ΓΔ: 1452.28 0.44% Τζίρος: 85.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
Φωτό: Shutterstock

Οι έλληνες επιλέγουν σταθερά να αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι πολίτες έχουν θέσει πλέον ως προτεραιότητά του τις μετακινήσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών και plug in υβριδικών αυτοκινήτων, καθώς και η αντίστοιχη μείωση των υβριδικών μοντέλων τον προηγούμενο μήνα, δείχνει ότι ο Έλληνας καταναλωτής προτιμάει να εισέλθει γρηγορότερα στην ηλεκτροκίνηση. Έχει θέσει πλέον ως προτεραιότητά του τις μετακινήσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Παρά τα προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν στην ηλεκτροκίνηση, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και plug-in υβριδικών μοντέλων (αυτών που έχουν ηλεκτρική αυτονομία) γνώρισαν για άλλον ένα μήνα αύξηση 8,5%, καταλαμβάνοντας συνολικά το 16,2% των συνολικών πωλήσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Η πορεία της Ελλάδας στην ηλεκτροκίνηση μπορεί να θεωρηθεί καλή. Ακολουθεί την τάση της Ευρώπης, όπου το αντίστοιχο ποσοστό των πωλήσεων είναι 21,4%. Όμως κάθε χρόνο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξάνονται όσο πλησιάζουμε το 2035, όπου θα καταργηθούν οι πωλήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων.

Οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν σταδιακή μείωση. Ενώ κάποια χρόνια πριν το μερίδιο αγοράς ήταν πολύ μεγάλο, σήμερα βλέπουμε να κρατά μόλις το 11,5% από το μερίδιο αγοράς. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζουν και οι κατασκευάστριες εταιρείες όπου έχουν βγάλει από την γκάμα τους τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Αντίθετα σταθερό παρέμεινε το ποσοστό των αυτοκινήτων με κύριο καύσιμο τη βενζίνη. Τον προηγούμενο μήνα οι πωλήσεις αντιπροσώπευαν το 40,2%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι στο 36,5%.

Από την άλλη τα υβριδικά αυτοκίνητα δείχνουν να χάνουν έδαφος. Άλλωστε είναι η κατηγορία που βοήθησε την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Με τίμιες προτάσεις μοντέλων και χαμηλές καταναλώσεις για τα περισσότερα, αποτελούν ακόμη εναλλακτική λύση σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Το φυσικό αέριο και ο υγραέριο γνώρισαν για άλλον έναν μήνα πτώση πωλήσεων, καταγράφοντας ποσοστά 0,2% και 2,8% αντίστοιχα. Αυτά τα ποσοστά συμβαδίζουν με τον μέσο όρο της Ευρώπης (3%).

Για άλλον έναν μήνα, η αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων οδηγών αναδείχθηκε η «Β», παίρνοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 50,2%. Αυτό σημαίνει ότι ένα στα δύο αυτοκίνητα που βγαίνουν στους ελληνικούς δρόμους ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Είναι η κατηγορία που συνδυάζει χώρους, άνεση, και επιδόσεις.

Τώρα από το συνολικό ποσοστό των πωλήσεων της κατηγορίας, τα SUV κατέχουν το 23,2%, που δείχνει ότι οι προτιμήσεις των Ελλήνων έχουν να κάνουν με ένα αυτοκίνητο που μπορεί να συνδυάσει τα πάντα. Δηλαδή άνετη μετακίνηση στην πόλη λόγω μικρού όγκου και άνετες εξορμήσεις εκτός πόλης. Μάλιστα πολλά μοντέλα έχουν και τετρακίνηση, γεγονός που δίνουν ολοκληρωμένη λύση. Η αμέσως επόμενη αγαπημένη κατηγορία είναι η «C» με 30,7% και στην 3η θέση βρέθηκε η κατηγορία «Α» που δείχνει να κρατάει τη δυναμική της.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναγκαία η ανάπτυξη υποδομών για την άνοδο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Ο πρόεδρος του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο, Ευάγγελος Μπεκιάρης, σημειώνει πως πρέπει να υπάρξουν επιπλέον χρηματοδοτήσεις για υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και τάσσεται επίσης υπέρ του Ολλανδικού μοντέλου κατασκευής φορτιστών με ΣΔΙΤ.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παραμένει σε ανοδική πορεία η πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η αύξηση των σημείων φόρτισης στην Ελλάδα έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης την τελευταία τριετία καθώς από τα μόλις 404 οχήματα που είχαν ταξινομηθεί το 2019, πλέον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φτάνουν τα 8.790.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ανοδική τροχιά οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση συνέχισε για άλλον ένα μήνα να καταγράφει ανοδική πορεία με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα παρά τα προβλήματα υποδομών που καταγράφονται.