ΓΔ: 823.09 2.35% Τζίρος: 50.36 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Pappas-SYRIZA
Shutterstock

Νίκος Παππάς: Επί Μητσοτάκη - Καραμανλή η Ελλάδα έχασε το τρένο

Με άρθρο του στην εφημερίδα «Αυγή της Κυριακής» ο στενός συνεργάτης του Αλέξη Τσίπρα επιτίθεται με σφοδρότητα στον πρωθυπουργό και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Ακολουθεί το πλήρες άρθρο: Επί Μητσοτάκη - Καραμανλή χάσαμε το τρένο. Κυριολεκτικά και μεταφορικά. Μεγάλες πόλεις, όπως η Ξάνθη, η Κομοτηνή και η Αλεξανδρούπολη, έχουν να δουν τρένο εδώ και τρία χρόνια. Οι ακυρώσεις των δρομολογίων διαδέχονται η μία την άλλη και οι επιβάτες μετακινούνται τελικά με λεωφορεία και με καθυστερήσεις. Το σιδηροδρομικό δίκτυο καταρρέει, ασυντήρητο, οι εκτροχιασμοί γίνονται καθημερινότητα και έργα, όπως η τηλεδιοίκηση στο Αθήνα - Κόρινθος και η υπογειοποίηση στην Πάτρα, τα οποία είχαμε ξεκινήσει ως κυβέρνηση, βρίσκονται στον αέρα. Η κατάσταση που επέβαλαν στον τρένο, στους εργαζόμενούς του και στο επιβατικό κοινό οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής είναι τραγική. Τα περιστατικά των τελευταίων ημερών το επιβεβαιώνουν. Η ακινητοποίηση του «Λευκού Βέλους» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κοντά στη Δεκέλεια, που έκοψε την Ελλάδα στα δύο και παρέλυσε τα δρομολόγια, και ο εκτροχιασμός του τρένου έξω από την Τιθορέα, ο οποίος αναδεικνύει τις ευθύνες του κ. Καραμανλή και του ΟΣΕ στη -μετ' εμποδίων- λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, δεν είναι ατυχή περιστατικά.

Ο κ. Καραμανλής επιμένει πως έχει δρομολογήσει έργα 3,3 δισ. ευρώ στον τομέα. Το επαναλαμβάνει μονότονα, παρότι τα έργα αυτά αφενός δεν έχουν εξασφαλίσει χρηματοδότηση, αφετέρου θα έπρεπε να έχουν προκηρυχθεί από το 2019. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη υποτιμά συστηματικά τον σιδηρόδρομο. Τα δε συμφέροντα του δημοσίου παραβιάζονται κατάφωρα. Είναι χαρακτηριστικό πως ενώ, με υπογραφή Καραμανλή, το μνημόνιο συνεργασίας υπουργείου - ΤΡΑΙΝΟΣΕ προέβλεπε επενδύσεις 780 εκατ. ευρώ από την εταιρεία, το ποσό που περιλήφθηκε στη σύμβαση, η οποία ήρθε πρόσφατα στη Βουλή, δεν ξεπερνούσε τα 160 εκατ. ευρώ. Πάνω από 600 εκατ. ευρώ υποχρεώσεις για επενδύσεις, λοιπόν, έγιναν αέρας. Και, βεβαίως, μιλάμε για μία σύμβαση που μειώνει στο μισό τα άγονα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά την επιδοτεί για όλα, που εντάσσει στις άγονες γραμμές κερδοφόρα δρομολόγια, όπως το Αθήνα - Θεσσαλονίκη, που προβλέπει την αγορά πανάκριβων τρένων από το δημόσιο, ώστε στη συνέχεια να τα νοικιάζει η ιδιωτική εταιρεία, η οποία έχει επιδοτηθεί για επενδύσεις. Η άγονη θητεία Μητσοτάκη - Καραμανλή δεν θα μπορούσε να επηρεάσει προς το αρνητικότερο την κοινωνία και τη χώρα. Οι δε συνέπειες της πολιτικής υποβάθμισης ενός δυναμικού μέσου μεταφοράς στην οικονομία και την ανάπτυξη της Ελλάδας είναι αδιαμφισβήτητες.

Επί ημερών τους χάσαμε το τρένο. Κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

xaritsis, syriza
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χαρίτσης: Το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ διασφαλίζει ότι κανένας πόρος δεν θα χαθεί

«Η ανάκτηση του δημόσιου ελέγχου της ΔΕΗ είναι βήμα προς το μέλλον κι αυτό το υπογραμμίζουν οι τελευταίες διεθνείς εξελίξεις», δηλώνει και συνεχίζει: «Η αύξηση της δημόσιας συμμετοχής σε μια επιχείρηση είναι απολύτως εφικτή».
Oikonomou
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οικονόμου: Οι εξαγγελίες Τσίπρα οδηγούν ή σε νέο μνημόνιο ή σε υπερφορολόγηση

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ότι στη Θεσσαλονίκη μας έχει συνηθίσει σε υποσχέσεις για τον κατώτατο μισθό «και μια σειρά από υποσχέσεις ανεφάρμοστες, που σε καμία περίπτωση δεν τις εννοεί».
xaritsis, syriza
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χαρίτσης: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη απέτυχε στην οικονομία και έπληξε τους θεσμούς

Σχετικά με την διερεύνηση της υπόθεσης των παρακολουθήσεων ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί την κυβέρνηση ότι «δεν πρόκειται για ένα μεμονωμένο περιστατικό, όπως θρασύτατα υποστηρίζει η«κυβερνητική προπαγάνδα».
axtsioglou, bouli
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ε. Axτσιόγλου: Παράγοντας θεσμικής ανωμαλίας ο Μητσοτάκης

«Ο πρωθυπουργός έκανε μία προεκλογική ομιλία στην οποία ήταν εξαιρετικά πιεσμένος» και «προσπάθησε να στήσει διλήμματα τα οποία νομίζει ότι θα του φέρουν μεγαλύτερη συσπείρωση» δήλωσε μεταξύ άλλων στο «ΜΕGA».
Iliopoulos-SYRIZA-Politiki-antipoliteusi
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν. Ηλιόπουλος: Ο Κ. Μητσοτάκης έχει συνδεθεί με την ακρίβεια και τις υποκλοπές

Σχετικά με τα τιμολόγια ρεύματος τόνισε πως «το πρώτο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε είναι αυτό που έκαναν η Ισπανία και η Πορτογαλία: αποσύνδεση της τιμής του ρεύματος από την τιμή του φυσικού αερίου και πλαφόν στη χονδρική».
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ρ. Σβίγκου: «Απομονωμένος πρωθυπουργός υπό κατάρρευση ο Κ. Μητσοτάκης»

Δήλωσε ότι κεντρικό ρόλο στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ θα έχει «μια δέσμη αποτελεσματικών και αναγκαίων, άμεσα εφαρμόσιμων μέτρων αντιμετώπισης της πολύπλευρης ενεργειακής, οικονομικής κρίσης και κρίσης ακρίβειας».