Αύξηση 4,4% των πωλήσεων smartphones βλέπουν οι αναλυτές για το 2020. Μάλιστα, σύμφωνα με τους αναλυτές η ανοδική αυτή πορεία θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Ειδικότερα η αγορά περιμένει αύξηση με ρυθμό ανάπτυξης 1,3% έως και το 2024.
Σύμφωνα με άρθρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας – ΣΕΠΕ, η θετική αυτή πορεία της αγοράς των smartphones σηματοδοτείται από την έλευση των δικτύων 5ης γενιάς κινητών επικοινωνιών, καθώς το 5G εκτιμάται ότι θα τονώσει σημαντικά την αγορά των συσκευών και δη των “έξυπνων” κινητών.
Η IDC (Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker) αναμένει ότι οι αποστολές 5G smartphones θα φτάσουν σχεδόν στο 19% του παγκόσμιου όγκου πωλήσεων το 2020 και θα αυξηθούν σε 58% το 2024.
Ένας βασικός παράγοντας, που θα ωθήσει σε αυτήν την εξέλιξη, είναι η σταδιακή αποκλιμάκωση των τιμών των συσκευών 5G, ώστε να προσεγγίσουν αυτές των 4G smartphones. Ειδικότερα, η IDC αναμένει ότι η μέση τιμή πώλησης των 5G smartphones θα μειωθεί κατά 25% σε ετήσια βάση το 2020 στα $611 και στα $453 το 2024.
Αναλυτές της IDC σημειώνουν ότι το 2020 φεύγει με θετικό πρόσημο για τη συγκεκριμένη αγορά που το 4ο τρίμηνο του έτους είδε άνοδο 2,4% σε ετήσια βάση. «Παρά τις ανησυχίες σχετικά με την αδυναμία της ζήτησης για συσκευές 5G, ο όγκος των πωλήσεων smartphones ξεπέρασε τις προβλέψεις στη διάρκεια του 3ου τριμήνου του 2020. Η τάση αυτή ενισχύθηκε και κατά το 4ο τρίμηνο. Ως αποτέλεσμα, η πρόβλεψη για τις πωλήσεις smartphones το 2021 παραμένει ισχυρή», αναφέρει σε σχετική ανάλυση η IDC.
Τα lockdowns λόγω της πανδημίας και της οικονομικής αβεβαιότητας μετατόπισαν τις παραδοσιακές δαπάνες για ταξίδια, φαγητό και διασκέδαση σε πράγματα, όπως τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά αγαθά. Κίνηση που φυσικά ευνόησε την αγορά των smartphones.
Η Κίνα παρουσίασε μικρότερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη που δικαιολογείται και από την μικρότερη ζήτηση για 5G ενώ παράλληλα οι τιμές smartphones στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 11,4% σε ετήσια βάση το 2020. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της IDC, η Βόρεια Αμερική, η Δυτική Ευρώπη και η Ιαπωνία κατέγραψαν θετική κίνηση κατά το 4ο τρίμηνο του 2020, λόγω των ισχυρών εποχιακών προωθητικών ενεργειών κατά τις εκπτωτικές περιόδους της Black Friday και της Cyber Monday.