ΓΔ: 1469.25 0.37% Τζίρος: 78.31 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Έξι στους 10 καταναλωτές θέλουν βοήθεια από... ρομπότ στις αγορές ρούχων

Το 59% των ερωτηθέντων σε διεθνή έρευνα δηλώνουν ανοιχτοί στην παρουσία ρομπότ εντός των καταστημάτων, το οποίο θα τους προσεγγίσει για να πάρει τα μέτρα τους και να τους προτείνει στυλ και είδη που τους ταιριάζουν.

Έτοιμοι για μία νέα εμπειρία αγορών, με την βοήθεια της τεχνολογίας, της τεχνητής νοημοσύνης και των ρομπότ εμφανίζονται οι καταναλωτές διεθνώς. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 5.000 καταναλωτών από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, τη Βρετανία, την Γερμανία και την Σουηδία, από την Klarna, τη διεθνή πλατφόρμα πληρωμών, η επαυξημένη πραγματικότητα και οι ρομποτικοί βοηθοί συγκαταλέγονται μεταξύ των εργαλείων που θα διαμορφώσουν τα επόμενα χρόνια την εμπειρία αγορών, τόσο στα φυσικά καταστήματα, όσο και στα ηλεκτρονικά, ειδικά σε ό,τι αφορά την ένδυση.

Ειδικότερα, το 65% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει ότι επιθυμεί η αγοραστική εμπειρία να γίνει πιο εξατομικευμένη, ενώ σχεδόν οι μισοί (ποσοστό 48%) εκτιμούν ότι τα εικονικά δοκιμαστήρια θα αποτελούν σύντομα αναπόσπαστο μέρος της εμπειρίας αγορών. Επιπλέον, το 28% αναφέρει την επαυξημένη πραγματικότητα και το 23% την τεχνητή νοημοσύνη ως κεντρικά εργαλεία που θα τον βοηθήσουν να επιλέξει τα ρούχα που ταιριάζουν καλύτερα στον σωματότυπο του και το προσωπικό του στυλ.

Ενδιαφέρον είναι επίσης το στοιχείο που αφορά στην ενσωμάτωση των εικονικών προσωπικών βοηθών ως αναπόσπαστο κομμάτι της αγοραστικής εμπειρίας. Πιο συγκεκριμένα, το 59% των ερωτηθέντων δηλώνουν ανοιχτοί  στην παρουσία ρομπότ εντός των καταστημάτων, το οποίο θα τους προσεγγίσει για να πάρει τα μέτρα τους και να τους προτείνει στυλ και είδη που τους ταιριάζουν, με το 18% να σημειώνει ωστόσο ότι η αποδοχή του “εικονικού στυλίστα” θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την εμφάνιση αλλά και την συμπεριφορά του. Σε κάθε περίπτωση, το 34% των ερωτηθέντων επιθυμεί πρόσβαση σε εικονικούς “προσωπικούς αγοραστές” που δύνανται να παρέχουν συμβουλές με βάση το στυλ και το γούστο τους στην μόδα, ειδικά όταν ψωνίζουν online.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων πάντως (ποσοστό 81%) αναμένει ότι η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) θα αναβαθμίσει την αγοραστική του εμπειρία εντός του καταστήματος ενώ το ένα τρίτο (37%) πιστεύει ότι η τεχνολογία αυτή τελικά θα κυριαρχήσει σε όλα τα καταστήματα. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες-εκπροσώπους της Gen Z εκτιμούν ότι οι αγορές με την χρήση τεχνολογιών εικονικής πραγματικότητας θα ξεπεράσουν την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες. Αντιθέτως, παρελθόν θα αποτελέσουν τα μετρητά στον ίδιο χρονικό ορίζοντα, για το 57% των ερωτηθέντων, όλων των ηλικιών, με έναν στους τρεις εκπροσώπους της Gen Z να προβλέπει ότι αυτό θα συμβεί μέσα στην επόμενη πενταετία.

Πέρα πάντως από την επίδραση της τεχνολογίας στην εμπειρία των αγορών, οι καταναλωτές δίνουν έμφαση και στη βιωσιμότητα, με τις νεότερες γενιές να αναφέρουν ότι η κυκλική οικονομία θα πρέπει να καταλάβει μεγαλύτερο μερίδιο σε ότι αφορά τις αγορές, σημειώνοντας ότι η βιομηχανία της μόδας πρέπει να προβληματιστεί για το μέλλον του πλανήτη. Στο περιβάλλον αυτό, οι έμποροι πρέπει να υιοθετήσουν τις νέες τεχνολογίες, να προσφέρουν πιο εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία αλλά και να αξιοποιήσουν τις πληροφορίες που προέρχονται από τα data. Έτσι, η συνεργασία με εταιρείες τεχνολογίας θα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία τους, ώστε τα φυσικά καταστήματα να διατηρήσουν την δύναμη τους, προσφέροντας ένα βιωματικό περιβάλλον με την συνδρομή της προηγμένης τεχνολογίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιστροφή στα κέρδη για τη Notos, προβλέπει τζίρο έως 140 εκατ. φέτος

Ο όμιλος επανήλθε σε κερδοφορία το 2023, ενώ αύξησε τα έσοδα του κατά 13%, κυρίως χάρη στον κλάδο των καλλυντικών. Δύο νέα καταστήματα Lacoste και Bostonians θα προστεθούν φέτος στο δίκτυο. Τι θα γίνει με το κατάστημα στην Ομόνοια.
mango stores-emporio
ΔΙΕΘΝΗ

Έσοδα-ρεκόρ για τη Mango το πρώτο εξάμηνο με ώθηση από τα ανδρικά ρούχα

Ο ισπανικός όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του στα 1,6 δισ. ευρώ, ερχόμενος πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου του για ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. το 2026. Στην Ελλάδα λειτουργεί συνολικά 9 σημεία πώλησης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο καύσωνας και η ακρίβεια έκαψαν τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων

Οι υψηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τον περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος συμπιέζουν την αγοραστική κίνηση. Φόβοι ακόμη και για διψήφια πτώση. Τι λένε οι εκπρόσωποι των εμπόρων.
Pepco
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοίγει συνεχώς καταστήματα η Pepco: 326 νέα σημεία μέσα σε 9 μήνες

Ο πολωνικός όμιλος διατηρεί πλέον δίκτυο 33 καταστημάτων και στην Ελλάδα. Οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 10% το εννεάμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου, αγγίζοντας σε αξία τα 4,68 δισ. ευρώ.