ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Παρέμβαση του Κ. Μητσοτάκη για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Ενημέρωση από τη διοίκηση της Αττικό Μετρό ζήτησε με επιστολή ο πρωθυπουργός, για την απίστευτη κατάσταση στα έργα που προωθεί η εταιρεία και ειδικά στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Επιστολή προς τη διοίκηση της Αττικό Μετρό έστειλε την προηγούμενη εβδομάδα το πρωθυπουργικό γραφείο, ζητώντας ενημέρωση για την απίστευτη κατάσταση στα έργα που προωθεί η εταιρεία και ειδικά στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Η ανησυχία του Μεγάρου Μαξίμου συνδέεται με τις δεσμεύσεις που έχει δώσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης τον Απρίλιο του 2023.

Πρόκειται για δέσμευση, η οποία βασίστηκε στα όσα μεταφέρθηκαν στον πρωθυπουργό από τη νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό. Από τότε μέχρι σήμερα, όμως, η διοίκηση ασχολείται κυρίως με τις επιστολές της αναδόχου κοινοπραξίας με τις οποίες ενημερώνει για καθυστερήσεις, με υπαιτιότητα της κρατικής εταιρείας, και προειδοποιεί για μεγάλες αποζημιώσεις!

Οι εργασίες κατασκευής, εξαιτίας των καθυστερήσεων σε πολλούς διαγωνισμούς που έπρεπε να υλοποιήσει η Αττικό Μετρό, εκτελούνται με ρυθμούς χελώνας, τόσο στην βασική γραμμή, όσο και στην επέκταση προς Καλαμαριά. Ειδικά για την επέκταση προς Καλαμαριά, η ανάδοχος κοινοπραξία υπό την ΑΚΤΩΡ έστειλε προ ημερών νέα επιστολή στην οποία αναφέρει πως ζημιώνεται με 25.000 ευρώ την ημέρα! Στο μεταξύ, αναμένονται οι αναλυτικές μελέτες για να προσδιοριστεί το κόστος και ο χρόνος υλοποίησης του σταθμού Βενιζέλου, με μεταφορά και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.

Η προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία σήμερα είναι «στα κάγκελα» και υποστηρίζει πως τα αρχαία πρέπει να παραμείνουν στη θέση τους, δεν είχε ολοκληρώσει τις απαραίτητες τεχνικές μελέτες, ούτε είχε υπογράψει τη συμπληρωματική σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία. Το δύσκολο καθήκον πέφτει πλέον στη διοίκηση των κ.κ. Ταχιάου και Κουρέτα, όπως προκύπτει και από την επιστολή για ενημέρωση που έλαβαν από το Μέγαρο Μαξίμου.

Ενδεικτικά του μοντέλου λειτουργίας της Αττικό Μετρό είναι και όσα συμβαίνουν με την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό Αθήνας, στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς, έργο που είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθεί. Πρόσφατα, μάλιστα, διαπιστώθηκε πως στο συγκεκριμένο τμήμα είχε προβλεφθεί η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου που δεν είναι συμβατό με το υπόλοιπο δίκτυο του μετρό. Συνεπώς, όποιος έμπαινε στο Σύνταγμα δεν θα μπορούσε να βγει από τις πύλες στον υπό κατασκευή σταθμό Νίκαια.

Σημειώνεται, πάντως, ότι για το ζήτημα αυτό ο κ. Κ. Τριανταφύλλης από πλευράς της INDRA SISTEMAS τονίζει, σε δήλωσή του στο Business Daily, ότι «είναι απολύτως ψευδή και ανυπόστατα» όσα αναφέρονται περί ασυμβατότητας. Και προσθέτει: «Η INDRA SISTEMAS  βρίσκεται στην Ελλάδα από το 2004 όπου και έχουμε εκτελέσει δύο έργα Συλλογής Κομίστρου στην Αττικό Μετρό και εκτελούμε και το Σύστημα Συλλογής Κομίστρου για το έξυπνο εισιτήριο της Θεσσαλονίκης. Στην δεύτερη σύμβασή μας του 2009 με την Αττικό Μετρό, η οποία έχει εκτελεστεί μερικώς, συμβατική υποχρέωσή μας είναι και η διασύνδεση του συστήματός μας με το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου του ΟΑΣΑ με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ-LG. Η διασύνδεση έγινε επιτυχώς τον Ιούλιο του 2018 όπως φαίνεται από το email που εστάλη από τον τεχνολογικό πάροχο της κοινοπραξίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου LG και εκτός αυτού μέχρι και σήμερα υπάρχουν μηχανήματα INDRA τα οποία εκδίδουν και επαναφορτίζουν έξυπνα εισιτήρια που οι επιβάτες χρησιμοποιούν σε όλο το δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών».

Τέλος, η ανάγκη ενίσχυσης της κρατικής εταιρείας με εξειδικευμένο προσωπικό για τη στενότερη παρακολούθηση των εν εξελίξει εργολαβιών κρίνεται απαραίτητη. Ειδικά όταν βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο έργο των τελευταίων ετών, το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, από το Άλσος Βεϊκου μέχρι το Γουδή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ζητούνται ιδιώτες για να αναλάβουν τη λειτουργία

Στο τελικό στάδιο η διαδικασία για την προκήρυξη διαγωνισμού για τη σύμβαση των 400 εκατ. ευρώ. Πρώτη φορά προωθείται στη χώρα μας διαγωνισμός για ιδιωτικό φορέα που θα λειτουργεί δίκτυο σταθερής τροχιάς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαγωνισμοί εκατοντάδων εκατομμυρίων για τα μέσα σταθερής τροχιάς

Επέκταση της γραμμής Ανθούπολη - Ίλιον του μετρό και υπογειοποίηση της γραμμής 1 του ηλεκτρικού στο τμήμα Φάληρο - Πειραιάς έχουν άμεση προτεραιότητα. Έξι διαγωνισμοί για διασύνδεση σιδηροδρόμων - λιμανιών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε... slow motion τα έργα μετρό: Τι θα γίνει με τη γραμμή 2

Στο τέλος του 2021 η προκήρυξη για τα έργα στο τμήμα Ανθούπολη - Ίλιον, καθυστερήσεις από την Αττικό Μετρό και στη γραμμή 3, αλλά και στη Θεσσαλονίκη. «Ακινησία» και στη γραμμή 4 παρά τη λήξη του διαγωνισμού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Όλα στραβά κι ανάποδα με τα έργα επέκτασης του Μετρό

Οι τρεις από τους έξι σταθμούς θα είναι έτοιμοι με μεγάλη καθυστέρηση στις αρχές του καλοκαιριού, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι θα λειτουργήσουν αμέσως, λόγω ασυμβατότητας στο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει ταχύτητα το μετρό: Όλα τα σχέδια επέκτασης σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Προς Μενίδι και Εθνική Οδό οι επόμενες επεκτάσεις στα δυτικά, ενώ προχωρούν οι επεκτάσεις στα νότια προάστια. Εύοσμος και νοσοκομείο Παπανικολάου μπαίνουν στον χάρτη του μετρό Θεσσαλονίκης.