ΓΔ: 1440.89 -0.54% Τζίρος: 60.30 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:02:41 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Άγονος ο διαγωνισμός για το Θριάσιο 2, νέα προκήρυξη ως το καλοκαίρι

Τα τρία ενδιαφερόμενα σχήματα είχαν ζητήσει δύο φορές παράταση του διαγωνισμού, αλλά τελικά δεν κατέθεσαν προσφορές. Σοβαρό πρόβλημα η εμπλοκή στην παραχώρηση του Εμπορευματικού Κέντρου.

Δεν βγήκε τελικά «λευκός καπνός» στον διαγωνισμό για το μεγάλο Εμπορευματικό Κέντρο στον Ασπρόπυργο, γνωστό και ως Θριάσιο 2 καθώς  σήμερα έληγε η προθεσμία υποβολής προσφορών και δεν παρουσιάστηκε κανένα από τα τρία ενδιαφερόμενα σχήματα Pearl (COSCO), Goldair και Damco (Κοπελούζος),παρότι είχαν ζητήσει δύο φορές την παράταση του διαγωνισμού για να προετοιμαστούν.

Ένας από τους βασικούς λόγους που ο διαγωνισμός ήταν άγονος,  σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, είναι η μέχρι και σήμερα εμπλοκή στο Θριάσιο 1, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει δώσει την έγκριση στη σύμβαση παραχώρησης για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο.

Έτσι ο δεύτερος διαγωνισμός το Θριάσιο ΙΙ, έχοντας ανοικτή την υπόθεση της παραχώρησης οδηγήθηκε σε αδιέξοδο . Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορούσε τη διαχείριση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) για 25 χρόνια.

Πλέον στο Υπουργείο Υποδομών ξεκινά η προετοιμασία νέου διαγωνισμού ο οποίος αναμένεται να έχει πιο ελκυστικούς όρους για τους ενδιαφερόμενους προκειμένου να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί αλλά το κυριότερο να ξεκινήσει να λειτουργεί το ακίνητο. Ο νέος διαγωνισμός εκτιμάται ότι θα μπορέσει να βγεί στον αέρα μέχρι το καλοκαίρι.

Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο Πεδίο, (γνωστότερος ως Θριάσιο 2 ) ξεκίνησε μόλις τον περασμένο Μάρτιο, και η  αρχική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών ήταν η 17η Σεπτεμβρίου 2019, στη συνέχεια πήγε στις 18 Νοεμβρίου και ακολούθως πήρε νέα παράταση για τις 20 Ιανουαρίου 2020. Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι το Υπουργείο Υποδομών και πιο συγκεκριμένα η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης.

Όσον αφορά το Εμπορευματικό Κέντρο Θριάσιο 2, είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ακίνητο, μετά από εκείνο του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας. Το ακίνητο στο Θριάσιο 2 διαθέτει πολλαπλές σιδηροδρομικές γραμμές, ηλεκτροκίνηση, αποθήκες, κτίρια διοίκησης κ.α. Θα γίνει το μεγαλύτερο Logistics Center της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης με εμβαδον 1.758.240 τ.μ. και αναμένεται να μετατρέψει όλη την περιοχή σε ένα τεράστιο εμπορευματικό hub. Οι υποχρεωτικές επενδύσεις δεν ξεπερνούν τα 20-25εκατ.ευρώ πράγμα που κάνει ακόμα πιο ελκυστικό το συγκεκριμένο ακίνητο.

Σημειώνεται ότι με δεδομένο ότι το «Θριάσιο Ι» και το «Θριάσιο ΙΙ» είναι απολύτως συμπληρωματικά και το εμπορευματικό κέντρο χρειάζεται και τις υποστηρικτικές υποδομές που θα κατασκευαστούν και θα λειτουργήσουν μέσω της σύμβασης για το «Θριάσιο ΙΙ», στην αγορά logistics υποστηρίζουν πως κακώς προχώρησε η τμηματική αξιοποίηση της έκτασης μέσω δύο ξεχωριστών διαγωνισμών παραχώρησης.

Να υπενθυμίσουμε δε ότι η  Ελλάδα απειλείται με επιστροφή κοινοτικών κονδυλίων κοντά στα 170 εκατ. ευρώ στην περίπτωση που δεν προχωρήσει στην παραχώρηση του εμπορευματικού συγκροτήματος σε ιδιώτες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Karagiannis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Καραγιάννης: Η επένδυση στο Θριάσιο δημιουργεί νέες προοπτικές

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, η χώρα πρέπει να καταστεί ως ένα μεγάλο συγκοινωνιακό και εμπορευματικό hub για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αξιοποιώντας τη στρατηγική της θέση.
Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Ολοκληρώνεται ο σταθμός φόρτισης 110 ηλεκτρικών λεωφορείων

«Επισκεφτήκαμε για μια ακόμη φορά τους χώρους του σταθμού φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων. Πρόκειται για ένα δύσκολο εμβληματικό έργο, ένα έργο παρακαταθήκη για την πόλη της Θεσσαλονίκης» επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας.
Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρ. Σταϊκούρας: Παραδίδονται τέσσερα μεγάλα έργα εντός του 2024

Σχετικά με τον ΟΣΕ, ο υπουργός επεσήμανε ότι «την επόμενη διετία θα ολοκληρώσουμε τη διαδικασία, δημιουργίας ενός νέου σιδηροδρομικού φορέα, κάτω από τον οποίο θα βρίσκεται η ΕΡΓΟΣΕ και σημαντικό τμήμα της ΓΑΙΑΟΣΕ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Αλλάζει το μοντέλο αστικών συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη

«Η βελτίωση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου και η συνέπεια προς τους πολίτες στην εκτέλεσή του αποτελούν τη θεμελιώδη μας προτεραιότητα», αναφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέσω του Gov.gr η καταχώρηση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη, καθώς τα Σ.Β.Α.Κ. σχετίζονται με την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών ιδιαίτερα στις αστικές περιοχές και τη βέλτιστη κάλυψη των αναγκών κινητικότητάς τους.