ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Πλοιο, κοντεινερ
Φωτο: Shutterstock

Αναγκαία η αναβάθμιση και η βελτίωση των δεξιοτήτων των ναυτικών

Οι ικανότητες των πληρωμάτων χρειάζεται να αναβαθμιστούν ενόψει των νέων τεχνολογιών που θα εφαρμοστούν στα πλοία - Τι υποστήριξαν στελέχη του ναυτιλιακού κλάδου στο συνέδριο της Ναυτεμπορικής.

Η ανάγκη αναβάθμισης και επανεκπαίδευσης των επαγγελματιών ναυτιλίας, λόγω των ταχύτατα αναδυόμενων τεχνολογιών στον ναυτιλιακό κλάδο επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια του 7ου ναυτιλιακού συνεδρίου της Ναυτεμπορικής. Την ανάγκη αναπροσαρμογής και επαναπροσδιορισμού των δεξιοτήτων των ναυτικών, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται πλέον μπροστά σε τεράστιες τεχνολογικές εξελίξεις όπως ψηφιοποίηση, αυτόνομα πλοία, νέες τεχνολογίες καυσίμων και ρομποτικές συσκευές επεσήμανε η Δρ. Ασπασία Πάστρα, Associate Research Officer, Maritime Policy & Ocean Governance, World Maritime University.

Ως παράδειγμα, ανέφερε ότι το World Maritime University, μαζί με την Ευρωπαϊκή Ένωση και 20 ναυτιλιακές ευρωπαϊκές εταιρείες και οργανισμούς όπως η Star Bulk Carriers και η Danaos εξετάζουν πως τα drone και τα υποβρύχια οχήματα θα κάνουν την επιθεώρηση του πλοίου και μέσα στα αμπάρια και από πάνω αλλά και καθαρισμό σε όλο το κύτος του πλοίου. Για τα standards εκπαίδευσης των ναυτικών ενόψει της ψηφιοποίησης της ναυτιλίας και των νέων κανονισμών στην πορεία προς τη "πράσινη" μετάβαση με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στα πλοία, η κ.Αμαλία Μήλιου-Θεοχαράκη, Deputy Managing Director, TEO Shipping Corporation Greece είπε ότι θα πρέπει να αλλάξουν.

Πρόσθεσε ότι η κάθε εταιρεία θα πρέπει να κάνει επιμορφωτικά σεμινάρια πάνω στον ναυτικό πέρα από τις απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβασης για τα Πρότυπα Εκπαίδευσης, Πιστοποίησης των ναυτικών (STCW). «Η κάθε εταιρεία, θα πρέπει να προσαρμόζει τον ναυτικό σε σχέση με τις δεξιότητες που χρειάζεται. Το παράδοξο της αυτοματοποίησης είναι ότι όσο πιο εξειδικευμένη είναι η μηχανή τόσο πιο εξειδικευμένος πρέπει να είναι και ο άνθρωπος για να μπορέσει να λειτουργήσει πάνω στο πλοίο καθώς είμαστε μακριά από τη στεριά και , δεν έχουμε γρήγορη πρόσβαση σε υλικό και αντικείμενα αν χαλάσουν» τόνισε η ίδια.

Ο Θεόφιλος Κ. Ξενακούδης, Chief Commercial Officer, International Registries, Inc. (IRI) αναφέρθηκε στη δια βίου εκπαίδευση και στην ανάγκη οι εταιρείες να δώσουν κίνητρα για συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Η δια βίου μάθηση πρόσθεσε θα πρέπει γίνεται σε συλλογικό επίπεδο, είτε μιλάμε για φορείς, είτε μιλάμε για οργανισμούς, είτε για ναυτιλιακές εταιρίες μεμονωμένα, οι οποίες θα πρέπει να δίνουν κίνητρα στους ανθρώπους τους να συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά προγράμματα και να μπορούν να αφιερώνουν χρόνο σε αυτά τόνισε. Επίσης είπε ότι είναι σημαντικό να θέλει και ο ίδιος ο ναυτικός ατομικά να θέλει να μαθαίνει μόνος του να προοδεύει και να εξελίσσεται.

Από την πλευρά της η Έλπη Πετράκη, Operations & Chartering Manager, ENEA Management Inc., Β' αντιπρόεδρος, Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, πρόεδρος WISTA International, είπε ότι θα πρέπει να υπάρχει ενιαίο πλαίσιο εκπαίδευσης για τους ναυτικούς. Σημειώνεται ότι η έκθεση SkillSea της ΕΕ οι ικανότητες που ορίζονται σήμερα από το STCW (Πρότυπα εκπαίδευσης, πιστοποίησης και τήρησης φυλακών) θα είναι ανεπαρκείς για τους μελλοντικούς ναυτικούς.

Εκτός από τις τεχνικές δεξιότητες και τις ηγετικές ικανότητες, η επάρκεια στη γλώσσα και την επικοινωνία και στις δεξιότητες για τη διαχείριση απομακρυσμένων ομάδων και ατόμων θα είναι επιτακτικές. Στην έκθεση υπογραμμίζεται επίσης η περαιτέρω ανάγκη καθιέρωσης ενός νέου επιχειρησιακού παραδείγματος που θα ενσωματώνει αποτελεσματικά την ανθρώπινη εμπειρογνωμοσύνη με τη ψηφιακή τεχνολογία.

Σημειώνεται ότι σχετική έρευνα που εκπόνησε ο νορβηγικός νηογνώμονας DNV αναδεικνύει την ανάγκη προτεραιοποίησης της εκπαίδευσης των εργαζομένων στις θάλασσες πάνω στα εναλλακτικά καύσιμα που θα επικρατήσουν τα επόμενα χρόνια. Στη μελέτη, που βασίζεται σε διαβουλεύσεις εμπειρογνωμόνων της διεθνούς ναυτιλίας και σε ερωτηματολόγιο σε περισσότερους από 500 ναυτικούς, επισημαίνεται ότι το 75% των εργαζομένων της θάλασσας τονίζεται η ανάγκη εκπαίδευσης σε νέους τύπους καυσίμων και πάνω από το 81% απαιτεί μερική ή πλήρη εκπαίδευση σε αντιμετώπιση προηγμένων ψηφιακών τεχνολογιών.

Στη μελέτη αναφέρεται εξάλλου ότι θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην κατάρτιση για τα πλοία που χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο και μπαταρίες, αφού θα γίνουν οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενες εναλλακτικές επιλογές κατά την επόμενη περίοδο. Η έρευνα με τίτλο «Το μέλλον των ναυτικών 2030-δεκαετία μετασχηματισμός» διεξήχθη από τον DNV με τη συγχρηματοδότηση του Ναυτιλιακού Ιδρύματος του Σιγκαπούρης (Singapore Maritime Foundation, SMF) και παραδόθηκε στον πρόεδρό του Hor Weng Yew κατά τη διάρκεια της ναυτιλιακής έκθεσης Nor-Shipping στο Όσλο της Νορβηγίας.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού έως το 2050, περίπου 310.000 ναυτικοί θα ταξιδεύουν σε πλοία εξοπλισμένα με εναλλακτικές τεχνολογίες πρόωσης, γεγονός που απαιτεί πρόσθετη εκπαίδευση. Επίσης περίπου 750.000 ναυτικοί θα χρειαστούν επιπλέον εκπαίδευση για να χειρίζονται εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες έως το 2050.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αν. Λαιμός: Οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το 20% του παγκόσμιου στόλου

Ο κ. Λαιμός σημείωσε ότι υπάρχει ποικιλία εφοπλιστών στο κάδρο, τόσο μικροί, όσο και μεγάλοι ιδιοκτήτες, άλλοι με παραδοσιακούς πόρους χρηματοδότησης, άλλοι που βασίζονται σε ομόλογα, άλλοι εισηγμένοι στο χρηματιστήριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Για δεύτερη χρονιά η Ελλάδα παραμένει πίσω από την Κίνα στη ναυτιλία

Σύμφωνα με τον ετήσιο κατάλογο με τους δέκα κορυφαίους στόλους στον κόσμο που παρουσίασε η VesselValues της Veson Nautical η Ιαπωνία καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε αξία στόλου 206,3 δισ. δολ. ΗΠΑ σε περιουσιακά στοιχεία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχύεται η συνεργασία Ελλάδας - Γερμανίας στον τομέα της ναυτιλίας

Στόχος της συνεργασίας είναι η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της Ε.Ε., αλλά και η ανάληψη πρωτοβουλιών και πολιτικών που θα ενισχύσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη της ναυτιλίας και την προώθηση της πράσινης ναυτιλίας.