ΓΔ: 1455.48 0.03% Τζίρος: 100.39 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Fregata-MEKO-SALAMIS
Φωτο: Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Στη Βουλή το σχέδιο των 600 εκατ. για εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ

Ο άμεσος στόχος είναι το συγκεκριμένο πρόγραμμα να πάρει την έγκριση της Βουλής ώστε οι διαδικασίες που απαιτούνται να προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς. Οι εργασίες θα γίνουν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Σε «ρότα» υλοποίησης μπαίνει, όπως όλα δείχνουν, το πρόγραμμα αναβάθμισης των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ -Ύδρα, Σπέτσαι, Ψαρά και Σαλαμίς-, καθώς αύριο Παρασκευή πρόκειται να εισαχθεί στη Βουλή για έγκριση το πρόγραμμα αναβάθμισής τους ύψους 605 εκατ. ευρώ.

Ο άμεσος στόχος είναι το συγκεκριμένο πρόγραμμα να πάρει την έγκριση της Βουλής, ώστε οι διαδικασίες που απαιτούνται να προχωρήσουν με όσο γίνεται γρήγορους ρυθμούς και το θέμα να έχει περάσει από το ΚΥΣΕΑ πριν τις εκλογές, ώστε να μην καθυστερήσει άλλο.  

Όπως έχει γίνει γνωστό, το πρόγραμμα θα γίνει σε ελληνικά ναυπηγεία από την κοινοπραξία TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems) αλλά και την THALES.

Από τις εργασίες που θα γίνουν στις φρεγάτες πρώτο λόγο έχουν τα ηλεκτρολογικά και μηχανολογικά ζητήματα, καθώς και η εγκατάσταση νέων συστημάτων υψηλής τεχνολογίας και η αναβάθμιση υπαρχόντων συστημάτων μάχης και πλατφόρμας.

Ωστόσο, όπως δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος σε ομιλία του την Τετάρτη στη συνεδρίαση της Μόνιμης Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, μπορεί να περάσει το θέμα από τη Βουλή, όμως από εδώ και πέρα αρχίζει ένας τεχνικός διάλογος για την εξειδίκευση των όρων υλοποίησης αυτού του προγράμματος που θα χρειαστεί αρκετό χρόνο να λήξει και να φτάσει σε κάποιο τελικό πόρισμα. 

Δηλαδή, στην καλύτερη των περιπτώσεων, το πρόγραμμα όπως υπολογίζεται μετά και το ΚΥΣΕΑ θα χρειαστούν σχεδόν δύο χρόνια μελέτης από την κοινοπραξία για να μπει σε εφαρμογή. 

Αυτό που εκτιμούν καλά γνωρίζοντες το θέμα είναι ότι ως τα μέσα του 2025 το πρώτο πλοίο θα μπει επιτέλους σε ελληνικό ναυπηγείο για την αναβάθμισή του, με το επόμενο να παίρνει σειρά έξι μήνες μετά. Κάτι που σημαίνει ότι κάθε χρόνο δύο φρεγάτες θα είναι εκτός δράσης μέχρι και το 2027, που θα παραληφθεί το πρώτο πλοίο. 

Όπως όλα δείχνουν η διαδικασία δεν θα μπορούσε να πάει γρηγορότερα, καθώς και τα ελληνικά ναυπηγεία δεν είναι έτοιμα να αναλάβουν τέτοιου είδους εργασία, αφού ο Σκαραμαγκάς που θεωρείται και επικρατέστερος για την ανάληψη του έργου, μόλις πριν λίγο καιρό πέρασε και επίσημα στα χέρια του Γιώργου Προκοπίου και θέλει χρόνο μέχρι να επανέλθει σε πλήρη λειτουργία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Constellation-Fincantieri
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έπεσε σε... κύματα το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του Πολεμικού Ναυτικού

Η τριετής καθυστέρηση στο αμερικανικό πρόγραμμα για τις φρεγάτες Constellation δημιουργεί νέα δεδομένα και στα ελληνικά εξοπλιστικά προγράμματα. Επανέρχεται στο προσκήνιο το πρόγραμμα για τις κορβέτες.
businessdaily-Fregata-YDRA
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η περιπέτεια των φρεγατών ΜΕΚΟ: Τι θα γίνει με την αναβάθμισή τους

Σε ηλικία 31 ετών επιχειρεί η φρεγάτα Ύδρα στην Ερυθρά Θάλασσα, ύστερα από... «ρετούς». Ανεβαίνει στα 800 εκατ. το κόστος αναβάθμισης των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ και προβληματίζει το υπ. Άμυνας.
Belharra, Fregates, Gallia, France
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εξοπλιστικά στο Πολεμικό Ναυτικό: Ζητούνται λύσεις χαμηλότερου κόστους

Για εκσυγχρονισμό «ενός αριθμού» φρεγατών ΜΕΚΟ και όχι όλων κάνει λόγο πλέον ο Ν. Δένδιας. Το πρόγραμμα υψηλού κόστους για τις κορβέτες δίνει τη θέση του σε πλοία LCS. Στα σκαριά η πρώτη φρεγάτα με ελληνικό σχεδιασμό.
Gowind-Korvetta-Naval-Group
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δύσκολο σταυρόλεξο για το Ναυτικό: Ψάχνει νέα πλοία με όριο τα 1,7 δισ.

Στο τραπέζι, εκτός από τις κορβέτες ή μια επιπλέον φρεγάτα, τίθεται και πρόταση για αμερικανικά πλοία τύπου LCS. «Εφόσον υπάρξουν επωφελείς προτάσεις, θα αξιολογηθούν», δηλώνει ο Ν. Δένδιας.
Doha-Gowind
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κορβέτες: Η νέα κίνηση από τους Ιταλούς και το «κρυφό» χαρτί των Γάλλων

Οι δύο ναυπηγικοί κολοσσοί σε συνεργασία με τα δύο κορυφαία ελληνικά ναυπηγεία διεκδικούν το πρόγραμμα των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού προσφέροντας πολύ σημαντικά ανταλλάγματα.
Doha-Gowind
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η «ναυμαχία» για τις νέες κορβέτες: Τι προτείνουν Naval και Fincantieri

Η γαλλική Naval Group με την κορβέτα Gowind και η ιταλική Fincantieri με την Doha περιμένουν την απόφαση της επόμενης κυβέρνησης για ένα τα μεγαλύτερα εξοπλιστικά προγράμματα που παραμένει σε εκκρεμότητα.