ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πονοκέφαλο στους παρόχους προκαλούν οι κολοσσοί του streaming

Disney, Apple, Amazon και Youtube εξετάζουν το ενδεχόμενο να αναλάβουν τα δικαιώματα τοπικών μεταδόσεων αγώνων του NBA και άλλων αθλημάτων, σε μια κίνηση που μπορεί να αλλάξει τον ανταγωνισμό στο streaming.

Σε μια κίνηση που μπορεί να προκαλέσει «πονοκέφαλο» στους αντιπάλους τους παγκοσμίως προχωρούν Disney, Apple, Amazon και Youtube καθώς έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τη μετάδοση τοπικών αγώνων του ΝΒΑ, αναλαμβάνοντας ενδεχομένως τα δικαιώματα που κατέχει τώρα ένας ραδιοτηλεοπτικός φορέας που βρίσκεται σε πτώχευση, δήλωσαν άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα.

Οι κολοσσοί, σύμφωνα με το Bloomberg, είναι ανοιχτοί στο ενδεχόμενο να αποκτήσουν τα τοπικά δικαιώματα που κατέχει η Diamond Sports Group, αλλά μόνο αν μπορέσουν να αποκτήσουν μια κρίσιμη μάζα ομάδων, όπως δήλωσε πηγή που βρίσκεται κοντά στο θέμα, ενώ και η DirecTV, ο πάροχος δορυφορικής τηλεόρασης, έχει επίσης εκδηλώσει ενδιαφέρον.

Μετά τη πτώχευση της Diamond τον Μάρτιο, αποτέλεσμα του χρέους που ανέλαβε όταν η μητρική της Sinclair Inc. απέκτησε μια σειρά περιφερειακών αθλητικών δικτύων, οι τοπικές μεταδόσεις αγώνων του NBA αναδιαμορφώνονται με τη λίγκα να διερευνά σχέδια έκτακτης ανάγκης, την ίδια στιγμή που οι κολοσσοί βρίσκονται σε θέση μάχης για να αγοράσουν τα δικαιώματα. Η Diamond μετέδιδε επίσης επαγγελματικό μπέιζμπολ, μπάσκετ και χόκεϊ σε τοπικές αγορές υπό την επωνυμία Bally Sports έχοντας ήδη αποχωρήσει από ορισμένες συμφωνίες.

Μετά την πτώχευση, οι τηλεοπτικές συμφωνίες σε αρκετές τοπικές αγορές άλλαξαν χέρια. Νωρίτερα φέτος, οι Phoenix Suns του ΝΒΑ, οι αγώνες των οποίων μεταδίδονταν από το Bally Sports Arizona, ανακοίνωσαν νέα τηλεοπτική συμφωνία με την Gray Television Inc. που κατέχει ελεύθερους τοπικούς τηλεοπτικούς σταθμούς.

Το ΝΒΑ θέλει να αποφύγει την αναταραχή και επιδιώκει να εξασφαλίσει από τη Diamond ότι θα συνεχίσει να πληρώνει τις ομάδες και να μεταδίδει τους αγώνες τους την επόμενη σεζόν. Ωστόσο η Diamond δεν δεσμεύεται μέχρι στιγμής επειδή το μέλλον της είναι αβέβαιο. Η εταιρεία διαπραγματεύεται ανανεώσεις συμβολαίων με δύο από τους μεγαλύτερους διανομείς τηλεόρασης, την Comcast Corp. και την DirecTV.

Οι συμφωνίες αυτές λήγουν τους επόμενους μήνες. Εάν τα κανάλια της Diamond καταργηθούν από αυτούς τους παρόχους, η εταιρεία θα δυσκολευτεί να συνεχίσει να πληρώνει τις ομάδες για τα τηλεοπτικά τους δικαιώματα και θα μπορούσε να αναγκάσει τα πρωταθλήματα να βρουν εναλλακτικές λύσεις.

«Βρισκόμαστε σε συνεχείς συζητήσεις με το NBA σχετικά με την πορεία προς τα εμπρός και συμμετέχουμε σε συζητήσεις ανανέωσης σχετικά με τις δύο συμφωνίες διανομής που λήγουν φέτος», ανέφερε η Diamond Sports σε ανακοίνωσή της. «Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να παράγουμε και να μεταδίδουμε παιχνίδια για όλες τις ομάδες του ΝΒΑ που έχουμε στο χαρτοφυλάκιό μας».

Γιατί μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο σε ΟΤΕ και Nova

Το μεγάλο πλεονέκτημα για τις πλατφόρμες OTT φαίνεται ότι είναι η μετάδοση αθλητικού περιεχομένου. Έρευνα του παρόχου cloud βίντεο Grabyo έδειξε ότι το 80% των Βρετανών φιλάθλων επιθυμούν να παρακολουθούν αθλητικές δραστηριότητες αποκλειστικά σε πλατφόρμες streaming. Επίσης το 40% των φιλάθλων παρακολουθούν μέσω streaming τα αθλητικά γεγονότα με τη χρήση smartphone. Είναι χαρακτηριστικό πως το BBC ανέφερε ότι υπήρξαν 8 εκατ. streaming στο εναρκτήριο ματς της Αγγλίας απέναντι στο Ιράν στο Μουντιάλ.

Το αθλητικό περιεχόμενο και γενικότερα οι ζωντανές μεταδόσεις αποτελούν τα μοναδικά δυνατά χαρτιά των συνδρομητικών καναλιών απέναντι στον ανταγωνισμό από πλατφόρμες streaming, που πλέον κερδίζουν τη μάχη του τηλεοπτικού περιεχομένου. Όπως είχε αναφέρει προσφάτως ο κ. Μιχαλάκης το τηλεοπτικό κοινό στρέφεται περισσότερο σε ζωντανές μεταδόσεις, ενώ ταινίες και σειρές προτιμάει να τα βλέπει on demand, τονίζοντας επίσης ότι τα θεματικά κανάλια «σβήνουν», καθώς το περιεχόμενό τους ο τηλεθεατής προτιμά να το βλέπει on demand.

Nova και Cosmote επενδύουν κάθε χρόνο δεκάδες εκατομμύρια για την απόκτηση όλο και περισσότερων διοργανώσεων, ωστόσο η Κομισιόν ζητά από τους παρόχους, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πειρατεία, «να αυξήσουν τη διαθεσιμότητα, την οικονομική προσιτότητα και την ελκυστικότητα των εμπορικών τους προσφορών προς τους τελικούς χρήστες σε ολόκληρη την Ένωση».

Παρά την απώλεια της Premier League, όπου το κόστος είχε φτάσει σε δυσθεώρητα επίπεδα, η Cosmote  έχει δει το αθλητικό της περιεχόμενο να εμπλουτίζεται από τους περισσότερους αγώνες της Super League, ενώ κατέχει και τα δικαιώματα του Champions League, της Serie A καθώς και της Championship, αλλά και του NBA.

Η Nova, θέλοντας να ανεβάσει τον πήχη του ανταγωνισμού απέναντι στη Cosmote TV, έπειτα από χρόνια που βρισκόταν εν υπνώσει, έχει αποκτήσει τα δικαιώματα της Premier League για την επόμενη εξαετία, ενώ κατέχει επίσης και τα δικαιώματα για La Liga και Bundesliga, θέλοντας να αντισταθμίσει την απώλεια του ποδοσφαιρικού Ολυμπιακού.

Ήδη οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι έχουν εκφράσει πολλές φορές τη θέση πως δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού με τους τεχνολογικούς κολοσσούς οι οποίοι εκμεταλλεύονται τα δίκτυα για να προβάλλουν το περιεχόμενό τους, ωστόσο δεν φορολογούνται και δεν ενισχύουν την ελληνική οικονομία, ενώ τα κέρδη τους είναι πολύ σημαντικά από την ελληνική αγορά.

Η Disney διαθέτει ήδη το ιστορικό αθλητικό κανάλι ESPN, ενώ μια πιθανή είσοδος της στα τηλεοπτικά δικαιώματα του NBA ή κάποιου άλλου κολοσσού, είναι σίγουρο πως πρόκειται να εκτοξεύσει ακόμα περισσότερο τα ήδη πανάκριβα τηλεοπτικά δικαιώματα, φέρνοντας ακόμα έναν «πονοκέφαλο» στους παρόχους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τέλος η κυριαρχία του Netflix στην Ελλάδα: Ποιες πλατφόρμες το απειλούν

Η συνδρομητική βάση του Netflix στην Ελλάδα έχει «βαλτώσει» το α' εξάμηνο του 2023, η streaming πλατφόρμα έχει να αντιμετωπίσει ισχυρό ανταγωνισμό από πληθώρα ταινιών και παράλληλων υπηρεσιών που προσφέρει ο ανταγωνισμός.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Google αντιμέτωπη με ευχάριστο πρόβλημα ύψους 118 δισ. δολαρίων

Η Alphabet πρόσθεσε 29 δισ. δολάρια στα μετρητά της το τελευταίο τρίμηνο, με τον τεχνολογικό κολοσσό να βρίσκεται σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση που δεν γνωρίζει πως... να ξοδέψει τα μετρητά που διαθέτει.