ΓΔ: 2055.51 -0.19% Τζίρος: 148.02 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Κωνσταντίνος Κυρανάκης
Φωτο: Dimitris Kapantais / SOOC

Κυρανάκης: Με ενεργή τηλεδιοίκηση δεν μπορεί τρένο να βρεθεί σε λάθος γραμμή

Απαντώντας σε ερώτηση της Ε. Λιακούλη, ο Κ. Κυρανάκης τόνισε ότι η τηλεδιοίκηση αποκλείει είσοδο τρένου σε λάθος γραμμή, ενώ η αναστάτωση οφείλεται σε ελλιπή ενημέρωση της Hellenic Train προς τους επιβάτες.

Σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για το περιστατικό με τον προαστιακό σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης-Λάρισας, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Κυρανάκης, ξεκαθάρισε ότι το αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης διασφαλίζει πως κάθε σιδηροδρομική γραμμή που επιλέγεται για ένα τρένο δεν μπορεί να καταληφθεί από άλλο συρμό.

Ο κ. Κυρανάκης τόνισε πως στη συγκεκριμένη περιοχή, πέριξ του σταθμού της Σίνδου, λειτουργεί πλήρως το αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης και έχει ολοκληρωθεί η σχετική σύμβαση 717. 

Όπως ανέφερε, «όποια γραμμή και να επιλέξει ο σταθμάρχης ή ο χειριστής κυκλοφορίας, με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης, αυτή ανήκει στο συγκεκριμένο τρένο. Δεν μπορεί να μπει άλλη αμαξοστοιχία».

Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Ευαγγελία Λιακούλη, επισήμανε ότι το τρένο κινήθηκε σε λάθος γραμμή για αρκετή απόσταση λόγω «ενός λάθους με το κλειδί» και χρειάστηκε να οπισθοχωρήσει για να επανέλθει στη σωστή πορεία.

 Επισήμανε ότι υπήρξε διάσταση απόψεων μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train, καθώς ο μεν ΟΣΕ υποστήριξε πως το περιστατικό δεν συνέβη, ενώ η Hellenic Train παραδέχθηκε το λάθος και την οπισθοπορεία του συρμού. Η βουλευτής χαρακτήρισε το συμβάν «επικίνδυνο και ανησυχητικό», ζητώντας πλήρη διαφάνεια για την ασφάλεια των επιβατών.

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι τα προβλήματα πρέπει να αντιμετωπίζονται με διαφάνεια. 

Εξήγησε πως ο συρμός έπρεπε να αφήσει τους επιβάτες στην αποβάθρα του σταθμού, γεγονός που απαιτούσε συγκεκριμένο χειρισμό στα όρια του σταθμού μεταξύ δύο κλειδιών. Σύμφωνα με τον ίδιο, το προσωπικό της Hellenic Train όφειλε να ενημερώσει τους επιβάτες για τη διαδικασία αυτή, κάτι που δεν έγινε, δημιουργώντας σύγχυση.

Η συζήτηση στη Βουλή επικεντρώθηκε στο κατά πόσο το σύστημα τηλεδιοίκησης επιτρέπει την είσοδο τρένου σε λάθος γραμμή. Ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι στη Σίνδο υπάρχουν τέσσερις γραμμές, δύο για υπεραστικά και δύο για προαστιακά δρομολόγια.

 Το σύστημα τηλεδιοίκησης κλειδώνει τη γραμμή που επιλέγεται, αποτρέποντας την είσοδο άλλου τρένου, ακόμη και αν πρόκειται για γραμμή ίδιας ή αντίθετης κατεύθυνσης.

Ο αναπληρωτής υπουργός κατέληξε ότι η Hellenic Train και το προσωπικό της όφειλαν να ενημερώσουν τους επιβάτες για τον λόγο της αλλαγής πορείας, όπως συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις, ώστε να αποφευχθεί η ανησυχία και η παραπληροφόρηση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ