ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: George Vitsaras / SOOC

Τι αλλάζει στο έντυπο μετακίνησης εργαζομένων από 15 Φεβρουαρίου

Από την Κυριακή 14/2 οι εργοδότες θα πρέπει να υποβάλουν δήλωση ότι ο εργαζόμενος είναι σε αναστολή ή σε καθεστώς τηλεργασίας, ενώ η νέα βεβαίωση διαρκεί για 14 ημέρες.

Νέο έντυπο μετακίνησης για τους εργαζομένους καλούνται να συμπληρώσουν οι εργοδότες από την Κυριακή 14 Φεβρουαρίου, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, στο πλαίσιο εντατικοποίησης των ελέγχων προκειμένου να αντιμετωπιστούν περιπτώσεις που ενώ ο εργαζόμενος βρίσκεται σε αναστολή διαθέτει παράλληλα και έντυπο μετακίνησης. 

Ειδικότερα, από την Κυριακή το βράδυ στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ θα αλλάξει η δήλωση υποβολής των εργοδοτών για βεβαίωση μετακίνησης εργαζομένων, καθώς πλέον οι εργοδότες θα υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση ότι δεν έχουν τον εργαζόμενο σε αναστολή ή σε τηλεργασία. Παράλληλα θα υπάρχει on line έλεγχος των εργαζομένων που κυκλοφορούν, και κατά τον έλεγχο κυκλοφορίας θα μπορεί να εντοπιστεί εάν ο εργαζόμενος εργάζεται ή όχι, έχει δηλωθεί σε αναστολή ή σε τηλεργασία.

«Για το καθεστώς αναστολής ή τηλεργασίας, παύει να ισχύει η βεβαίωση μετακίνησης. Σε αυτές τις περιπτώσεις η μετακίνηση γίνεται με τις έξι επιλογές που μας δίνει το σύστημα SMS. Θα γίνουν πολλοί έλεγχοι με μικτά κλιμάκια με το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας και την Αρχή Διαφάνειας. Θα ψάχνουν στα μητρώα των εργαζομένων. Κυρίως σε εταιρίες θα γίνουν οι έλεγχοι αυτοί, σε χώρους εργασίας. Και υπάρχουν και ηλεκτρονικά συστήματα ώστε να έχουμε ενημέρωση και εμείς για το καθεστώς εργασίας του εκάστοτε εργαζόμενου», όπως τόνισε ο εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ., Θεόδωρος Χρονόπουλος, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA.

«Είχαμε μείωση περίπου 10% στην κίνηση με το νέο lockdown», ανέφερε ο κ. Χρονόπουλος. «Σίγουρα είναι δύσκολη δουλειά, αλλά να γνωρίζει ο κόσμος, αν διαπιστωθεί ότι υπάρχει ψεύτικη βεβαίωση, θα έρθουν αντιμέτωποι με ποινικά αδικήματα. Οι έλεγχοι είναι γρήγοροι, και σίγουρα υπάρχει δυσκολία ειδικά το πρωί και το μεσημέρι. Τις απογευματινές και τις νυχτερινές ώρες οι έλεγχοι είναι πιο ενδελεχείς», σημείωσε ο ίδιος.

«Οτιδήποτε καινούργιο αντιμετωπίζει δυσκολίες. Γίνονται καθημερινά συσκέψεις ώστε να γίνουν τυχόν διορθώσεις ώστε να γίνει και πιο εύκολη και πιο αποτελεσματική η δουλειά μας. Από Δευτέρα τα χαρτιά μετακίνησης για όσους εργάζονται πρέπει να αλλάξουν», τόνισε ο κ. Χρονόπουλος. «Το σημαντικό είναι ότι θα πρέπει να έχουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες ένα αντίγραφο από το Taxisnet, μαζί με τη βεβαίωση τύπου Α», είπε ο ίδιος σχετικά με τους ελεύθερους επαγγελματίες.

Τι αναφέρει η Κοινή Υπουργική Απόφαση 

Σύμφωνα με την ΚΥΑ ισχύουν τα ακόλουθα: 

  1. Δε θα χορηγούνται βεβαιώσεις κίνησης  σε εργαζόμενο ή υπάλληλο που δεν προσέρχεται στην εργασία, ιδίως λόγω του ότι τελεί σε καθεστώς τηλεργασίας ή αναστολής σύμβασης εργασίας. Τυχόν μάλιστα ήδη χορηγηθείσες βεβαιώσεις κίνησης σε αυτούς παύουν να ισχύουν από τις 15.2.2021.
  2. Ειδικότερα για την μετακίνηση από και προς την εργασία ή κατά τη διάρκεια της εργασίας και μεταφορά από και προς τον τόπο εργασίας συζύγου ή συγγενούς πρώτου βαθμού, εφόσον υφίσταται σχετική ανάγκη) πρέπει ο πολίτης να φέρει υποχρεωτικά μαζί του την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο, καθώς και βεβαίωση κίνησης (βεβαίωση τύπου Α), σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή μέσω ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ.
  3. Η βεβαίωση κίνησης παρέχεται, με προσωπική ευθύνη του υπογράφοντος, από τον εργοδότη ή, σε περίπτωση νομικού προσώπου, από τον νόμιμο εκπρόσωπό του ή, σε περίπτωση αυτοαπασχολούμενου, ελεύθερου επαγγελματία ή επιτηδευματία από τον ίδιο, περιέχει δε το ονοματεπώνυμο, τον τόπο κατοικίας και τον τόπο εργασίας του εργαζόμενου, καθώς και το ωράριο προσέλευσης και αποχώρησής του, λαμβανομένης υπόψη και τυχόν αναγκαίας υπερωριακής απασχόλησης. Η βεβαίωση μπορεί να αποκτάται με έναν από τους ακόλουθους τρόπους: α. Αναφορικά με τους υπαλλήλους του Δημοσίου μέσω της εφαρμογής του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου στην ιστοσελίδα apografi.gov.gr και κατ' εξαίρεση μέσω εντύπου που συμπληρώνεται με ευθύνη του αρμόδιου προϊστάμενου προσωπικού και β. Αναφορικά με τους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα η βεβαίωση χορηγείται στον εργαζόμενο για τη μετακίνησή του από τον υπόχρεο εργοδότη, κατόπιν υποβολής αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α' 75) του εργοδότη στο Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ) «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
  4. Κατά την υποβολή της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης για τη χορήγηση της εν λόγω βεβαίωσης από τον εργοδότη, διασταυρώνεται αυτόματα και πιστοποιείται από το ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ» η εργασιακή σχέση του εργαζόμενου με τον αιτούντα εργοδότη και κατόπιν παρέχεται η βεβαίωση από το ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ».
  5. Η βεβαίωση χορηγείται σε κάθε περίπτωση στον εργαζόμενο το αργότερο πριν από τη μετακίνησή του και ισχύει για όσο διάστημα ο εργαζόμενος απαιτείται να μετακινηθεί από και προς την εργασία του, κατά τις ώρες απαγόρευσης κυκλοφορίας, βάσει του ωραρίου εργασίας του. Εναλλακτικά μπορεί να λαμβάνεται πάγια βεβαίωση κίνησης (τύπου Α) από την ηλεκτρονική σελίδα forma.gov.gr.
  6. Η βεβαίωση της παρούσας περίπτωσης μπορεί να ισχύει για χρονικό διάστημα 14 ημερών.
  7. Tι ισχύει για την τηλεργασία: Το ποσοστό της υποχρεωτικής τηλε-εργασίας στον ιδιωτικό τομέα διατηρείται στο 50% του προσωπικού που μπορεί να δουλέψει από απόσταση.
  8. Η  μη τήρηση του ορίου επιφέρει την επιβολή προστίμου 3.000 ευρώ.
  9. Στο μέγιστο βαθμό θα εφαρμόζεται η τηλεργασία στο δημόσιο όπου  συνάδει με τη φύση των καθηκόντων των υπαλλήλων ενώ εξ αποστάσεως θα συνεχίσουν να εργάζονται τα ευπαθή άτομα. Στις υπηρεσίες θα βρίσκεται μόνο το απολύτως αναγκαίο προσωπικό και στις περιπτώσεις που δε μπορεί να εφαρμοστεί τηλεργασία, οι υπάλληλοι θα δουλεύουν εκ περιτροπής.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρόστιμα 452.754 ευρώ και παύση των εργασιών σε οικοδομές και εργοτάξια

Επιθεωρητές υγείας και ασφάλειας διενήργησαν τον Μάρτιο 490 ελέγχους. Σε 64 περιπτώσεις επεβλήθη παύση των εργασιών, μέχρι την εφαρμογή των προβλεπόμενων μέτρων προστασίας των εργαζόμενων.
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Αρχίζει το εορταστικό ωράριο στις 25/04 - Τι ισχύει για το Δώρο Πάσχα

Υπενθυμίζεται ότι, το Δώρο Πάσχα για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα καταβάλλεται την Μεγάλη Τετάρτη, εννοείται βέβαια ότι ο εργοδότης μπορεί να καταβάλλει το δώρο και νωρίτερα από την παραπάνω ημερομηνία.