ΓΔ: 2112.46 0.57% Τζίρος: 393.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
ilektriko autokinito
Pixabay

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τρεις φορές πιο «καθαρά» από τα συμβατικά

Καθώς οι εκπομπές καυσαερίων μειώνονται, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την παραγωγή των αυτοκινήτων βρίσκονται όλο και περισσότερο στο προσκήνιο.

Περισσότερα από δύο εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να πουληθούν εφέτος στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Έτσι, ο προβλεπόμενος στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να αγγίξει τα 8,8 εκατομμύρια, την ίδια στιγμή που ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης στην ΕΕ φθάνει τους 880.000 ταχυφορτιστές.

Είναι γνωστό ότι τα αυτοκίνητα αποτελούν τον μεγαλύτερο παράγοντα εκπομπών ρύπων, όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τρεις φορές πιο «καθαρά» από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος. Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων έχει σημειώσει απότομη αύξηση. Αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα νέα πρότυπα που έχει θέσει η ΕΕ. Από την άλλη, οι κατασκευαστές έχουν κάνει μεγάλες επενδύσεις για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα, ενώ οι μπαταρίες μήνα με τον μήνα γίνονται όλο και φθηνότερες, κάνοντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά.

Η έλλειψη των υποδομών φόρτισης εξακολουθεί να θεωρείται σημαντικό εμπόδιο στην αύξηση του μεριδίου της αγοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά το γεγονός ότι οι υποδομές αναπτύσσονται με γοργούς ρυθμούς. Κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων, 11 χώρες έχουν επιτύχει τους στόχους της ΕΕ που προβλέπουν φόρτιση κάθε 60 χιλιόμετρα. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, το 70% του κύριου δικτύου αυτοκινητοδρόμων έχει συμμορφωθεί με την οδηγία.

Καθώς οι εκπομπές καυσαερίων μειώνονται, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την παραγωγή των αυτοκινήτων βρίσκονται όλο και περισσότερο στο προσκήνιο. Όμως, σύμφωνα με έρευνες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τρεις φορές πιο «καθαρά» από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Μπορούν να γίνουν και πιο «καθαρά» στο μέλλον όταν υπάρξουν βελτιώσεις στη φάση παραγωγής στους τομείς κατασκευής αυτοκινήτων και μπαταριών.

Η κατασκευή αυτοκινήτων απαιτεί σημαντικές ποσότητες χάλυβα και αλουμινίου υψηλής ποιότητας. Ο πράσινος χάλυβας είναι ένας από τους τρεις κύριους τομείς όπου μπορούν να γίνουν σημαντικές βελτιώσεις. Αν και η προσφορά παλιοσιδήρου στην Ευρώπη υπερβαίνει σταθερά τη ζήτηση για ανακυκλωμένο χάλυβα, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας χρησιμοποιεί μόλις το 6% της συνολικής ποσότητας, επομένως υπάρχει μεγάλο περιθώριο αύξησης του ποσοστού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην παραγωγή των αυτοκινήτων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πέδρο Σάντσεθ πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Σάντσεθ: «Ιστορικό λάθος» η άρση απαγόρευσης νέων οχημάτων στην ΕΕ

«Ιστορικό λάθος» χαρακτήρισε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ την απόφαση της ΕΕ να επανεξετάσει την απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, έπειτα από πιέσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΒΕΑ: Νέες απαιτήσεις εισαγωγών και αλλαγές με το CBAM από 1/1/2026

Το ΕΒΕΑ ενημερώνει ότι από 1η Ιανουαρίου 2026 τίθεται σε ισχύ στην ΕΕ ο μηχανισμός CBAM, ο οποίος αφορά προϊόντα με υψηλές εκπομπές CO2. Εταιρίες που εισάγουν σίδηρο, αλουμίνιο, τσιμέντο, λιπάσματα κ.ά. οφείλουν να προετοιμαστούν.
Σχέδιο Ανάκαμψης Ευρώπης
ΔΙΕΘΝΗ

Γαλλία: Ζητά στήριξη τοπικής παραγωγής στην ΕΕ για την αυτοκινητοβιομηχανία

Η Γαλλία ζητά από την ΕΕ να θεσπίσει κανόνες που θα απαιτούν συναρμολόγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη με τουλάχιστον 75% τοπικά ανταλλακτικά, ώστε να προστατευτούν θέσεις εργασίας και να στηριχθεί η αυτοκινητοβιομηχανία.
Σταθμός φόρτισης ΔΕΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγκρίθηκαν επιδοτήσεις 748 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέα πληρωμή στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» με 1,26 εκατ. ευρώ σε 748 δικαιούχους για 760 ηλεκτρικά οχήματα. Από τον Ιούνιο 2024 έχουν καταβληθεί άνω των 45,7 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα.