ΓΔ: 905.55 -1.01% Τζίρος: 87.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

Καραμανλής: Μειώσεις διοδίων όταν περάσει στο κράτος η Αττική Οδός

Για το κόστος των διοδίων ο υπουργός Μεταφορών είπε πως πολλές χώρες δεν έχουν διόδια αλλά σε σχέση με άλλες της Ευρώπης το κόμιστρο στην Ελλάδα είναι φθηνότερο.

Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο της μείωσης του κόστους των διοδίων στην Αττική Οδό, όταν αυτή περάσει στα «χέρια» του Δημοσίου, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Ο κ. Καραμανλής, μιλώντας στο 9ο συνέδριο Regional Growth Conference στο Achaia Clauss στην Πάτρα τόνισε ότι ο πολύπαθος δρόμος  Πάτρα – Πύργος πως θα παραδοθεί το πρώτο τρίμηνο το 2023 και στο μεταξύ, θα υπάρξουν επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ στα επικίνδυνα σημεία του υπάρχοντος δρόμου. Για το κόστος των διοδίων είπε πως πολλές χώρες δεν έχουν διόδια αλλά σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης το κόμιστρο στην Ελλάδα είναι φθηνότερο.

Παράλληλα, «τρέχει» και η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής προς το λιμάνι της Πάτρας. Επιπλέον, σημείωσε πως πρέπει να χαραχτούν νέες σιδηροδρομικές γραμμές αλλιώς όπως ανέφερε «είναι αστείο να μιλάμε ότι θα γίνουμε logistic center χωρίς σύνδεση των λιμανιών με τρένο». 

Το σχέδιο του Υπερταμείου για ανάπτυξη των logistics

Σημειώνεται, ότι η διοίκηση της ΕΕΣΥΠ ΑΕ (Υπερταμείο) ετοιμάζει ένα συνεκτικό σχέδιο για την ανάπτυξη των εμπορευματικών κέντρων και γενικότερα των logistics στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του ευρύτερου πλάνου αξιοποίησης των κρατικών ακινήτων.

Το σχέδιο για την ανάπτυξη των τεσσάρων εμπορευματικών κέντρων, σε ΘριάσιοΘεσσαλονίκηΛάρισα και Ηγουμενίτσα, δεν αρκεί για να επωφεληθεί η χώρα από τη γεωγραφική της θέση και να λειτουργήσει ως κόμβος στο διαμετακομιστικό εμπόριο, υποστηρίζουν όσοι παρακολουθούν τις εξελίξεις. Όπως εξηγούν, απαιτούνται και σημαντικές επενδύσεις για την διασύνδεση των εμπορευματικών κέντρων με τα λιμάνια και τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Για το συγκεκριμένο ζήτημα, δηλαδή τη διασύνδεση των περιφερειακών λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο, το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζεται να ξεκινήσει μέσα στο φθινόπωρο, έξι μεγάλους διαγωνισμούς με ανταγωνιστικό διάλογο, συνολικού ύψους 3,3 δισ. ευρώ.

Για το ευρύτερο πλάνο ανάπτυξης των logistics, στο Υπερταμείο ετοιμάζονται ώστε να προχωρήσουν στην κατάρτιση ενός Στρατηγικού Σχεδίου. Έτσι δεν θα χρειάζεται να διαγκωνίζονται, όπως συμβαίνει αυτές τις ημέρες, με τους βουλευτές Λαρίσης και Μαγνησίας για το πού θα γίνει το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλίας.

Η πρόσφατη ανακοίνωση του υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη σύμφωνα με την οποία προωθείται η κατασκευή εμπορευματικού κέντρου σε έκταση της ΓΑΙΑΟΣΕ που γειτνιάζει με το κλειστό εργοστάσιο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης στη Λάρισα έχει προκαλέσει σκληρή αντίδραση από τους βουλευτές Μαγνησίας που θέλουν το εμπορευματικό κέντρο πλησίον του λιμανιού του Βόλου. Το τελευταίο είναι προς παραχώρηση από το ΤΑΙΠΕΔ αλλά οι διαδικασίες καθυστερούν ώστε να δημιουργηθεί ένα «πακέτο»  που θα είναι ελκυστικό στους επενδυτές.

Το Υπερταμείο, μέσω της ΓΑΙΑΟΣΕ, δεν είναι ιδιοκτήτης μόνο της έκτασης στην Λάρισα. Είναι ιδιοκτήτης και του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στην Θεσσαλονίκη εντός του οποίου σχεδιάζεται να κατασκευαστεί το εμπορευματικό κέντρο της περιοχής. Μάλιστα η προηγούμενη διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ, πριν η εταιρεία μεταβιβαστεί στην ΕΕΣΥΠ, είχε προκηρύξει και διαγωνισμό που έμεινε στη μέση. Οσο για την Ηγουμενίτσα, το εμπορευματικό κέντρο σχεδιάζεται εδώ και δεκαετίες χωρίς να έχει γίνει σχεδόν τίποτα. Από πλευράς ωρίμανσης του σχεδίου έχουν γίνει κάποια βήματα αφού υπάρχει το οικόπεδο (πλησίον της Εγνατίας Οδού) και έχουν προχωρήσει αρκετές μελέτες.

Στο σχέδιο για τα logistics θα ενταχθεί τόσο το νέο πλαίσιο για τις χρεώσεις δικτύου του ΟΣΕ που θα είναι δεκαετές, όσο και η προμήθεια νέου τροχαίου υλικού από την ΓΑΙΑΟΣΕ. Πρωτοβουλίες αναλαμβάνονται επίσης για την αντιμετώπιση των καθυστερήσεων στις διασυνοριακές διελεύσεις και των τελωνειακών διαδικασιών εξαιτίας των οποίων καθυστερεί η διακίνηση εμπορευμάτων με το τρένο προς την Κεντρική Ευρώπη. Θετικά θα λειτουργήσουν και οι συνδέσεις του σιδηροδρομικού δικτύου με μεγάλους πελάτες, όπως τα διυλιστήρια της Motor Oil, αλλά και τα μεγάλα εμπορευματικά κέντρα όπως στο Θριάσιο.

Ο καθηγητής Θαν. Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εφοδιαστικής Αλυσίδας που αναλαμβάνει και τη θέση του μη εκτελεστικού προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ είχε δηλώσει πρόσφατα στο Φόρουμ των Δελφών πως είναι απαραίτητες οι πρωτοβουλίες για την εκπαίδευση των μηχανοδηγών, το δεκαετές πλάνο για τα τέλη χρήσης του δικτύου και την ανάπτυξη των υποδομών. Η συντήρηση του τροχαίου υλικού είναι επίσης ένα σημαντικό ζήτημα. Θεωρεί, όμως, πως πρέπει να προχωρήσει γρήγορα η διαλειτουργικότητα των δικτύων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπεγράφη η σύμβαση απευθείας σύνδεσης ΟΛΘ με ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό

Με τη νέα σύνδεση, η κυκλοφορία από ΠΑΘΕ/Εγνατία Οδό προς τον 6ο προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης και αντιστρόφως, θα διεξάγεται μέσω οδογέφυρας απρόσκοπτα, χωρίς ισόπεδους κόμβους και σηματοδότες, με ταχύτητα μελέτης 80 χλμ/ώρα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ανάκαμψη των μεταφορών και η απανθρακοποίηση σε πρώτο πλάνο

Κατά την παρέμβασή του για την στρατηγική της βιώσιμης και έξυπνης κινητικότητας, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το σύστημα μεταφορών της ΕΕ μπορεί να επιτύχει την πράσινη και ψηφιακή του μεταμόρφωση