ΓΔ: 1448.48 -0.48% Τζίρος: 144.75 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
ilektrokinisi
Φώτο: Shutterstock

Φορτιστές παντού για ηλεκτρικά Ι.Χ.: Το νέο πρόγραμμα των 80 εκατ.

Στόχος είναι να εγκατασταθούν 8.900 νέοι φορτιστές, καθώς αυξάνεται αλματωδώς το μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις νέες ταξινομήσεις, που εκτινάχτηκε πέρυσι από 0,4% σε 8%.

Ώθηση στην ηλεκτροκίνηση δίνει η κυβέρνηση ανακοινώνοντας τους νέους στόχους στο πλαίσιο του αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα αλλά και προωθώντας μία σειρά από σημαντικές παρεμβάσεις. Τον επόμενο μήνα πρόκειται να τρέξει το νέο πρόγραμμα για την εγκατάσταση 8.900 φορτιστών πανελλαδικά ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα πρόκειται να «βγει στον αέρα» μία νέα εφαρμογή που μπορεί να χρησιμοποιήσει το κοινό προκειμένου να ενημερωθεί για τα ελεύθερα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο του νέου ΕΣΕΚ που πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση στόχος είναι το 2025 το 5% των αυτοκινήτων να είναι ηλεκτρικά, ανεβαίνοντας στο 20% το 2030 και στο 85% το 2050. Σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, ήδη ο ενδιάμεσος στόχος έχει πιαστεί από το 2022. Για τη φετινή χρονιά ο στόχος που έχει τεθεί από το ΥΠΕΝ είναι οι 11.000 νέες ταξινομήσεις.

Ήδη, η αγορά έχει αρχίσει να κινείται με το 2022 να αποτελεί μία δυνατή χρονιά για τις «πράσινες» μεταφορές. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, την περασμένη χρονιά η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο ποσοστό των ταξινομήσεων νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και διαμορφώθηκε από το 0,4% σχεδόν στο 8%. Πιο αναλυτικά μέσα στο 2022 ταξινομήθηκαν 8.337 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τον Δεκέμβριο του 2022 τα ηλεκτρικά και υβριδικά έφθασαν στο 12% των νέων ταξινομήσεων και στο 6% τα αμιγώς ηλεκτρικά

Τον Φεβρουάριο η έναρξη του «Φορτίζω Παντού»

Έτοιμο είναι το δίκτυο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας να δεχτεί όσους φορτιστές χρειαστούν, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος ΔΕΔΔΗΕ, κ. Αναστάσιος Μάνος, στο 6ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης απαντώντας στην ανησυχία της αγοράς. Ειδικά στην Αττική, υπάρχει ακόμα περιθώριο 51% της δυναμικότητας  ενώ προγραμματίζεται και η προσθήκη ενός ακόμα γιγαβάτ προκειμένου να μπορούν να ενταχθούν ακόμη 45.000 φορτιστές. Όπως είπε ακόμα και με τους νέους, πιο φιλόδοξους στόχους του ΕΣΕΚ για την ηλεκτροκίνηση, το δίκτυο μπορεί να «σηκώσει» τους φορτιστές που θα χρειαστούν και ακόμα περισσότερους ενώ, προγραμματίζονται και άλλες επενδύσεις προκειμένου ο Διαχειριστής να είναι «ένα βήμα μπροστά» από τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν μέσα στα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις δημιουργούνται λόγω των αδειοδοτικών διαδικασιών και όχι λόγω της ανεπάρκειας των δικτύων.

Σήμερα, ωστόσο, σε όλη τη χώρα υπάρχουν 2.000 σημεία φόρτισης ενώ μέσα στον επόμενο μήνα πρόκειται να εκκινήσει το νέο πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» με προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ και στόχο την εγκατάσταση 8.900 φορτιστών σε όλη τη χώρα. Όπως σημείωσε η γ.γ. του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, ο οδηγός του προγράμματος είναι ήδη έτοιμος ενώ υπάρχει ειδική πρόβλεψη για επιπλέον ενισχύσεις σε απομακρυσμένες περιοχές που δεν αποτελούν ελκυστικό επενδυτικό προορισμό.  Στα επόμενα βήματα του ΥΠΕΝ μπαίνει η υλοποίηση διαγωνισμού για εγκατάσταση ταχυφορτιστών στις πρώτες 35 πιάτσες ταξί, ενώ εντός του 2023 πρόκειται να προχωρήσουν και οι διαγωνισμοί στους Δήμους για την εγκατάσταση δημόσιων φορτιστών.

Μέσα στο επόμενο διάστημα πρόκειται να είναι διαθέσιμη και μία νέα εφαρμογή που θα ενημερώνει το κοινό για τα ελεύθερα, διαθέσιμα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο οδικό δίκτυο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

viomixania-ebiken-dei
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην Κομισιόν το σχέδιο για την επιδότηση ρεύματος στη βαριά βιομηχανία

Το σχέδιο υποβλήθηκε λίγο πριν τις εκλογές, αλλά τα κριτήρια που προβλέπει προκαλούν αντιδράσεις στον χώρο της βαριάς βιομηχανίας. Βασικός όρος, να σημειωθεί φέτος μεγάλη μείωση λειτουργικής κερδοφορίας.
energeia_revma
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ρεύμα: Οι τέσσερις «καυτές πατάτες» για την επόμενη κυβέρνηση

Το μοντέλο λειτουργίας της αγοράς και οι επιδοτήσεις θα αποτελέσουν τον κύριο «πονοκέφαλο» για την επόμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ενέργειας. Ποια είναι τα άλλα τρία «καυτά» σημεία.
Revma
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Βουτιά» 80% στις τιμές του ρεύματος, έρχεται το τέλος των επιδοτήσεων

Εικόνα κανονικότητας στην αγορά τον Μάιο, με τις τιμές να έχουν υποχωρήσει κάτω από 16 λεπτά/κιλοβατώρα και σε μεγάλη απόσταση από το ρεκόρ του περασμένου Σεπτεμβρίου. Θέμα χρόνου η κατάργηση των επιδοτήσεων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιδότηση και σε επιχειρήσεις με πρόγραμμα «Ανακυκλώνω, αλλάζω συσκευή»

Τροπολογία του υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος ανοίγει τον δρόμο για την εκκίνηση προγράμματος επιδότησης για την αντικατάσταση ενεργοβόρων συσκευών από επιχειρήσεις, προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ.
fotovoltaika
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση κονδυλίων για μικρά φωτοβολταϊκά, κριτική από φορείς της αγοράς

Την επόμενη εβδομάδα και με αυξημένο προϋπολογισμό κατά 30 εκατ. ευρώ αναμένεται να αρχίσουν οι αιτήσεις. Το πρόβλημα με τις πολυκατοικίες και οι αδυναμίες του προγράμματος που επισημαίνονται από την αγορά.