ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Karagiannis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
Πηγή: Delphi Economic Forum

Γ. Καραγιάννης: Τα Εξάρχεια θα αποκτήσουν περισσότερο πράσινο με το Μετρό

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε τα πλεονεκτήματα της Γραμμής 4 του Μετρό, και τόνισε πως στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ θα φυτευτούν 2.000 δέντρα.

Σαφές μήνυμα ότι το Μετρό θα γίνει στην πλατεία Εξαρχείων «και θα το χαρεί ο κόσμος και οι κάτοικοι της περιοχής» έστειλε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου, τονίζοντας ότι «αποτελεί τη μοναδική λύση για την περιοχή» και σημείωσε ότι «προκαλεί αλγεινή εντύπωση πως το μετρό, ως αξιοπρεπές και φθηνό μέσο μεταφοράς, ένα κατεξοχήν φιλολαϊκό κοινωνικό αγαθό, ενοχλεί».

Κατηγόρησε μερίδα της αντιπολίτευσης για «ιδιότυπη ιδιοκτησιακή αντίληψη της περιοχής» όπου, όπως πρόσθεσε, «φιλοδοξεί να επιβάλλει τη δική της αισθητική, οικονομική και αναπτυξιακή προσέγγιση». Σε σχέση με τη χωροθέτηση του σταθμού, ο κ. Καραγιάννης αρχικά παρέπεμψε «στον ΣΥΡΙΖΑ που αδειοδότησε και δημοπράτησε το έργο με τον σταθμό στην πλατεία Εξαρχείων».

Ανέφερε ότι «η πρόταση μεταφοράς του Σταθμού Εξαρχείων από τη πλατεία, στην οδό Τοσίτσα που τέθηκε για πρώτη φορά το 2016, εξετάσθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση και αποκλείσθηκε τόσο για ουσιαστικούς (συγκοινωνιακούς και κατασκευαστικούς), όσο και διαδικαστικούς λόγους».

Όπως εξήγησε ο υφυπουργός Υποδομών, «οι εναλλακτικές θέσεις που είχαν προταθεί, όπως αυτή στη συμβολή των οδών Τοσίτσα και Μπουμπουλίνας, είναι σημαντικά μικρότερες σε έκταση της πλατείας Εξαρχείων» καθώς και ότι «θα απαιτείτο η αλλαγή χάραξης του έργου στο τμήμα από Σταθμό "ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ" μέχρι Σταθμό "ΑΚΑΔΗΜΙΑ" και η επαναχωροθέτηση και εκ νέου σχεδίαση και του Σταθμού "ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ", καθώς ο σταθμός αυτός πρέπει να μετακινηθεί περίπου 300 μέτρα νοτιότερα, στο όριο του Πεδίου του 'Αρεως με κίνδυνο να κοπούν πολύ περισσότερα δένδρα για την κατασκευή του».

«Τα θέματα που σχετίζονται με τη πλατεία Εξαρχείων, τέθηκαν από συλλογικότητες της περιοχής στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, όπου και δόθηκαν κατάλληλες εξηγήσεις και απαντήσεις στους προβληματισμούς των ενδιαφερομένων κατά τα έτη 2016-2018. Το διάστημα της δημόσιας διαβούλευσης δεν υποβλήθηκε οποιαδήποτε αντίρρηση για την κατασκευή του σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων» όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Υποδομών.

Στη συνέχεια ο υφυπουργός Υποδομών ανέλυσε τα πλεονεκτήματα της Γραμμής 4 του Μετρό, τονίζοντας ότι «η πλατεία Εξαρχείων δεν πρόκειται να καταστραφεί, ούτε το πράσινο θα εκλείπει από αυτή. Σύμφωνα με την εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη του 2018 και τα τεύχη της σύμβασης, θα φυτεύουν οργανωμένα όσα δέντρα υπήρχαν και πριν».

Επανέλαβε δε την επιπρόσθετη δέσμευση που υπάρχει για φύτευση 2.000 δέντρων επιπλέον στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ με τον Δήμο Αθηναίων και την εταιρία ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΘΗΝΑΣ ΑΕ.

«Να μιλήσουμε με νούμερα όμως» συνέχισε ο υφυπουργός Υποδομών, επισημαίνοντας ότι με την ολοκλήρωση της Γραμμής 4:

  • 340.000 επιβάτες θα εξυπηρετούνται ημερησίως.
  • 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα την ημέρα θα κυκλοφορούν στους δρόμους.
  • 318 λιγότεροι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα την ημέρα θα εκλύονται στην ατμόσφαιρα.
  • 1.216 MWh ενέργειας θα εξοικονομούνται καθημερινά.

Πρόσθεσε ότι «τα Εξάρχεια θα "μετατραπούν" σε μια πλατεία με περισσότερο πράσινο, οργανωμένη και με ένα σταθμό μετρό, σύγχρονο και φιλικό προς το περιβάλλον. Οι κάτοικοι σε 6,5 λεπτά θα βρίσκονται στο Πανεπιστήμιο ή σε 7,5 λεπτά στο 'Αλσος Βεΐκου».  Παρέθεσε, ακόμα, ένα σημαντικό στοιχείο για τη σύγκριση του δικτύου Μετρό με το τι συμβαίνει σε άλλες πρωτεύουσες.

«Στο Παρίσι, υπάρχουν περίπου 308 σταθμοί Μετρό, με μέση πυκνότητα περίπου 4 σταθμών ανά τετραγωνικό χλμ. αστικού χώρου, ενώ σε πολλές περιοχές υπάρχουν σταθμοί σε απόσταση μικρότερη των 200 ή 300 μ. μεταξύ τους. Η Αθήνα μετά και την ολοκλήρωση της Γραμμής 4, θα έχει 1 σταθμό ανά τετραγωνικό χλμ. Ενώ την ίδια περίοδο, μόνο το "υπό κατασκευή" έργο Grand Paris θα προσθέσει 200 χλμ. Μετρό με 68 νέους σταθμούς στην πόλη» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

«Το Μετρό σημαίνει φως, σημαίνει διαφάνεια. Οργανωμένες μειοψηφίες δεν θα μετατρέψουν μία περιοχή σε γκέτο. Δεν θα επιτρέψουμε τα άβατα και το σκοτάδι. Αν κάποιοι άλλοι θέλουν να το υπηρετήσουν ας το κάνουν. Όλες οι περιοχές θα πρέπει να αναπτυχθούν. Θέλουμε να αναδείξουμε και τις διαφορετικές ιδέες αλλά υπό καθεστώς διαφάνειας. Άλλωστε, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί ο σταθμός του Μετρό στα Εξάρχεια αντιστρατεύεται την ελευθερία των ιδεών. Δεν πρόκειται να υποχωρήσουμε, δεν πρόκειται να εξυπηρετήσουμε μικροπολιτικά συμφέροντα και μικροιδιοκτησιακές αντιλήψεις σε αυτή την περιοχή» είπε κλείνοντας ο κ. Καραγιάννης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Chistos Staikouras
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σταϊκούρας: 16 έργα ενισχύουν την αναπτυξιακή δυναμική της Φθιώτιδας

«Η περιοχή μας μπορεί να αισιοδοξεί, αφού δημιουργεί τις προϋποθέσεις για δυναμική προώθηση της ανάπτυξης, της απασχόλησης, της κοινωνικής συνοχής και της συνολικής της ισχύος», τόνισε ο υπουργός από τις Θερμοπύλες.
Chistos Staikouras
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρ. Σταϊκούρας: Οι 10 πολιτικές που αναβαθμίζουν τις ελληνικές υποδομές

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε τη σημασία του ρόλου των υποδομών και των μεταφορών στην οικονομική μεγέθυνση και τη βιώσιμη ανάπτυξη καθώς και την πολυεπίπεδη ενίσχυση της χώρας.
Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καραμανλής: Oλοκληρωμένο σχέδιο για την Αττική κατά του κυκλοφοριακού κορεσμού

Σχολιάζοντας τις διαμαρτυρίες κατοίκων στην κατασκευή σταθμού στα Εξάρχεια κάνει λόγο για «θορυβώδη μειοψηφία πέριξ των Εξαρχείων...νομίζουν πως μπορούν ισοβίως να μετατρέπουν μια ολόκληρη ιστορική γειτονιά της πόλης, σε ιδιότυπο τσιφλίκι τους».
Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καραμανλής: Ενώνουμε το μεγαλύτερο λιμάνι με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας

Αύριο ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, θα εγκαινιάσει τους τρεις νέους σταθμούς και αμέσως θα δοθούν στο επιβατικό κοινό», σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.