Φώτο: ΑΠΕ

Μενδώνη: Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι προϊόν κλοπής, δεν ανήκουν στη Βρετανία

Η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού έκανε δήλωση σχετικά με την επαναδιατύπωση του πάγιου αιτήματος της Ελληνικής Κυβέρνησης για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στον γενέθλιο τόπο τους.

«Τα γλυπτά του Παρθενώνα αποτελούν προϊόν κλοπής και επομένως η Ελλάδα ποτέ δε θα αναγνωρίσει κατοχή, νομή και κυριότητα στο βρετανικό Μουσείο». Με αφορμή την κινητοποίηση των Διεθνών Επιτροπών για την Επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη έκανε δήλωση στον τηλεοπτικό σταθμό STAR, σχετικά με την επαναδιατύπωση του πάγιου αιτήματος της Ελληνικής Κυβέρνησης για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στον γενέθλιο τόπο τους.

Αναλυτικότερα η υπουργός δήλωσε: «Η επαναλειτουργία των αρχαιολογικών χώρων, επομένως και της Ακρόπολης, έδωσε την αφορμή στις διεθνείς επιτροπές για τη διεκδίκηση των γλυπτών του Παρθενώνα να επαναδιατυπώσουν το πάγιο αίτημα το δικό τους αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης για την οριστική επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στον γενέθλιο τόπο τους. 

Τα γλυπτά του Παρθενώνα αποτελούν προϊόν κλοπής και επομένως η Ελλάδα ποτέ δε θα αναγνωρίσει κατοχή, νομή και κυριότητα στο βρετανικό Μουσείο. Όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία που συγκεντρώνουν οι ανά τον κόσμο επιτροπές, η διεθνής κοινή γνώμη τάσσεται πλέον ανεπιφύλακτα υπέρ της επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα. 

Το επιχείρημα του βρετανικού Μουσείου ότι η Αθήνα δε διαθέτει τον κατάλληλο χώρο για να εκτεθούν τα μοναδικά αριστουργήματα του Φειδία, έχει ήδη καταρριφθεί πριν από 11 χρόνια όταν εγκαινιάστηκε το νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Ένα μουσείο το οποίο τα 11 αυτά χρόνια έχει αποσπάσει το διεθνή έπαινο για την έκθεσή του και για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του.

Είναι η ώρα, στα επόμενα γενέθλια του Μουσείου της Ακρόπολης, που είναι στις 20 Ιουνίου του 2020, το βρετανικό μουσείο να επανεξετάσει τη στάση του. Θέλει να είναι ένα μουσείο το οποίο ανταποκρίνεται και θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις και στην ψυχή των ανθρώπων. Ή θα παραμένει ένα αποικιοκρατικό μουσείο το οποίο εννοεί να κρατά και να φυλακίζει θησαυρούς της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς που δεν του ανήκουν.»

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για πρόσβαση των εντυποαναπήρων σε πνευματικά έργα

Η Οδηγία επιτρέπει, χωρίς άδεια του δημιουργού και αμοιβή, οι αρμόδιοι φορείς εντυποαναπήρων να παράγουν αντίγραφα σε προσβάσιμο μορφότυπο έργων, στα οποία έχουν πρόσβαση, ή να παρουσιάζουν, να καθιστούν διαθέσιμα σε μη κερδοσκοπική βάση σε επωφελούμενο.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μενδώνη: Υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών η διεθνής κοινή γνώμη

H υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδωνη ανέφερε πως ανεξάρτητα από τη συμμετοχή ή όχι της Βρετανίας στην ΕΕ, η ελληνική κυβέρνηση υποστήριζε σθεναρά το θέμα της επιστροφής των Γλυπτών στην Αθήνα.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο WADA ήρε την πιστοποίηση του εργαστηρίου ντόπινγκ του ΟΑΚΑ

Σε διεθνή καραντίνα θέτει την Ελλάδα η απόφαση του WADA να προχωρήσει σε εξάμηνη άρση της πιστοποίησης του Εργαστηρίου Ελέγχου Ντόπινγκ του ΟΑΚΑ, εξαιτίας της μη συμμόρφωσης στις υποδείξεις του τούς τελευταίους 12 μήνες. Αντιδρά άμεσα η κυβέρνηση.