ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Supermarket
Φωτο: Shutterstock

«Καυτό» τρίμηνο ανατιμήσεων στα ράφια, μειώθηκε ο όγκος πωλήσεων

Στο 8,6% η αύξηση των πωλήσεων το α' τρίμηνο για τις μικρές και μεγάλες αλυσίδες, που οφείλεται όμως στο «φούσκωμα» των τιμών περισσότερο από 10%. Ένα στα τέσσερα προϊόντα πουλήθηκαν με προσφορές.

Στα 2,228 δισ. ευρώ ανήλθε στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023 η αξία των πωλήσεων του λιανεμπορίου –μικρών και μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ– σημειώνοντας αύξηση κατά 8,6%, έναντι 2,051 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά βάση η αύξηση αυτή είναι πληθωριστική, δεδομένου ότι στο ίδιο διάστημα ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 1,3%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Market View της Circana (πρώην Iri). Και, παράλληλα, η μέση τιμή ανά προϊόν αυξήθηκε κατά 10%.

Αναλυτικότερα, στο πρώτο τρίμηνο του έτους έξι κατηγορίες είχαν μείωση του όγκου των πωλήσεων και πέντε κατηγορίες είχαν θετικό πρόσημο:

  • Τα συσκευασμένα τρόφιμα (3,9%), τα γαλακτοκομικά (3,8%), τα κατεψυγμένα τρόφιμα (3,6%), τα δημητριακά (6,8%), τα είδη καθαρισμού σπιτιού (1%), αλλά και διάφορα άλλα είδη σπιτιού (0,7%) παρουσίασαν μείωση της κατανάλωσης.
  • Αντιθέτως τα σνακ (3,1%), τα μη αλκοολούχα ποτά (2,4%), τα αλκοολούχα ποτά (1,7%), τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (1,6%) και τα είδη προσωπικής υγιεινής (3,4%) εμφάνισαν αύξηση της κατανάλωσης.
  • Τη μεγαλύτερη αύξηση αξίας πωλήσεων παρουσίασαν τα είδη προσωπικής υγιεινής (14,9%), τα διάφορα είδη σπιτιού (14,1%) τα είδη καθαρισμού σπιτιού (13,2%), τα γαλακτοκομικά (12,1%) τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (10,8%) και τα σνακ (10,4%).

Στο ίδιο διάστημα, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 19% και το μερίδιο τους διαμορφώθηκε στο 17,7% -κι όπως έχουν επισημάνει διάφοροι παράγοντες της αγοράς το «καλάθι του νοικοκυριού» επιτάχυνε την ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, στο σύνολο των καταναλωτικών προϊόντων, περισσότερα (27,1%) από ένα στα τέσσερα προϊόντα πωλούνταν με προσφορά. Το αντίστοιχο ποσοστό στην κατηγορία των τροφίμων ήταν 27,7%. Την υψηλότερη μέση αύξηση τιμών παρουσίασε η κατηγορία των προϊόντων σπιτιού και ανήλθε στο 14,5%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα τέσσερα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας και οι επιφυλάξεις της αγοράς

Το παρασκήνιο των διαβουλεύσεων Σκρέκα με σούπερ μάρκετ και βιομηχανία πριν την ανακοίνωση των μέτρων. Σημαντικότερο νέο μέτρο η μείωση κατά 30% των παροχών από προμηθευτές σε λιανεμπόρους.
ΕΣΕ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρένο» στον πληθωρισμό των τροφίμων προβλέπουν τα σούπερ μάρκετ

Μειώνονται συνεχώς οι ανατιμήσεις που προαναγγέλλονται από τους προμηθευτές, τονίζει η ηγεσία της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος. Επικρίνει τη μονιμοποίηση έκτακτων μέτρων, αλλά προβλέπει επιτυχία στο σχέδιο για μειώσεις 5%.
Trofima, Times, Food, Prices, Super Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μηδένισε το... κοντέρ στα σούπερ μάρκετ, πάνω από 1 δισ. σε private label

Η ακρίβεια κατέβασε στο μηδέν την αύξηση όγκου πωλήσεων το α' εξάμηνο, ενώ πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς κατέχουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συχνά ψώνια σε μικρά καταστήματα, στα ύψη οι προωθητικές ενέργειες.
Plithorismos, Inflation, Times, Prices
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συναγερμός στη βιομηχανία τροφίμων για τη μείωση της κατανάλωσης

Πρωταθλητισμό στην Ευρώπη σε ανατιμήσεις έκαναν οι προμηθευτικές επιχειρήσεις της Ελλάδας και πλέον διαπιστώνουν με ανησυχία ότι συμπιέζεται σοβαρά ο όγκος των πωλήσεων και αρχίζουν να επανεξετάζουν την εμπορική πολιτική τους.