ΓΔ: 1448.71 0.94% Τζίρος: 68.98 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:50:33 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Martin-Brandenburger-Lidl
O κ. Martin Brandenburger είναι ο επικεφαλής της Lidl Hellas.

M. Brandenburger (Lidl): Το 60% του τζίρου από 400 Έλληνες προμηθευτές

Σε 200 προϊόντα άμεσης ανάγκης, η γερμανική αλυσίδα είναι η φθηνότερη της αγοράς και με διαφορά 10% από τον επόμενο, τονίζει σε συνέντευξη στο BD ο Ελβετός επικεφαλής της Lidl Hellas. Προβλέπει μείωση κατανάλωσης και το 2023.

O κ. Martin Brandenburger είναι ο επικεφαλής της Lidl Hellas. Ο γερμανικός πολυεθνικός όμιλος δραστηριοποιείται στη διάρκεια των των τελευταίων 26 χρόνων στην ελληνική αγορά και έχει ισχυρή παρουσία, ωστόσο ο ίδιος είναι εξαιρετικά φειδωλός σε δηλώσεις και επικοινωνιακή συμπεριφορά.

Ο Ελβετός μάνατζερ της γερμανικής πολυεθνικής μιλά στο BD για πρώτη φορά από τότε που προκλήθηκε ο πόλεμος στην Ουκρανία και η ιδιότυπη ενεργειακή κρίση έχει σαρώσει την ευρωπαϊκή οικονομία, προκαλώντας, εκτός των άλλων, και υψηλό πληθωρισμό. Ο ίδιος είναι ικανοποιημένος «που πετύχαμε τους στόχους μας. Και όλοι γνωρίζουν ότι οι στόχοι μας είναι φιλόδοξοι. Παραμένουμε αποφασιστικοί και αποτελεσματικοί». Αυτή την απάντηση έδωσε στον αν η Lidl Hellas βρίσκεται στη δεύτερη ή την τρίτη θέση της αγοράς.

Υποστηρίζει πως είναι η φθηνότερη αλυσίδα με βάση 200 προϊόντα άμεσης ανάγκης και μάλιστα 10% από τον αμέσως επόμενο. Το 60% των πωλήσεων της προέρχεται από 400 Έλληνες προμηθευτές, των οποίων προωθεί τα προϊόντα σε όλο το πολυεθνικό δίκτυο που διαθέτει. Για το 2023, ο κ. Brandenburger εκτιμά ότι «θα είναι κατά πάσα πιθανότητα μια ακόμα απρόβλεπτη και "ρευστή" χρονιά. Ο όγκος των πωλήσεων θα συρρικνωθεί, ως αποτέλεσμα της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών».

  • Κύριε Brandenburger, το 2022 ήταν γενικότερα μία πολύ δύσκολη χρονιά για την ευρωπαϊκή οικονομία και φυσικά και για την ελληνική. Στο λιανεμπόριο αποτυπώθηκε ευκρινώς η μείωση του διαθέσιμου καταναλωτικού εισοδήματος. Η Lidl Ελλάς σ΄αυτό το περιβάλλον τι πέτυχε; Εκτός από την αύξηση των πωλήσεων, που οφείλεται στον πληθωρισμό κατά κύριο λόγο, ο όγκος των πωλήσεων πώς εξελίχθηκε;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η χρονιά που πέρασε χαρακτηρίστηκε από αναπάντεχα γεγονότα που επηρέασαν με τον ένα ή άλλο τρόπο τη ψυχολογία του μέσου καταναλωτή. Και ασφαλώς είχαν αντίκτυπο στην οικονομία του τόπου. Θα σταθώ περισσότερο στο κόστος της ενέργειας και του πολλαπλασιαστικού αποτυπώματος που άφησε στην παραγωγική αλυσίδα. Παρ’ όλα αυτά, η θετική πορεία της Lidl Ελλάς οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του brand. Είμαστε μεν discount αλλά με τη φιλοσοφία και τις δυνατότητες μιας μεγάλης, πολυεθνικής εταιρείας που επενδύει στην προσβάσιμη ποιότητα. Παραμένουμε ένα «δημοκρατικό» brand, που δίνει τη δυνατότητα σε όλες και όλους να απολαύσουν ποιοτικά προϊόντα, σε απολύτως προσιτές τιμές, τις καλύτερες της αγοράς. Εξυπηρετούμε τους πελάτες μας προσφέροντας την καλύτερη σχέση ποιότητας - τιμής. Ακόμα και σε αυτή τη δύσκολη περίοδο,  είμαστε το λιγότερο 10% φθηνότεροι από τους ανταγωνιστές μας, με βάση εσωτερική έρευνα όπου συγκρίναμε πάνω από 200 προϊόντα βασικής ανάγκης. Οι πωλήσεις μας αντικατοπτρίζουν αυτά ακριβώς τα δεδομένα. Παραμένουμε διαχρονικά συνεπείς με την εμπορική μας υπόσχεση και έτσι μεγαλώνουμε σταθερά την πελατειακή μας βάση.

  • Φέτος το μέσο καλάθι των αγορών μειώθηκε ή αυξήθηκε; Και πόσο;

Είμαστε ικανοποιημένοι γιατί είδαμε τη θετική ανταπόκριση των καταναλωτών στο σύγχρονο και σταθερά εξελισσόμενο επιχειρηματικό μας μοντέλο. Αναβαθμίσαμε την αγοραστική εμπειρία μέσα στα καταστήματά μας και καταφέραμε να διευρύνουμε το καλάθι των αγορών. Καλύπτουμε με τον καλύτερο τρόπο τις καθημερινές ανάγκες ολόκληρης της οικογένειας, όπως άλλωστε προκύπτει και από την ανάλυση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Η Ελληνίδα και ο Έλληνας καταναλωτής αναγνωρίζουν την προσπάθειά μας και  ανταποδίδουν με την εμπιστοσύνη τους.

  • Ποιο ήταν το ύψος των επενδύσεων στη διάρκεια του 2022; Αν και πόσα σκοπεύετε να επενδύσετε τα επόμενα τρία χρόνια και σε ποιες περιοχές;

Οι συνολικές μας επενδύσεις μέχρι σήμερα ξεπερνάνε τα 1,4 δισ. ευρώ από το 1999. Εφαρμόζουμε τα επενδυτικά μας σχέδια χωρίς παρεκκλίσεις. Καταφέρνουμε να μεγεθύνουμε κάθε φορά το αποτύπωμά μας στην αγορά οργανικά και όχι μόνο με εξαγορές και συγχωνεύσεις, πρακτική που ακολουθούν οι ανταγωνιστές μας. Όπως είχαμε ανακοινώσει την προηγούμενη χρονιά συνεχίζουμε να υλοποιούμε  -και το 2023- πρόγραμμα ύψους 100 εκατ. ευρώ στο δίκτυο των καταστημάτων και των αποθηκών μας. Εκσυγχρονίσαμε 3 καταστήματα σε Γλυφάδα, Σύρο και Κιλκίς, κατασκευάσαμε εκ νέου 3 καταστήματα στα Ιωάννινα, τη Σπάρτη και τη Ραφήνα ενώ ανοίξαμε 2 νέα σημεία, ένα στον Λιμένα Θάσου και ένα στον Ν. Κόσμο. Έχουμε ως στόχο να επενδύσουμε 20 εκατ. ευρώ για την ψηφιοποίηση μέσω της χρήσης ηλεκτρονικής σήμανσης στα ράφια (Electronic Shelf Labelling). Θέλουμε να προσφέρουμε αξιόπιστη και έγκαιρη πληροφόρηση για τα προϊόντα και τις τιμές, απλές διαδικασίες για τους εργαζομένους μας και φυσικά να συμβάλλουμε στην προστασία του περιβάλλοντος με την εξοικονόμηση 15 τόνων χαρτιού σε βάθος πενταετίας.

  • Ποια είναι η σχέση με τους προμηθευτές σας; Με πόσους από αυτούς και σε ποιες κατηγορίες στηρίζετε την εξαγωγική τους προσπάθεια; Ποια είναι η αξία των εξαγωγών που πραγματοποιείται μέσα από το διεθνές δίκτυο της Lidl;

Συνεργαζόμαστε με 400 Έλληνες προμηθευτές προϊόντων. Αξίζει να τονίσουμε ότι το 60% του τζίρου μας προέρχεται από τα δικά τους προϊόντα. Η συνεργασία μας μαζί τους είναι όχι μόνον επωφελής αλλά και επιχειρηματικά υγιής. Πιστεύουμε στη βιώσιμη φιλοσοφία και εφαρμόζουμε πρακτικές βιώσιμου εμπορίου. Στηρίζουμε και μας στηρίζουν και όλοι μαζί ενισχύουμε τις βάσεις μεγέθυνσης της αγοράς και της οικονομίας. Σημειώστε ότι παραμένουμε, ο πιο συνεπής και αξιόπιστος εταίρος για τους προμηθευτές μας, με μέσο όρο εξόφλησης τις 41 ημέρες, όταν ο μέσος όρος του κλάδου είναι 117 ημέρες. Προωθούμε και ενισχύουμε την προοπτική τους όχι μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και σε 30 χώρες, στις οποίες δραστηριοποιείται η Lidl, συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ. Η συνολική αξία της προώθησης αυτής υπερβαίνει τα 180 εκατ. ευρώ.

  • Το «καλάθι του νοικοκυριού» το οποίες και εσείς - υποχρεωτικά - εφαρμόζετε, είχε κάποιο αποτέλεσμα στις πωλήσεις των προϊόντων που συμμετείχαν; Εκτιμάτε ότι έχει τα αποτελέσματα, που υποστηρίζει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων;

Η φιλοσοφία και δέσμευση για παροχή ποιοτικών προϊόντων στις πιο οικονομικές τιμές της αγοράς κυριαρχεί στο DNA του επιχειρηματικού μας μοντέλου. Συμμετέχουμε στο «καλάθι του νοικοκυριού», παρέχοντας επιπλέον στήριξη στους περισσότερο ευπαθείς συμπολίτες μας. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε, προσφέροντας τις χαμηλότερες δυνατόν τιμές στο σύνολο των κωδικών μας κι όχι μόνο στα προϊόντα του εβδομαδιαίου καλαθιού. Αξιολογούμε ως θετική την κατεύθυνση και την πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης με το «καλάθι του νοικοκυριού», ωστόσο αυτό αποτελεί για μας ένα μικρό δείγμα μόνο από τις χιλιάδες προϊόντα που έχουμε στην γκάμα μας σε χαμηλές τιμές. Πρόθεση μας είναι να παραμένουμε οι πιο ανταγωνιστικοί της αγοράς κάθε εβδομάδα.

  • Πώς εκτιμάτε ότι μπορεί να εξελιχθεί το λιανεμπόριο το 2023; Θεωρείτε ότι είναι δυνατόν και ο επόμενος χρόνος να έχει αυτό το κύμα των ανατιμήσεων, που είχε το 2022;

Παρακολουθούμε με προσοχή την εξέλιξη των μεγεθών της αγοράς και φυσικά τις διεθνείς εκτιμήσεις για την πορεία της οικονομίας στην Ελλάδα και τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο να μιλήσουμε με συγκεκριμένα δεδομένα, μια και το 2023 θα είναι κατά πάσα πιθανότητα μια ακόμα απρόβλεπτη και «ρευστή» χρονιά. Ο όγκος των πωλήσεων θα συρρικνωθεί, ως αποτέλεσμα της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, εξαιτίας του πληθωρισμού και της αύξησης των τιμών ενέργειας. Πιθανόν να αντιμετωπίσουμε μια σχετική συρρίκνωση της αγοράς, αλλά με μείωση του πληθωρισμού το δεύτερο εξάμηνο. Σε κάθε περίπτωση, πιστεύω ότι όλοι μας, αγορά και καταναλωτές, θα κινηθούμε με σύνεση.

  • Γνωρίζω ότι δεν είστε υποχρεωμένοι ως εταιρεία να δημοσιεύετε ισολογισμούς, ωστόσο με βάση τις πωλήσεις σας βρίσκεστε στη δεύτερη ή στην τρίτη θέση της αγοράς;

Είμαστε ικανοποιημένοι που πετύχαμε τους στόχους μας. Και όλοι γνωρίζουν ότι οι στόχοι μας είναι φιλόδοξοι. Παραμένουμε αποφασιστικοί και αποτελεσματικοί. Ως επιχείρηση κοιτάμε πάντα μπροστά, διεκδικώντας «πρωτιές» παντού. Οι πελάτες μας γνωρίζουν για ποιον λόγο έρχονται σε εμάς για τις καθημερινές τους αγορές, και αυτός δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι είμαστε συνεπείς στη δέσμευσή μας να παρέχουμε πάντα την καλύτερη ποιότητα στις καλύτερες τιμές. Επιπλέον, εκτιμούν την κοινωνική μας δέσμευση και επένδυση. Συνολικά έχουμε προσφέρει περισσότερα από 3,5 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη κοινωνικών δράσεων.

  • Πόσους εργαζόμενους απασχολείτε και πόσους σκοπεύετε να προσλάβετε με βάση το επενδυτικό σας πρόγραμμα στα επόμενα τρία χρόνια; 

Αυτή τη στιγμή απασχολούμε περισσότερους από 6.700 εργαζόμενους και είναι σημαντικό ότι δημιουργήσαμε περίπου 300 νέες θέσεις εργασίας σε μια δύσκολη συγκυρία. Η Lidl Ελλάς, ειδικά τα τελευταία 10 χρόνια, έδειξε στην πράξη ότι αποτελεί πλαίσιο αναφοράς για την επιχειρηματική σταθερότητα, ανατροφοδοτώντας την αναπτυξιακή προοπτική, με ευκαιρίες και προοπτική. Είμαστε υπερήφανοι που με το πρόγραμμα Lidl UP: Learn and Work προσφέρουμε στις νέες και τους νέους εξειδικευμένη κατάρτιση και εμπειρία στελέχους λιανικής αγοράς,  λαμβάνοντας αμοιβή από τον πρώτο κιόλας μήνα. Δημιουργήσαμε αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία σε συνεργασία με το δημόσιο Πειραματικό Ι.Ε.Κ. Γλυφάδας και το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο. Στόχος μας είναι να διπλασιάσουμε τις θέσεις μαθητείας την επόμενη χρονιά και στη συνέχεια να τις προσφέρουμε σε όλη την Ελλάδα. Θα συνεχίσουμε να αποτελούμε σταθερή δύναμη ενίσχυσης της κοινωνίας και της οικονομίας και τα επόμενα χρόνια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Αρ. Παντελιάδης: Έρχονται νέες κινήσεις συγκέντρωσης δυνάμεων στον κλάδο

Ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), Αριστοτέλης Παντελιάδης, μιλάει στο Business Daily για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, την κατάσταση στην αγορά, τις αυξήσεις στις τιμές και τον πληθωρισμό.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δεν χάνονται οι προσφορές από τα ράφια, οι πολυεθνικές σε στάση αναμονής

Παρά τις μειώσεις στους τιμοκαταλόγους, οι πολυεθνικές δεν θέλουν να σοκάρουν τους καταναλωτές με πλήρη απόσυρση προσφορών και παρακολουθούν στενά τις κινήσεις των ανταγωνιστών τους.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Eπίθεση» της Μασούτης στη νότια Ελλάδα, «πονοκέφαλος» τα logistics

Με προσφορά για δωρεάν ψώνια σε τυχερούς καταναλωτές, η βορειοελλαδική αλυσίδα δίνει ώθηση στα νέα καταστήματα Γλυφάδας και Πάτρας. Υψηλό κόστος από τη μεταφορά των εμπορευμάτων από Θεσσαλονίκη.