ΓΔ: 1437.88 1.37% Τζίρος: 166.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Menelaos Myrillas/SOOC

Χ. Σταϊκούρας: Σημαντικά οφέλη από την παραχώρηση των αυτοκινητοδρόμων

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναλύοντας τα οφέλη της σύμβασης τόνισε πως διασφαλίζονται τα κεκτημένα των εργαζομένων στον αυτοκινητόδρομο, ενώ προβλέπεται η μη είσπραξη διοδίων από πολίτες με αναπηρία.

Τις θετικές συνέπειες των παραχωρήσεων στη λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων και την οδική ασφάλεια, ανέπτυξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη δεύτερη συνεδρίαση, σήμερα, της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, με θέμα: Συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης Υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού».

Αναλύοντας τα οφέλη της σύμβασης, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι διασφαλίζονται τα κεκτημένα των εργαζομένων στον αυτοκινητόδρομο, ενώ προβλέπεται η μη είσπραξη διοδίων από πολίτες με αναπηρία. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ζήτησε την προσοχή και των δύο παραχωρησιούχων τις επόμενες ημέρες, ώστε να υπάρχει μια ομαλή μετάβαση.

Σημείωσε πως υπάρχει η ανάγκη να γίνουν περισσότερα έργα στην Αττική. «Μόνο σήμερα, άκουσα για επεκτάσεις της Αττικής Οδού, για τη Λεωφόρο Κύμης, άλλες επεκτάσεις και επεκτάσεις προς λιμάνια. Άλλοι στο δημόσιο διάλογο θέτουν το θέμα του Κηφισού, άλλοι την υπογειοποίηση στον Πειραιά, άκουσα σήμερα την επέκταση του Μετρό, για Σαλαμίνα, Ελευσίνα, Προαστιακό» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Για την χρηματοδότηση έργων τόνισε πως «είναι εύκολο να μιλάμε για έργα χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Πρέπει, συνεπώς, τα έργα να συνοδεύονται από τη χρηματοδότηση αυτών. Και έχω πει δημόσια και το επαναλαμβάνω ότι ναι, πρόθεσή μας είναι να προχωρήσουμε σε μια νέα γενιά έργων στην Αττική, με προτεραιοποίηση και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».

Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι «Οι παραχωρήσεις είναι ένα στοιχείο προς αξιολόγηση, γιατί μας έχουν βοηθήσει στο θέμα της ασφάλειας, για το οποίο - όπως πολύ σωστά είπε η κυρία Μυλωνά, δεν μιλάμε καθόλου για το θέμα της ασφάλειας. Οι παραχωρήσεις, εκτός της χρηματοδότησης και της συντήρησης, έχουν βοηθήσει πάρα πολύ στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Τα στοιχεία που είπε η κυρία Μυλωνά είναι απολύτως ακριβή.

Με βάση τις ευρωπαϊκές μελέτες έχουμε πετύχει στόχους που δεν έχουν πετύχει άλλες χώρες για τη μείωση των δυστυχημάτων κατά 50% τα προηγούμενα χρόνια και αυτό οφείλεται, εν πολλοίς, στους δρόμους που έχουμε φτιάξει στη χώρα, τους βασικούς οδικούς άξονες. Αλλά οι βασικοί οδικοί άξονες είναι σε παραχώρηση για να μπορέσουν να υλοποιηθούν ή και να συντηρηθούν. Άρα, υπάρχει ένα ουσιώδες ζήτημα εδώ, το οποίο αφορά και την αξία και τον συνδυασμό των παραχωρήσεων με την οδική ασφάλεια.

Η τρίτη παρατήρηση έχει να κάνει με τους εργαζόμενους. Θέλω να σας πω ότι, από την πρώτη στιγμή, βασικό μέλημα όλων μας και της κυβέρνησης και του υφιστάμενου παραχωρησιούχου και του νέου παραχωρησιούχου είναι να αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα το θέμα των εργαζομένων. Την 20η Σεπτεμβρίου έγινε μια συνάντηση στο γραφείο μου, ακριβώς για να αποτυπωθεί αυτή η βούληση.

Κατέληξε αυτή η συζήτηση σε αυτό που έγινε ευδιάκριτο σήμερα. Το υπουργείο, σε συνεργασία με το νέο παραχωρησιούχο διασφάλισαν τα εργασιακά κεκτημένα των εργαζομένων για την εργασία τους στον αυτοκινητόδρομο και κατάφεραν να μη χαθεί ούτε μια θέση εργασίας.

Έτσι οι εργαζόμενοι θα λάβουν τις νόμιμες αποζημιώσεις τους λόγω της λύσης της εργασιακής σχέσης τους με την Αττική Οδό και τις Αττικές Διαδρομές, το είπε ο κ. Συριανός και, ταυτόχρονα, ο νέος παραχωρησιούχος εξεδήλωσε την πρόθεση, να προχωρήσει στην αποκατάσταση των θέσεων εργασίας τους για το νέο έργο, για όσους το επιθυμούν. Άρα, ουσιαστικά, αυτό ήταν ένα βασικό ζήτημα και θέλω να σας πω ότι αν προσέξετε στον κυρωτικό νόμο υπάρχουν και αναφορές σε αυτό το θέμα, απλά όχι στη σύμβαση, αλλά στις διατάξεις που έρχονται όπως για παράδειγμα, το Άρθρο 6 στις Τελικές Διατάξεις».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

K. Karamanlis
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καραμανλής: Το να κάνουμε ένα πινγκ πονγκ ευθυνών δεν βοηθά κανέναν

Ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι η Αττική Οδός έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του δρόμου και επανέλαβε ότι είχαν δοθεί όλες οι διαβεβαιώσεις, παρόλα αυτά δεν έγιναν αυτά που έπρεπε να γίνουν.
Christos Staikouras, Xristos Staikouras
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρ. Σταϊκούρας: Στο τέλος του 2024 ο νέος δημόσιος φορέας για τα τρένα

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έχει εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση για να γίνει, για πρώτη φορά, η αντικατάσταση 90 αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων και εξασφαλίστηκαν οι πόροι για τον καθαρισμό από δέντρα και χόρτα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αττική οδός: Έπεσαν οι υπογραφές για την παραχώρηση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σύμβαση σε αξία που υπογράφει το ΤΑΙΠΕΔ. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αναλάβει την λειτουργία, διαχείριση, συντήρηση κι εκμετάλλευση του οδικού άξονα για τα επόμενα 25 χρόνια.
Christos Staikouras, Xristos Staikouras
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σταϊκούρας: Σημαντικό να αποκτήσει η Δυτική Θεσσαλονίκη αξιόπιστο προαστιακό

Χθες υπήρξε σύσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, με τον Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Κώστα Γιουτίκα, χθες, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, παρουσία του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, Βαρνάβα.