ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: BusinessDaily.gr

Θαύμα ανάπτυξης στον τουρισμό ως το 2032 με εντυπωσιακή ετήσια αύξηση

Η εταιρεία οικονομικών προβλέψεων FMI εκτιμά ότι η αξία της ελληνικής αγοράς τουρισμού θα αυξάνεται με μέσο ρυθμό 7,5% ετησίως την επόμενη δεκαετία και θα υπερδιπλασιαστεί, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο ρυθμό ανάπτυξης 5%.

Ανάπτυξη της ελληνικής τουριστικής αγοράς με ρυθμούς πολύ υψηλότερους από την αντίστοιχη μεγέθυνση της παγκόσμιας αγοράς αναμένει η εταιρεία οικονομικών αναλύσεων και προβλέψεων, Future Market Insights (FMI). Σύμφωνα με την έκθεσή της για τα μεγέθη της επόμενης δεκαετίας στις διεθνείς τουριστικές αγορές, η αξία της ελληνικής αγοράς προβλέπεται ότι θα «τρέξει» με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 7,5%, πολύ υψηλότερο από το αντίστοιχο ποσοστό για την παγκόσμια αγορά, που εκτιμάται ότι θα είναι 5%.

Οι προβλέψεις αυτές δείχνουν ότι στην Ελλάδα θα συντελεστεί την επόμενη δεκαετία ένα μικρό αναπτυξιακό θαύμα στον τουρισμό, με θεαματική επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης της αξίας της αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με την έκθεση, ο ρυθμός μεγέθυνσης της αξίας ήταν 5,5% την προηγούμενη πενταετία, 2017 - 2021, αλλά εκτιμάται ότι θα εκτιναχθεί, όπως προαναφέρθηκε, στο 7,5% τη δεκαετία 2022 - 2032, ξεπερνώντας κατά πολύ τον διεθνή ρυθμό ανάπτυξης.

Όπως φαίνεται στον πίνακα, η αξία της τουριστικής αγοράς παγκοσμίως θα αυξηθεί στην περίοδο της πρόβλεψης από 10,5 σε 17,1 τρισ. δολ., ενώ η αξία της ελληνικής αγοράς θα υπερδιπλασιαστεί και θα ανέλθει από 265,9 δισ. το 2022 σε 548 δισ. το 2032. Το 2022, η αξία της ελληνικής αγοράς αυξήθηκε κατά 6,3%, ποσοστό αρκετά υψηλότερο από τον μέσο ρυθμό αύξησης της πενταετίας 2017 - 2021, καθώς ανέκαμψε από τα χαμηλά της πανδημίας.

Αξία τουριστικής αγοράς (πηγή: FMI)

 ΚόσμοςΕλλάδα
Αξία αγοράς τουρισμού 202210,5 τρισ. δολ.265,9 δισ. δολ.
Αξία αγοράς τουρισμού 203217,1 τρισ. δολ.548 δισ. δολ.
Ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης 2022 – 20325%7,50%

Με «όπλο» τις φυσικές της ομορφιές, τον πολιτισμό της και τη μεσογειακή διατροφή, η Ελλάδα αναδείχθηκε σε έναν κορυφαίο παγκόσμιο προορισμό για τους τουρίστες το 2022, υπογραμμίζει η εταιρεία και σημειώνει ότι ένα νέο μακροπρόθεσμο σχέδιο για τον τουρισμό στην Ελλάδα θα θέσει τα θεμέλια για την επίτευξη πολλαπλών επενδύσεων, καθώς ο χαμηλός αριθμός των νέων υποδομών σε περιοχές της περιφέρειας έχει οδηγήσει σε πολλές προκλήσεις που αφορούν τις τηλεπικοινωνίες, την υγεία και την παροχή ρεύματος.

«Σε μακροχρόνια βάση, οι χαμηλές επενδύσεις σε υποδομές της περιφέρειας μπορεί να σταθούν εμπόδιο στην ανάπτυξη της αγοράς», τονίζει η FMI. Ακόμα, προσθέτει η ίδια, η έλλειψη πολυτελών καταλυμάτων, ξενοδοχείων, μονάδων διαμονών και αθλητικών εγκαταστάσεων λειτουργεί ανασταλτικά για την αγορά. «Η έλλειψη επικέντρωσης σε πράσινες πολιτικές επηρεάζει αρνητικά τις αντιλήψεις των τουριστών και των επισκεπτών (για την Ελλάδα), καθώς και την εγκατάσταση στη χώρα κορυφαίων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην παγκόσμια αγορά», σημειώνει ακόμα η FMI.

Σημειώνεται, πάντως, ότι παρά τις θετικές προβλέψεις για τον τουρισμό, παραμονεύουν πολλοί κίνδυνοι, όπως συμπέρανε πρόσφατα ο ΟΟΣΑ. Σε έκθεση του, ο Οργανισμός προειδοποιεί ότι η μεταπανδημική ανάκαμψη στον τουρισμό παγκοσμίως κινδυνεύει να εξασθενήσει, καθώς η παγκόσμια οικονομία χάνει τη δυναμική της εν μέσω του ενεργειακού σοκ που προκλήθηκε από τον πόλεμο της Ρωσίας με την Ουκρανία, τον υψηλό πληθωρισμό και την αποδυνάμωση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών.

Η έκθεση του ΟΟΣΑ αναφέρει ότι πολλές χώρες είδαν μια ισχυρή ανάκαμψη του τουρισμού το 2022 λόγω της συσσωρευμένης ζήτησης, των αποταμιεύσεων των νοικοκυριών και των ταξιδιωτικών κουπονιών. Προσθέτει, επίσης, ότι ο διεθνής τουρισμός δεν αναμένεται πλέον να ανακάμψει μέχρι το 2024 ή το 2025, ή ακόμα και αργότερα.

Τα πολυτελή ταξίδια και οι μοναχικοί ταξιδιώτες

Δύο τάσεις που αναμένεται να ενισχύσουν τα επόμενα χρόνια τον ελληνικό τουρισμό είναι τα πολυτελή ταξίδια και τα «μοναχικά» ταξίδια, δηλαδή αυτά που οργανώνουν μόνοι τους οι τουρίστες, χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο.

Σύμφωνα με έρευνα από την εταιρεία Allied Market Research, η αξία των πολυτελών ταξιδιών στην Ελλάδα αποτιμήθηκε στα 722 εκατ. ευρώ το 2020 και προβλέπεται να φτάσει τα 2,5 δισ. ευρώ έως το 2030, σημειώνοντας μέση ετήσια αύξηση (CAGR) που ξεπερνάει το 11%.

«Η αυξανόμενη προτίμηση των ανθρώπων για μοναδικές και εξωτικές εμπειρίες διακοπών, οι αυξανόμενες δαπάνες της μεσαίας και ανώτερης μεσαίας τάξης, η αυξανόμενη τάση των online κρατήσεων και η άνοδος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μαζί με τον αντίκτυπό τους στην ταξιδιωτική βιομηχανία είναι παράγοντες που αναμένεται να οδηγήσουν την ανάπτυξη της ταξιδιωτικής αγοράς πολυτελείας στην Ελλάδα», εξηγεί η Άνικετ Καντάμ, Senior Research Analyst, Consumer Goods στην Allied Market Research.

Μια άλλη τάση που προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες στον τουρισμό της Ελλάδας είναι οι αύξηση των μοναχικών ταξιδιωτών. «Καθώς το διαδίκτυο χρησιμοποιείται σε μεγάλη κλίμακα σε όλο τον κόσμο, θα αυξηθεί ο αριθμός των ανεξάρτητων ταξιδιωτών με αυτό το κομμάτι της αγοράς να συνεισφέρει σχεδόν το 30,8% στα ταξιδιωτικά έσοδα της Ελλάδας», επισημαίνει η FMI.

Ο μοναχικός τουρίστας είναι κυρίως νέος που γνωρίζει καλά την νέες τεχνολογίες που τον διευκολύνουν να αναζητήσει οικονομικά προσιτές ταξιδιωτικές επιλογές και να κανονίσει τις περιηγήσεις του, όπως ακριβώς θέλει, καταλήγει η εταιρεία. Η Ευρώπη ανήκει στα πιο ασφαλή μέρη του κόσμου για αυτό το είδος ταξιδιού με μια σαφή προτίμηση για χώρες όπως η Ελλάδα και η Ισπανία.

Τη θέση της Ελλάδος ενισχύουν οι πολλές δραστηριότητες που προσφέρονται στους μοναχικούς ταξιδιώτες στη χώρα, όπως τα solo tours και οι διάφορες δραστηριότητες των ξενοδοχείων 5 αστέρων, υποστηρίζει η SportsCover Direct, μια εταιρεία που προσφέρει ολοκληρωμένα ασφαλιστικά προϊόντα σε όσους ασχολούνται με αθλητικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες.

Σύμφωνα με μια παγκόσμια κατάταξη της SportsCover Direct που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, αξιολογώντας την καλύτερη επιλογή για τουρίστες οι οποίοι ταξιδεύουν μόνοι, η Ελλάδα αναδείχθηκε στη δεύτερη θέση. Στην πρώτη θέση της λίστας βρίσκεται το Μαρόκο ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ινδία και ακολουθούν ΗΠΑ και Νότια Αφρική.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Yposkafa-Xenodoxia-Hotel-Sheltered Villas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βίλες και ξενοδοχεία κάτω από τη γη: Γιατί κερδίζουν έδαφος τα υπόσκαφα

Πώς οι δυνατότητες που προσφέρει πλέον η νομοθεσία για υπόσκαφες κατασκευές μπορούν να φέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα, ποιοι είναι οι κίνδυνοι για το περιβάλλον από τις καταχρήσεις δόμησης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς έγιναν «βαρίδια» για τον τουρισμό η Μύκονος και η Σαντορίνη

Μειωμένες κρατήσεις καταγράφονται και φέτος για τα δύο νησιά, μετά τη μείωση επισκεπτών κατά 5,2% για τη Μύκονο και 8,7% για τη Σαντορίνη. Κύρια προβλήματα οι ελλιπείς υποδομές και η πολυκοσμία.
Ρόδος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλλάζει τον τουρισμό η κλιματική αλλαγή, διευρύνεται η τουριστική σεζόν

Για να αποφύγουν τους καύσωνες, όλο και περισσότεροι ξένοι επισκέπτες προγραμματίζουν διακοπές εκτός θερινής περιόδου. Διακοπές όλο τον χρόνο στις χώρες της Μεσογείου άρχισε να προσφέρει η TUI.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πληθωρισμός και τιμές κατοικιών παίρνουν ώθηση από τον τουρισμό

Η ζήτηση για τις υπηρεσίες που συνδέονται με τη φιλοξενία πυροδοτεί πληθωριστικές πιέσεις σε τομείς κρίσιμους για τα νοικοκυριά. Τα δισεκατομμύρια του τουρισμού ανεβάζουν και τις τιμές των κατοικιών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πλήγμα στη διεθνή εικόνα του τουρισμού από τις φυσικές καταστροφές

Ο δείκτης κλίματος για τον ελληνικό τουρισμό επιβεβαιώνει ότι πυρκαγιές και πλημμύρες έχουν επηρεάσει τους ξένους. Κερδίζει έδαφος ο βιώσιμος τουρισμός, επιδεινώθηκε η εικόνα των Κυκλάδων.