίες συνομίλησε το BD έλεγαν ότι το συγκεκριμένο «καλάθι» δεν θα αφορά μόνο τις τρεις μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών (Jumbo, Ζαχαριάς και Μουστάκας), αντιθέτως θα αφορά τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που διαθέτουν ήδη παιχνίδια (π.χ. Σκλαβενίτης) και εταιρείες άλλων κλάδων του λιανεμπορίου, όπως είναι το Πλαίσιο και το Public.

Κατά τις ίδιες πηγές, όπως συνέβη και στο «καλάθι» των σούπερ μάρκετ θα υπάρχει όριο πωλήσεων για την υποχρεωτικότητα της συμμετοχής μιας επιχείρησης, αλλά και όποια άλλη επιχείρηση που έχει μικρότερες πωλήσεις από αυτές που θα ορίζει η νομοθετική διάταξη θα μπορεί να συγκροτήσει το δικό της «καλάθι». Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες θα «παγώσει» το περιθώριο κέρδους στα συγκεκριμένα προϊόντα που θα ενταχθούν στο «καλάθι» ή στις 14 Δεκεμβρίου 2021 ή στις 31 Δεκεμβρίου 2021 –υπενθυμίζεται ότι η αντίστοιχη ρύθμιση στα σούπερ μάρκετ αφορά στις 30 Σεπτεμβρίου 2021.

Οι κατηγορίες των παιχνιδιών που θα καθοριστούν για ένταξη δεν είναι περισσότερες από 6 – 7 και οι επιχειρήσεις θα υποχρεωθούν να εντάξουν τουλάχιστον από έναν κωδικό, ένα παιχνίδι, στο «καλάθι». Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές δεν μπορούσε να περιοριστεί το «καλάθι των παιχνιδιών» στις τρεις μεγάλες αλυσίδες του κλάδου, γιατί σ' αυτή την περίπτωση θα υπήρχε στρέβλωση του ανταγωνισμού. Αναφορικά με τη σχέση του υπουργείου με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, οι ίδιες πηγές έλεγαν πως «οι σχέσεις μας είναι άριστες και πηγαίνουμε χέρι – χέρι μαζί». Η σχετική γνωμάτευση αναμένεται εντός των επομένων ημερών, έτσι ώστε το μέτρο να εφαρμοστεί από την επομένη εβδομάδα.

Εν τω μεταξύ, σχετικά με την εμφάνιση αισχροκέρδειας, όπως κατήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Αδωνις Γεωργιάδης, πηγές του υπουργείου στις οποίες απευθύνθηκε το BD, αποδραματοποιώντας το θέμα –το οποίο πήρε τεράστιες επικοινωνιακές διαστάσεις τεχνηέντως- έλεγαν ότι η έρευνα δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη.

Συγκεκριμένα ανέφεραν ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι μία – δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σε ένα – δύο προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι» αύξησαν το περιθώριο κέρδους τους. Το ενδεχόμενο αυτό μάλιστα το απέδιδαν σε αμέλεια κάποιου υπαλλήλου και όχι σε δόλο.

Ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι εφόσον διαπιστωθεί η παράβαση, τότε θα επιβληθούν και τα σχετικά πρόστιμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω αναφορά πόρρω απέχει από τα όσα είπε στην ομιλία του σε συνέδριο ο κ. Γεωργιάδης, ο οποίος κατέστησε ούτε λίγο – ούτε πολύ όλες τις αλυσίδες περίπου ενόχους και εν συνεχεία τον λόγο είχαν τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων, αποθεώνοντας επικοινωνιακά τις αναφορές του. Μάλιστα οι ίδιες πηγές που μίλησαν στο BD έλεγαν πως «δεν είμαστε απλώς ικανοποιημένοι, είμαστε χαρούμενοι για την επιτυχία του “καλαθιού”», το οποίο πρόκειται να διευρυνθεί με στην χριστουγεννιάτικη εκδοχή του εντός των επομένων ημερών.

Αναμένεται να συμπεριληφθούν κρέας (σίγουρα χοιρινό, πιθανόν και μοσχαρίσιο, ίσως γαλοπούλα), γλυκίσματα –στην περίπτωση αυτή αντιδρά η Ομοσπονδία των Αρτοποιών για την συμμετοχή των κουραμπιέδων και των μελομακάρονων– τσουρέκι και βασιλόπιτα. Και ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι σχετικές ανακοινώσεις θα κάνει την προσεχή Πέμπτη και επικοινωνιακό «έπαθλο» προς την αλυσίδα με το φθηνότερο «καλάθι» θα είναι ότι θα κάνει ο υπουργός δηλώσεις από ένα κατάστημά της.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε κόντρα σούπερ μάρκετ και πολυεθνικές για τα περιθώρια κέρδους

Τα σούπερ μάρκετ δεν θέλουν να επιβαρυνθεί το δικό τους περιθώριο κέρδους σε επτά κατηγορίες προϊόντων ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού όπου επιβλήθηκε από το υπ. Ανάπτυξης μείωση προσφορών κατά 30%.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αρχίζει η μείωση τιμών στα ράφια, σχέδιο επέκτασης και σε άλλα προϊόντα

Βέβαιο θεωρούν στην αγορά ότι η μείωση κατά 30% των παροχών από τους προμηθευτές στα σούπερ μάρκετ δεν θα αργήσει να επεκταθεί και σε κατηγορίες τροφίμων. Φθηνότεροι οι τιμοκατάλογοι, πιο «φτωχές» οι προσφορές.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φτωχός» ο Ιανουάριος στα σούπερ μάρκετ με μείωση του όγκου πωλήσεων

Συρρικνώθηκε κατά 5% ο όγκος των πωλήσεων τον Ιανουάριο, ύστερα από τις καλές επιδόσεις του Δεκεμβρίου. Παράταση μιας εβδομάδας στην εφαρμογή των μέτρων για την ακρίβεια ζήτησαν οι προμηθευτικές επιχειρήσεις.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα πέσει «ψαλίδι» 30% στις παροχές προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ

Την υπουργική απόφαση Σκρέκα που θα ρυθμίζει τις κρίσιμες λεπτομέρειες για την περικοπή παροχών στα σούπερ μάρκετ περιμένει η αγορά. Οι λιανέμποροι αντιδρούν σε οποιαδήποτε περικοπή περιθωρίου κέρδους.