ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
Φωτο: Menelaos Myrillas / SOOC

Στην τελική ευθεία η επιτροπή εξέτασης αεροπορικών ατυχημάτων

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε στην Ολομέλεια ότι διασφαλίζεται ρητά η αυτοτέλεια του νέου οργανισμού που θα διερευνά τα ατυχήματα όπως συμβαίνει και στις αντίστοιχες Επιτροπές Διερεύνησης του εξωτερικού.

«Επιλύουμε ένα κενό και μια σειρά από προβλήματα του παρελθόντος, ενισχύοντας τους κανόνες διερεύνηση των ατυχημάτων σύμφωνα με τις διεθνείς κι ευρωπαϊκές απαιτήσεις, χωρίς καμία επιβάρυνση του τακτικού προϋπολογισμού» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Καραμανλής στην Ολομέλεια σχετικά με το σχέδιο νόμου για το «Θεσμικό πλαίσιο διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων και την ασφάλεια των μεταφορών».

Ο υπουργός, κατά την έναρξη της συζήτησης, έδωσε απαντήσεις και διευκρινίσεις σε σχέση με ερωτήματα και θέματα που έθεσαν οι εισηγητές και ειδικοί αγορητές των κομμάτων της Αντιπολίτευσης, κατά την επεξεργασία του σχεδίου νόμου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

Υπογράμμισε πως «μια προστιθέμενη αξία του νομοσχεδίου» είναι ότι στον νέο εθνικό Οργανισμό που δημιουργείται περιλαμβάνεται και η διερεύνηση ατυχημάτων και συμβάντων μέσων σταθερής τροχιάς. Απέρριψε την κριτική ότι ο νέος φορέας δημιουργείται για να γίνουν κάποιες προεκλογικές προσλήψεις και τοποθετήσεις λέγοντας πώς «μην μας μπερδεύετε με τον ΣΥΡΙΖΑ» που το 2019 «πιέζατε προεκλογικά ο τότε διοικητής ΥΠΑ να γίνει διοικητής ΑΠΑ!»

Σχετικά με την αυτοτέλεια και λειτουργική αυτοτέλεια του νέου Οργανισμού είπε πως αυτή διασφαλίζεται ρητά, ενώ παράλληλα προβλέπεται και η ύπαρξη Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας. Επισήμανε, ότι και οι αντίστοιχες Επιτροπές Διερεύνησης του εξωτερικού ακολουθούν την ίδια λογική και λειτουργούν ως τμήματα του αντίστοιχου Υπουργείου Μεταφορών των χωρών τους. Μάλιστα, επισήμανε, την απόφαση της Υπόθεσης C 530 του 2016, του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου όπου έχει διευκρινίσει ότι η «ανεξαρτησία» της Επιτροπής θα πρέπει να νοείται ως η δυνατότητα του φορέα διερευνήσεως των ατυχημάτων, να αποφασίζει για την εσωτερική του δομή, στο να διαθέτει δικά του όργανα και να έχει εσωτερικό κανονισμό διαδικασίας, δηλαδή όσα που προβλέπονται στο νομοσχέδιο.

Υπογράμμισε πως και η έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, που εκδόθηκε χθες το απόγευμα, επιβεβαιώνει πλήρως τη νομιμότητα των προβλέψεων του νομοσχεδίου και δεν θίγεται η ανεξαρτησία του νέου φορέα. Πράγμα, όπως είπε, που συμφωνεί και η ΡΑΣ.

Ο υπουργός ζήτησε να γίνει ξεκάθαρο πως το προσωπικό, τρία άτομα, που σήμερα ασχολούνται στην Επιτροπή είναι διοικητικοί και δεν έχουν σχέση με την έκδοση των πορισμάτων για τα οποία είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι οι διερευνητές. Η αποστολή του νέου φορέα είναι να διερευνά και να καταθέτει το πόρισμά του για ένα ατύχημα και όχι να επιβάλει πρόστιμα και κυρώσεις. Το πόρισμα των αεροπορικών ατυχημάτων θα αποστέλλεται στην αρμόδια Εισαγγελία που ερευνά το ατύχημα κι αυτή είναι που θα κρίνει. Για, δε, τα σιδηροδρομικά ατυχήματα ή συμβάντα θα αποστέλλεται το πόρισμα για ενέργειες στην ΡΑΣ. Διότι άλλο πράγμα η ΡΑΣ κι άλλο η Διερεύνηση Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Η ΡΑΣ θα κρίνει αν θα επιβάλει πρόστιμα και ποιο θα είναι το ύψος τους. Ως εκ τούτου δεν θίγεται καμία απολύτως ανεξαρτησία της ΡΑΣ. Αντιθέτως, ενισχύουμε το ρόλο της. Οι όποιες μετατάξεις θα είναι δυνητικές. Ο νέος φορέας, διευκρίνισε πως θα είναι αρμόδια και θα ασχολείται και με τα Drones.

Για την χρηματοδότηση του νέου Οργανισμού τόνισε πως δεν επιβαρύνει τον τακτικό προϋπολογισμό. Σχετικά με τις αμοιβές των διερευνητών, σημείωσε πως αυτοί έχουν ενταχθεί στο ενιαίο μισθολόγιο. Τα ποσά από το Eurocontrol που προβλέπουμε αποτελούν επίδομα. Χαρακτήρισε παραπειστικό το επιχείρημα ότι αφού οι διερευνητές θα λαμβάνουν αμοιβές από το Eurocontrol είναι σαν αν πληρώνονται από τις αεροπορικές εταιρείες που ελέγχουν, επισημαίνοντας πως και οι αερολιμενικοί της ΥΠΑ που μέχρι έκαναν τους ελέγχους, ελάμβαναν χρήματα από το Eurocontrol και τότε δεν είχε τεθεί θέμα σχετικά με ποιος ήταν ο «ελέγχων και ποιος ο ελεγχόμενος» που σήμερα επικαλούνται κάποιοι.

O υπουργός ζήτησε από τα κόμματα «να μην παρασύρονται από όσα λένε κάποιοι συνδικαλιστές για ίδιο όφελος». Σημείωσε το πολύ καλό κλίμα και τη συνεργασία που υπάρχει και όλα κύλησαν καλά στη λειτουργία των αεροδρομίων το καλοκαίρι. Ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε ότι θα καταθέσει δύο βελτιώσεις στο νομοσχέδιο σχετικά με το να συμπεριληφθούν δύο αιτήματα που ζήτησαν κατά την ακρόαση φορέων στην Επιτροπή η πρόεδρος της ΡΑΣ και ο διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Chistos Staikouras
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σχέδιο νόμου με ενσωμάτωση δύο Ευρωπαϊκών Οδηγιών στον κλάδο των Μεταφορών

«Υπέρ» του νομοσχεδίου στην Επιτροπή τάχθηκε η ΝΔ, το καταψήφισε το ΚΚΕ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Ελληνική Λύση, Σπαρτιάτες, Νίκη και Πλεύση Ελευθερίας επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν σήμερα στην Ολομέλεια.
Chistos Staikouras
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρ. Σταϊκούρας: Οι τέσσερις στόχοι για την αναβάθμιση των μεταφορών

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ανέφερε τους στόχους που θα επιτευχθούν με την ενσωμάτωση δυο κοινοτικών οδηγιών στην ελληνική νομοθεσία.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρ. Σταϊκούρας: Η Ελλάδα μπορεί να γίνει κομβικός παίκτης στις μεταφορές

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε την κυβερνητική στόχευση να υλοποιηθούν οι αναγκαίες υποδομές, ώστε σε τέσσερα χρόνια να ενισχυθεί η γεωπολιτική και γεωοικονομική θέση της χώρας.
Karagiannis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γ. Καραγιάννης: Προτεραιότητα της κυβέρνησης τα έργα σε Μακεδονία - Θράκη

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι με την οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα δημιουργούμε ουσιαστικά έναν νέο πόλο ανάπτυξης για όλη την πόλη και τις εμπορευματικές μεταφορές.