ΓΔ: 779.68 -3.21% Τζίρος: 80.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
Φωτο: Menelaos Myrillas / SOOC

Αχ. Καραμανλής: Στα 13 δισ. το πρόγραμμα βελτίωσης των υποδομών

«Σήμερα, τα έργα που σχεδιάσαμε και υλοποιούμε έχουν ως στόχο να αξιοποιήσουν τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της χώρας μας», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Το πρόγραμμα έργων υποδομών, που αλλάζει το παραγωγικό μοντέλο της χώρας και την καθημερινότητα των πολιτών, ανέπτυξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο Στρατηγικό Συνέδριο «Επιμελώς Επιχειρείν», που διοργανώνουν το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) και το Ελληνικό Ινστιτούτο Επιχειρηματικότητας και Αειφόρου Ανάπτυξης (IEA).

Ο κ. Καραμανλής, καταρχάς, επισήμανε ότι: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, έχοντας να αντιμετωπίσει τη μία μετά την άλλη πολλαπλές εξωγενείς κρίσεις, έθεσε τη στήριξη της κοινωνίας αλλά και της οικονομίας σε πρώτη προτεραιότητα. Εφαρμόζουμε, δηλαδή, στην πράξη, τις αρχές που χαρακτηρίζουν διαχρονικά την παράταξή μας. Τις αρχές της δίκαιης ανάπτυξης και της κοινωνικής φροντίδας. Αυτό κάναμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αυτό κάνουμε και σήμερα με τη διεθνή ενεργειακή κρίση».

Τα τρία βήματα της κυβέρνησης στις υποδομές

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο φιλόδοξο πρόγραμμα έργων, ύψους 13 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, που εκπόνησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

«Μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια καταφέραμε να δημοπρατήσουμε έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 8 δισ. ευρώ. Αυτό είναι κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στην Ελλάδα. Και από αυτά μάλιστα, να συμβασιοποιήσουμε -δηλαδή ήδη να έχουν ξεκινήσει- έργα 3,2 δισ. ευρώ», σημείωσε. Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στη συνέχεια στα τρία συγκεκριμένα βήματα της κυβέρνησης για νέα πνοή στον τομέα των υποδομών.

«Πρώτον, αναμορφώσαμε το θεσμικό πλαίσιο των δημοσίων συμβάσεων. Δώσαμε λύση στο θεσμικό έμφραγμα που είχε προκαλέσει ο Νόμος 4412 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ», τόνισε και υπενθύμισε το νέο μεταρρυθμιστικό νόμο 4782, καθώς και το νόμο για τις Πρότυπες Προτάσεις.

«Δεύτερον, εκπονήσαμε για πρώτη φορά έναν Εθνικό Στρατηγικό Σχεδιασμό Υποδομών. Επιλύοντας έμπρακτα ένα μεγάλο και διαχρονικό πρόβλημα, που σε πολλές περιόδους χαρακτήριζε τα μεγάλα project. Ότι σε πολλές περιπτώσεις γίνονταν με κριτήριο μικροκομματικά, προσωπικά ή τοπικά συμφέροντα, κι όχι επειδή τα είχε πραγματικά ανάγκη ο τόπος», συνέχισε ο κ. Καραμανλής.

«Σήμερα, τα έργα που σχεδιάσαμε και υλοποιούμε έχουν ως στόχο να αξιοποιήσουν τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της χώρας μας. Επενδύουμε σε τομείς όπως είναι τα logistics. Όπως είναι οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα. Όπως είναι η νέα γενιά έργων υποδομών, που θα αναζωογονήσουν την αγορά, θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας και έχουν την δυναμική να μετασχηματίσουν το παραγωγικό της μοντέλο. Έργα που υπηρετούν τη νέα εθνική μας στρατηγική: Η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής», πρόσθεσε.

Η πολιτική του Μαυρογιαλούρου ανήκει στο χθες

Το τρίτο κρίσιμο βήμα, όπως επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ήταν ότι αυτή η κυβέρνηση δούλεψε συστηματικά για να ξεμπλοκάρει μια σειρά από μεγάλα, εμβληματικά έργα, ενώ ταυτόχρονα προχώρησε στη μελετητική ωριμότητα νέων έργων, αξιοποιώντας κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο.

«Γιατί εμείς ποτέ δεν θα εξαγγείλουμε έργο αν δεν έχουμε προηγουμένως διασφαλίσει απόλυτα τις απαραίτητες αυτές προϋποθέσεις. Αυτή η τακτική του “ Μαυρογιαλούρου” ανήκει στο παρελθόν, είναι μία πολιτική του χθες, που σε καμία περίπτωση δεν χαρακτηρίζει την κυβέρνηση μας» τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Υπενθύμισε ειδικότερα ότι ξεμπλόκαρε το Βόρειο Τμήμα του Ε65 και το Άκτιο-Αμβρακία, που βρίσκεται πλέον σε πολύ προχωρημένο στάδιο και σύντομα θα παραδοθεί μεγάλο μέρος του. Ότι δόθηκε λύση στην πολύπαθη Πατρών-Πύργου και τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, όπου θα μπουν μπουλντόζες μέσα στο έτος. Ότι ξεκίνησε η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και ότι θα παραδοθούν τους επόμενους μήνες και οι τρεις νέοι σταθμοί της Γραμμής 3. Υπενθύμισε επίσης ότι στο Μετρό Θεσσαλονίκης η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 85%, αλλά και το μεγάλο πρόγραμμα έργων αντιπλημμυρικής θωράκισης και διαχείρισης υδάτινων πόρων ύψους 1,5 δισ. ευρώ, το Μπράλος- Άμφισσα, την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών και την Περιφερειακή της Αλεξανδρούπολης.

Τα έργα, που θα προλάβουν το κυκλοφοριακό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

«Πρέπει να σχεδιάσουμε με προσοχή τα έργα της επόμενης γενιάς. Όλοι ξέρουμε ότι το κυκλοφοριακό στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη είναι ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

«Ένα πολύ σημαντικό έργο, που θα δώσει λύση στην κυκλοφοριακή συμφόρηση της Θεσσαλονίκης, είναι το flyover. Αλλά και εδώ στην Αθήνα, έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τα έργα της Αττικής, ώστε να μην φτάσει η πρωτεύουσα να γίνει μια απροσπέλαστη πόλη» συνέχισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Οι βασικοί πυλώνες αυτού του σχεδίου περιλαμβάνουν την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού στο Λαύριο και τη Ραφήνα και τη σήραγγα της Ηλιούπολης, αλλά και τις νέες επεκτάσεις του δικτύου του Μετρό. Γιατί το προλαμβάνειν κρείττον εστί του θεραπεύειν», πρόσθεσε.

«Ανακοινώσαμε το μεγαλύτερο πακέτων σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ. Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη και το πρόγραμμα αναβάθμισης του υφιστάμενου δικτύου ύψους 1,2 δισ. ευρώ» επισήμανε επίσης ο κ. Καραμανλής.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Karamanlis-Kostas
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κώστας Καραμανλής: Η Τουρκία να γνωρίζει ότι η Ελλάδα δεν παίζει

Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι οι κάτοικοι της Λέσβου βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή του προσφυγικού προβλήματος, για το οποίο δεν έφεραν ευθύνη, αλλά κλήθηκαν να το διαχειριστούν χωρίς τα απαραίτητα εφόδια και στήριξη από την Πολιτεία.
Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καραμανλής: Ξεκινάει και πάλι ο μετροπόντικας στη νέα Γραμμή 4 του Μετρό

Σε δηλώσεις του ο υπουργός τόνισε ότι πρόκειται για μία εξαιρετικά σημαντική μέρα, καθώς πολλά χρόνια μετά την κατασκευή των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό, πλέον τα εργοτάξια για την κατασκευή της Γραμμής 4 έχουν πάρει μπρος.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Καραμανλής: Το 2023 θα τρέχουν στην χώρα έργα υποδομών 13 δισ. ευρώ

Μέσα σε τρία χρόνια δημοπρατήσαμε έργα 8 δις ευρώ, είπε μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Πώς επηρεάζουν οι ανατιμήσεις στα υλικά κατασκευών την πορεία των μεγάλων έργων.
Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ηλεκτρονικά ο υπολογισμός των τελών για τη μεταβίβαση οχήματος

Επιπλέον οι πολίτες μπορούν να εντοπίσουν σε ένα και μόνο σημείο συγκεντρωμένους τους περίπου 80 τραπεζικούς λογαριασμούς όλων των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας στους οποίους πληρώνονται τα τέλη.