ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Ναυμαχία» ισχυρών στο λιμάνι Ηρακλείου, προσδοκίες για υψηλό τίμημα

Μετά την Ηγουμενίτσα που χρυσοπουλήθηκε στον όμιλο Grimaldi, σειρά παίρνει το λιμάνι του Ηρακλείου. Δεσμευτικές προσφορές στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ αναμένονται έως το τέλος του Απριλίου. Οι υπολογισμοί για το τίμημα.

Τέλος Απριλίου αναμένεται να υποβληθούν στο ΤΑΙΠΕΔ οι δεσμευτικές προσφορές για το 67% του λιμένος Ηρακλείου με τις προσδοκίες για ένα εξίσου υψηλό τίμημα, όπως συνέβη με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας  -χθες υπεγράφη η σύμβαση αγοραπωλησίας- να είναι βάσιμες εκ μέρους της διοίκησης του ταμείου.

Υπενθυμίζεται πως το 67% του λιμανιού της Ηγουμενίτσας πωλήθηκε έναντι 84,2 εκατ. ευρώ  στον όμιλο Grimaldi, ο οποίος αποτίμησε το 100% στα 126 εκατ. ευρώ, δηλαδή στο μισό του ΟΛΘ (247 εκατ. ευρώ κεφαλαιοποίηση), όταν ο ΟΛΘ έχει 14 φορές μεγαλύτερο τζίρο από την Ηγουμενίτσα και 38 φορές περισσότερα EBITDA, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του 2021 και για τους δύο οργανισμούς.

Το λιμάνι του Ηρακλείου έχει σχεδόν ίδια οικονομικά μεγέθη με αυτό της Ηγουμενίτσας και διεκδικείται από τους ίδιους ισχυρούς ομίλους.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του 2021, ο τζίρος του λιμανιού της Ηγουμενίτσας ανήλθε στα 5,6 εκατ. ευρώ, τα κέρδη EBITDA στα 0,86 εκατ. ευρώ, το σύνολο ενεργητικού στα 15 εκατ. ευρώ και το ταμείο στα 9 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα, το 2021 ο τζίρος του λιμανιού στο Ηράκλειο ανήλθε στα 5,6 εκατ. ευρώ, τα EBITDA στα 1,8 εκατ. ευρώ, το σύνολο ενεργητικού ήταν 23 εκατ. ευρώ και τα διαθέσιμα 10 εκατ. ευρώ.

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Ηρακλείου έχουν περάσει οκτώ σχήματα και αναμένεται με ενδιαφέρον πόσα από αυτά θα υποβάλλουν τελικά δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.

Τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου λιμανιού εκτός από τη γεωστρατηγική του θέση στη νοτιοανατολική μεσόγειο και τις ακτοπλοϊκές δραστηριότητες εντοπίζονται στη δυνατότητα δημιουργίας διαμετακομιστικού κέντρου εμπορευματοκιβωτίων, όπως επίσης και στο γεγονός ότι αξιοποιείται ως λιμένας εκκίνησης για την κρουαζιέρα.

Τα σχήματα που διεκδικούν το λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης είναι τα εξής: 

  • OLETE LIMITED, η κονοπραξία GRIMALDI EUROMED S.p.A. – ΜΙΝΩΪΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ, η κοινοπραξία PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LIMITED - GPH CRUISE PORT FINANCE LTD, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ - ATTICA GROUP,  η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – AVIAREPS ΕΛΛΑΣ Α.Ε., η κοινοπραξία ΣΕΚΑΒΙΝ Α.Ε. – GOLDENSTEP SHIPPING LIMITED, η κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ Α.Ε. - – JCC S.A.L. και ο ΟΛΘ Α.Ε.

Ο όμιλος Grimaldi δεν έχει κρύψει το μεγάλο ενδιαφέρον που έχει για το λιμάνι αφού οι Μινωϊκές Γραμμές είναι ο βασικός χρήστης του λιμανιού, αλλά ο ανταγωνισμός δεν είναι αμελητέος.  Η υποδομή διεκδικείται από διεθνείς διαχειριστές λιμανιών όπως η Portek και η GPH, τον άμεσο ανταγωνιστή των Μινωϊκών, την Attica Group μαζί με την Άκτωρ, τον Κρητικό επιχειρηματία  Ι. Γρύλλο (Aviareps, Sky Express) σε συνεργασία με την Τέρνα, τον Σήφη Βαρδινογιάννη (ΣΕΚΑΒΙΝ) σε συνεργασία με την Goldenstep Shipping Limited του Μάριου Ηλιόπουλου, την εταιρεία λιμενικών εγκαταστάσεων ΤΕΚΑΛ του Π. Ψαλτάκου αλλά και τον ΟΛΘ του Ι. Σαββίδη.

Στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (O.Λ.Η AE)  έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου μέχρι τον Ιανουάριο του 2063. Έχει επίσης διαχειριστικές αρμοδιότητες επί του παλαιού Ενετικού Λιμένα, του λιμένα Λινοπεραμάτων αλλά και των τριών αλιευτικών καταφυγίων σε Λούτρα, Κερατόκαμπο και Άρβη. 

Οι κύριες δραστηριότητες της «Ο.Λ.Η Α.Ε». περιλαμβάνουν υπηρεσίες ελλιμενισμού πλοίων, φορτοεκφόρτωσης ξηρού χύδην φορτίου και γενικών συμβατικών φορτίων, δραστηριότητες κρουαζιέρας καθώς και παράκτιες μεταφορές επιβατών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

volos_limani
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λιμάνι Βόλου: Στις 28 Σεπτεμβρίου ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές

Την ερχόμενη Πέμπτη 14/9 το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ ανοίγει τον φάκελο με τα νομιμοποιητικά έγγραφα του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου και ανακηρύσσει τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προτιμητέο ανάδοχο για την Αττική Οδό.
volos_limani
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πολυεθνικό ενδιαφέρον για το λιμάνι Βόλου: Ποιοι είναι οι «μνηστήρες»

Το λιμάνι μπορεί να εξελιχθεί σε διαμετακομιστικό κέντρο για την κεντρική Ελλάδα, ειδικά για αγροτικά προϊόντα, ενώ η σύνδεση με τον σιδηρόδρομο του προσδίδει ακόμη ένα σημαντικό πλεονέκτημα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έπεσαν οι υπογραφές με τη Grimaldi για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Η συμφωνία σηματοδοτεί μια νέα σελίδα για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και τις προοπτικές ανάπτυξης που ανοίγονται μετά την υπογραφή της σύμβασης καθώς θα πραγματοποιηθεί σειρά επενδύσεων για την αναβάθμισή του.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί έγινε... χρυσό το λιμάνι Ηγουμενίτσας: Τι πληρώνει ο όμιλος Grimaldi

Ο ιταλικός όμιλος αποτιμά το λιμάνι στα 126 εκατ. ευρώ, στο 1/3 δηλαδή της αξίας του ΟΛΠ, που έχει 27 φορές μεγαλύτερο τζίρο. Πηγές κοντά στον πλειοδότη αναφέρουν στο BD ότι ο σημερινός τζίρος του λιμανιού δεν αντικατοπτρίζει τα μελλοντικά μεγέθη.
volos-limani
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς το ΤΑΙΠΕΔ μετά από 10 χρόνια έβγαλε στον «αφρό» τα λιμάνια

Παραχωρήθηκε το λιμάνι της Καβάλας, αναμένονται βελτιωτικές προσφορές για την Ηγουμενίτσα, εκκρεμεί η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών για την Αλεξανδρούπολη, τέλος του έτους «κληρώνει» για το Ηράκλειο, άρχισε ο διαγωνισμός για το λιμάνι του Βόλου, σειρά παίρνει το Λαύριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε αμερικανικά συμφέροντα περνά το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Δύο σχήματα με έντονο αμερικανικό «χρώμα» υπέβαλαν προσφορές, αποσύρθηκαν ο ΟΛΘ του Ιβάν Σαββίδη και η κοινοπραξία όπου μετείχε ο όμιλος Κοπελούζου. Εξαιρετική η στρατηγική σημασία του λιμανιού για τις ΗΠΑ. Βελτιωμένες προσφορές θα ζητηθούν για την Ηγουμενίτσα.