ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Δ. Παπαστεργίου: Η χώρα μας έχει κάνει ένα σημαντικό ψηφιακό άλμα

Ο υπουργός ζήτησε από το mAigov μια ληξιαρχική πράξη γάμου και ο Ψηφιακός Βοηθός έστειλε το έγγραφο με τα απαραίτητα  χαρακτηριστικά εγκυρότητας ηλεκτρονικών εγγράφων του gov.gr στη Θυρίδα Πολίτη.

Την επόμενη ημέρα του Ψηφιακού Βοηθού παρουσίασε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, σήμερα στο συνέδριο «GenAI Summit 2024», το οποίο πραγματοποιείται στο Ίδρυμα Ευγενίδου,  τονίζοντας συγχρόνως ότι είναι  και «μια νέα ημέρα στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το κράτος και μάλιστα μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο».

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός ζήτησε από το mAigov μια ληξιαρχική πράξη γάμου και ο Ψηφιακός Βοηθός έστειλε το έγγραφο με τα απαραίτητα  χαρακτηριστικά εγκυρότητας ηλεκτρονικών εγγράφων του gov.gr στη Θυρίδα Πολίτη. Πρόκειται ουσιαστικά για την εξέλιξη του Ψηφιακού Βοηθού, ο οποίος σύντομα θα προβαίνει σε ενέργειες για λογαριασμό του πολίτη, όπως για παράδειγμα από το να δημιουργήσει μια ληξιαρχική πράξη ή ένα δημοτολογικό πιστοποιητικό μέχρι να κλείσει ένα ραντεβού μέσω κάποιας ψηφιακής πλατφόρμας.

Κατά το σύντομο χαιρετισμό του ο υπουργός επίσης, αναφέρθηκε στη σημασία της Τεχνητής Νοημοσύνης και το γεγονός ότι η παρουσία της γίνεται διαρκώς εντονότερη στην καθημερινότητα, λόγω και της ευρείας διάδοσης των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLMs- LargeLanguageModels). «Η χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχει κάνει ένα σημαντικό ψηφιακό άλμα. Στόχος μας είναι να το ενισχύσουμε και αξιοποιώντας τις δυνατότητες που μας παρέχει η ΤΝ να παρέχουμε πιο σύγχρονες και αποτελεσματικές υπηρεσίες στους πολίτες και τις επιχειρήσεις».

Ως προς τα επόμενα έργα του υπουργείου Ψηφιακής σημείωσε χαρακτηριστικά: «Διαθέτουμε πολλά σύνολα δεδομένων σε διάφορους τομείς, όπως στην Υγεία, στη Δικαιοσύνη, στο Κτηματολόγιο, τα οποία σκοπός είναι για να μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε για τη λήψη αποφάσεων και τη χάραξη δημόσιων και κοινωφελών πολιτικών. Εργαζόμαστε μεθοδικά, ώστε να συγκεντρώσουμε αυτά τα μεγάλα σύνολα δεδομένων του Δημοσίου και να τα καταστήσουμε ανοιχτά σε ανωνυμοποιημένη μορφή, για να υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν μέσω εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης και τελικά να έχουν προστιθέμενη αξία».

Επιπλέον, ο υπουργός έκανε ξεχωριστή αναφορά στην ανάγκη αναβάθμισης των τηλεπικοινωνιακών υποδομών, επισημαίνοντας ότι «είναι ένα τομέας που θα πρέπει να δουλέψουμε σε συνεργασία με τους παρόχους, συστηματικά και στη βάση ενός καλά οργανωμένου σχεδίου, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως τους πολύ σημαντικούς πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας». «Η διαμόρφωση του νέου τηλεπικοινωνιακού σκηνικού θα συμβάλλει στη δημιουργία ενός ελκυστικού για την επιχειρηματικότητα κλίματος και θα ευνοήσει την ανάπτυξη ενός υγιούς τεχνολογικού οικοσυστήματος», υπογράμμισε.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παπαστεργίου: Χρειαζόμαστε την τεχνητή νοημοσύνη για να ζούμε ασφαλέστερα

Ο κ. Παπαστεργίου αναφέρθηκε στη θετική ανταπόκριση των πολιτών στην πρώτη εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης του Ελληνικού Δημοσίου καθώς ο Ψηφιακός Βοηθός-mAigov καθημερινά απαντά κατά μέσο όρο σε 10.000 ερωτήσεις.
Artificial Intelligence, Texniti Noimosini
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η Ελλάδα συμμετέχει στις εξελίξεις για την τεχνητή νοημοσύνη

Μέσω της συμμετοχής της η Ελλάδα στοχεύει, αξιοποιώντας τη χρήση αναβαθμισμένων γλωσσικών μοντέλων και υιοθετώντας εφαρμογές ΤΝ, σε κλάδους όπως η Δημόσια Διοίκηση, ο τουρισμός και η πολιτιστική κληρονομιά.
businessdaily-Papastergiou
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παπαστεργίου: Ο ψηφιακός βοηθός έχει δεχτεί ήδη 300.000 ερωτήσεις

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, υπογράμμισε ότι «στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κάναμε ήδη το πρώτο βήμα. Το mAiGov, ο ψηφιακός μας βοηθός, είναι η πρώτη υλοποίηση τεχνητής νοημοσύνης στο ελληνικό Δημόσιο