ΓΔ: 871.34 1.44% Τζίρος: 66.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

Τα «καθαρά αυτοκίνητα» στο πλάνο της κυβέρνησης

Η κυβέρνηση μελετά κίνητρα για αντικατάσταση των παλαιών αυτοκινήτων με στόχο τη χαμηλότερη ρύπανση και μεγαλύτερη ασφάλεια καθώς είναι επιτακτική η ανάγκη ανανέωσης του γερασμένου στόλου των οχημάτων.

Επικίνδυνα γερασμένος ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας κινείται στα 15,4 έτη έναντι 9,9 ετών στην ΕΕ. Όπως δήλωσε στα εγκαίνια της έκθεσης «Αυτοκίνηση Anytime 2019» στο παλαιό Αεροδρόμιο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής «η χώρα χώρα χρειάζεται αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Αυτή την κατάσταση έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Και την αντιμετωπίζουμε άμεσα. Όπως ξέρετε επεξεργαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για «καθαρά» αυτοκίνητα, με ξεκάθαρες προτεραιότητες».

Ποιες είναι αυτές:

-Να δώσουμε κίνητρα για την αντικατάσταση πολλών από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα, με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως επιτάσσει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία.

-Να διευκολύνουμε την εισαγωγή ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro5 και Euro6.

-Να κινητροδοτήσουμε, σε συνεννόηση και με το Υπουργείο Οικονομικών, την αγορά νέων αυτοκινήτων.

Ήδη, όπως θετικά μας πιστώνεται, καταγράφεται μία σημαντική αύξηση της αγοράς, η οποία ξεπερνάει το 20%. Αυτό, ενώ τα τελευταία 10 χρόνια της οικονομικής κρίσης, η αγορά του αυτοκινήτου έπεσε έως και 80%.

Ο υπουργός διευκρίνισε όμως ότι, «παράλληλα, με τα κίνητρα, θα υπάρξουν και κάποια φορολογικά και δασμολογικά αντικίνητρα, στην εισαγωγή εκείνων των μεταχειρισμένων, που είναι παλαιάς τεχνολογίας, και δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές».

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το τελευταίο διάστημα, ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ανοίγουμε τη συζήτηση για την οδική ασφάλεια, αλλά και για την ανάγκη ανανέωσης των αυτοκινήτων. Και πρόσθεσε ότι εδώ πρέπει να αντιμετωπίσουμε ταυτόχρονα δύο προβλήματα: αφενός ότι τα κόστη που πληρώνει σήμερα ο Έλληνας για να αγοράσει αυτοκίνητο είναι σε πολλές περιπτώσεις παράλογα - και για αυτό βέβαια ο μόνος που δεν φταίει είναι η ίδια η αγορά του αυτοκινήτου και οι άνθρωποί της. Και αφετέρου ότι η κλιματική αλλαγή μάς χτυπάει ήδη την πόρτα και πρέπει άμεσα να λάβουμε μέτρα για το περιβάλλον.

Σύμφωνα με τον υπουργό, ενώ μεγάλο μέρος της παγκόσμιας ρύπανσης οφείλεται στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των Ι.Χ. είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη. Συνεπώς, τόνισε, «πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Α. Γεωργιάδης: Δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε καμία αποζημίωση για το «Dieselgate»

Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε πως βάσει της ελληνικής νομοθεσίας δεν υφίσταται παράβαση, σημειώνοντας ωστόσο πως ο κάθε καταναλωτής μπορεί να στραφεί εναντίον της Volkswagen εφόσον το επιθυμεί.