ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Ποια deal συζήτησε ο Μητσοτάκης με 22 Αμερικανούς επενδυτές

Τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας και οι μεγάλες ενεργειακές ιδιωτικοποιήσεις βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης του πρωθυπουργού με εκπροσώπους κορυφαίων αμερικανικών επιχειρήσεων.

Στα ενεργειακά έργα και στα projects υποδομών της Βορείου Ελλάδας, όπως στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καθώς επίσης στη ΔΕΠΑ, στον ΔΕΔΔΗΕ και στα ΕΛΠΕ, μαζί με το real estate και τα χρηματοπιστωτικά, εντοπίζεται το αμερικανικό ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα. 

Το story της Ελλάδας πουλάει στις ΗΠΑ, όπως μπόρεσε να διαπιστώσει ο Κ. Μητσοτάκης κατά τη χθεσινή του συνάντησή με 22 εκπροσώπους κορυφαίων επιχειρήσεων παγκοσμίως, όπως από το χώρο της ενέργειας, των ΑΠΕ, του χρηματοπιστωτικού τομέα, της αγοράς ακινήτων και των νέων τεχνολογιών.

Κεντρική θέση στις συζητήσεις κατείχαν οι ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις, από τη ΔΕΠΑ και τα ΕΛΠΕ, μέχρι το ΔΕΔΔΗΕ, για την ιδιωτικοποίηση του οποίου και την ψηφιοποίηση του δικτύου του, λέγεται ότι εκδηλώθηκε ζωηρό ενδιαφέρον από αμερικανούς επενδυτές και εκπροσώπους θεσμικών χαρτοφυλακίων. Επίσης στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκαν οι συνεργασίες που δρομολογεί η ΔΕΗ στον τομέα της πράσινης ενέργειας.

Στη λίστα ωστόσο των ελληνοαμερικανικών συζητήσεων ξεχωριστή θέση είχε, όπως πάντα το σχέδιο εισαγωγής αμερικανικού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ελλάδα και κατ’ επέκταση στην αγορά των Βαλκανίων, μέσω του πλωτού σταθμού επαναεριοποίησης της Gastrade στην Αλεξανδρούπολη.

Το έργο, που τυγχάνει της στήριξης της Ουάσιγκτον, επειδή συμβάλλει στην απεξάρτηση της ευρύτερης περιοχής από το ρωσικό φυσικό αέριο και ανοίγει μια ακόμη αγορά για τις αμερικανικές εξαγωγές, κυριάρχησε στις συζητήσεις, με το ενδιαφέρον να στρέφεται στις τελευταίες εξελίξεις, όπως το πράσινο φως που άναψε χθες η βουλγαρική κυβέρνηση, για την εξαγορά του 20% της Gaztrade από τη Bulgartransgaz, δηλαδή το βουλγαρικό ΔΕΣΦΑ.

Σύμφωνα μάλιστα με σχετικό δημοσίευμα του Reuters, που επικαλείται βουλγαρικές πηγές, η Bulgargaz θα λάβει μέρος στη β’ φάση του market test για τον πλωτό σταθμό που ξεκινά άμεσα, με στόχο να δεσμεύσει ετήσια ποσότητα 300 -500 εκατ. κυβικά μέτρα αερίου για τρία έως πέντε χρόνια. Το πρακτορείο υπογραμμίζει ότι οι βασικοί προμηθευτές της υποδομής υγροποιημένου φυσικού αερίου, αναμένεται να είναι οι ΗΠΑ και το Κατάρ.

Τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Τα παραπάνω «παντρεύονται» με το αμερικανικό ενδιαφέρον για δύο επιπλέον υποδομές, αμφότερες στη Β. Ελλάδα, τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας. Σε αυτό της Αλεξανδρούπολης, οι Αμερικανοί αποδίδουν μεγάλη γεωπολιτική και οικονομική αξία, καθώς μπορεί να αποτελέσει ένα «προγεφύρωμα» για την παρουσία και υποστήριξη αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων στην Ανατολική Ευρώπη. Ούτως ή άλλως, η αμυντική συμφωνία Ελλάδας - ΗΠΑ, προβλέπει τη χρήση μέρους του από τον αμερικανικό στρατό. 

Το λιμάνι προσφέρει δυνατότητα εξυπηρέτησης συνδυασμένων μεταφορών με τέσσερα μέσα, θαλάσσια, οδικά, σιδηροδρομικά και εναέρια. Επίσης συνδέεται πλέον άμεσα με την Εγνατία Οδό και τον σιδηροδρομικό άξονα προς Θεσσαλονίκη αλλά και προς τα τουρκικά και βουλγαρικά σύνορα, ενώ γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP) που πρόκειται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία εντός του 2020, αλλά και με την όδευση του κάθετου συνδετήριου αγωγού Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB) ο οποίος προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία μέσα στο 2021. Σχετικά με το λιμάνι της Καβάλας, για το οποίο επίσης έχει εκδηλωθεί αμερικανικό ενδιαφέρον, εξετάζεται να βγει στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ μαζί με εκείνο της Αλεξανδρούπολης.

Κλειδί η πολιτική σταθερότητα

Τις ευκαιρίες σε τομείς σαν τους παραπάνω μαζί με εξελίξεις στην ελληνική οικονομία, τις μεταρρυθμίσεις που ήδη έχει προωθήσει η κυβέρνηση, τις μειώσεις φόρων που πραγματοποιεί και το σχέδιο για την προώθηση των αποκρατικοποιήσεων και των μεγάλων project, παρουσίασε χθες ο Κ. Μητσοτάκης στο κοινό των αμερικανών επενδυτών. 

Στη συνέχεια, είχε την ευκαιρία να απαντήσει σε ερωτήματα τα οποία έθεσαν οι υποψήφιοι επενδυτές και σχετίζονταν με το επενδυτικό τους ενδιαφέρον σε τομείς όπως η ενέργεια, οι υποδομές (συμπεριλαμβανομένων των λιμανιών), ο τουρισμός, η αγορά ακινήτων, το χρηματοπιστωτικό σύστημα αλλά και οι νέες τεχνολογίες. 

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι επενδυτές τόνισαν τη σημασία της πολιτικής σταθερότητας στην Ελλάδα, της προβλεψιμότητας σχετικά με το φορολογικό περιβάλλον, όχι μόνο για τις επιχειρήσεις αλλά και για τα στελέχη τους, καθώς και της ταχύτητας στην υλοποίηση των επενδυτικών τους σχεδίων. 

Εκτός από τον Πρωθυπουργό, στη συνάντηση συμμετείχαν ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, ο υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για την οικονομική διπλωματία και την εξωστρέφεια Κώστας Φραγκογιάννης, ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας και ο οικονομικός σύμβουλος του Πρωθυπουργού Αλέξης Πατέλης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Xrimata, Money, Metrita, Cash, Metrita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στοιχεία για καταθέσεις και επενδύσεις μαζεύει η ΑΑΔΕ για διασταυρώσεις

Ποια δεδομένα κοινοποιούν στην Εφορία τράπεζες και άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ασφαλιστικές εταιρείες, θεραπευτήρια, εκπαιδευτήρια, εταιρείες ενέργειας, τηλεφωνίας και ύδρευσης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άναψε «πράσινο φως» για το master plan του λιμανιού της Θεσσαλονίκης

Εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο της πόλης η εισήγηση για το σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον αντιδήμαρχο της Τεχνικών Έργων να αναφέρει ότι από το 2016 υπάρχει θετική γνωμοδότηση για το έργο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα ύψη η ζήτηση για χρυσή βίζα στην Ελλάδα, κλείνουν τις πόρτες Πορτογαλία - Ιρλανδία

Κινέζοι το μεγαλύτερο ποσοστών αυτών που έχουν κάνει χρήση των εν λόγω προγραμμάτων. Για την Ελλάδα αντιπροσωπεύουν το 60% των θεωρήσεων στη 10ετία και φθάνουν στο 90% στην Ιρλανδία.
volos_limani
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πολυεθνικό ενδιαφέρον για το λιμάνι Βόλου: Ποιοι είναι οι «μνηστήρες»

Το λιμάνι μπορεί να εξελιχθεί σε διαμετακομιστικό κέντρο για την κεντρική Ελλάδα, ειδικά για αγροτικά προϊόντα, ενώ η σύνδεση με τον σιδηρόδρομο του προσδίδει ακόμη ένα σημαντικό πλεονέκτημα.