ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Σταματάει η πώληση βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στη Βρετανία το 2035

Με στόχο το μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, ο Μπόρις Τζόνσον παρουσιάζοντας την COP26 ανακοίνωσε πως θα απαγορευτεί η πώληση βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκίνητων στη Βρετανία μέχρι το 2035.

Το 2035 θα ξεκινήσει η απαγόρευση πώλησης βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον παρουσιάζοντας την COP26. Η απαγόρευση πώλησης βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων σχεδιαζόταν για να συμβεί το 2040, με τις βιομηχανίες αλλά και τους οικολόγους να στρέφουν τα βέλη της κριτικής προς τον Βρετανό πρωθυπουργό.

Μη ρεαλιστικός, σύμφωνα με τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ σύμφωνα με τις ΜΚΟ δεν δεσμεύει προς το παρόν σε τίποτα, αυτός ο στόχος ανακοινώθηκε από τον επικεφαλής της συντηρητικής κυβέρνησης στη διάρκεια μιας εκδήλωσης στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου, ενόψει της συνόδου κορυφής της COP26 που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο στη Γλασκόβη (Σκωτία).

Ζήτησε από τους διεθνείς ομολόγους του να διπλασιάσουν τις προσπάθειές τους, την ώρα που ο ίδιος δέχεται επικρίσεις για έλλειψη φιλοδοξίας από την πρώην πρόεδρο αυτή της έκδοσης της διάσκεψης του ΟΗΕ για το κλίμα, η οποία απολύθηκε την Παρασκευή. «Η φιλοξενία της COP26 είναι μια σημαντική ευκαιρία για το Ηνωμένο Βασίλειο και όλες τις χώρες του κόσμου προκειμένου να εντείνουν τη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής», δήλωσε ο πρωθυπουργός, δίπλα στον φυσιοδίφη Ντέιβιντ Ατένμπορο.

Το Ηνωμένο Βασίλειο θέτει ως στόχο μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 και σε «όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα προτρέπουμε τους άλλους να ενωθούν μαζί μας» είπε ο Τζόνσον, με την κυβέρνηση να έχει διακηρύξει ότι το 2020 θα είναι «έτος δράσης για το κλίμα». Σύμφωνα με το σχέδιο που ανακοινώθηκε σήμερα, από το 2035 οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράζουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή εκείνα που κινούνται με υδρογόνο, αποκλειομένων των υβριδικών αυτοκινήτων.

Η ομοσπονδία κατασκευαστών και εμπόρων αυτοκινήτων (Society of Motor Manufacturers and Traders -- SMMT) δήλωσε «εξαιρετικά ανήσυχη» από τις ανακοινώσεις αυτές, και ζήτησε να μάθει τα σχέδια της κυβέρνησης προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός. «Η ζήτηση που υπάρχει τώρα για αυτή την τεχνολογία, που εξακολουθεί να είναι δαπανηρή, δεν αποτελεί παρά ένα κλάσμα των πωλήσεων», ανέφερε, υπογραμμίζοντας ότι θα απαιτηθεί «να μεταμορφωθεί η αγορά».

Από την πλευρά της, η πρόεδρος της μη κυβερνητικής οργάνωσης The Climate Group Έλεν Κλάρκσον εκτίμησε πως η μετάβαση αυτή θα μπορούσε να είχε γίνει «νωρίτερα». Η Greenpeace έκανε λόγο για μια ομιλία «στρωμένη με καλές προθέσεις» ζητώντας «πράξεις». «Αυτή η κυβέρνηση αρέσκεται να θέτει στόχους για το μέλλον αλλά αυτό που χρειαζόμαστε είναι συγκεκριμένα μέτρα που μειώνουν τις εκπομπές βραχυπρόθεσμα», είπε επίσης η Άλισον Ντόιγκ, υπεύθυνη προγραμμάτων της ΜΚΟ Christian Aid.

Οι ανακοινώσεις του Μπόρις Τζόνσον επισκιάστηκαν επίσης από τις κατηγορίες της πρώην προέδρου της COP26 Κλερ Πέρι Ο' Νιλ, η οποία αποπέμφθηκε την Παρασκευή. Σε επιστολή της στον Μπόρις Τζόνσον, που περιήλθε σε γνώση των Fianacial Times, η τελευταία επικρίνει τον απολογισμό του Μπόρις Τζόνσον στον τομέα της μάχης κατά τις κλιματικής αλλαγής.

«Είχατε υποσχεθεί να ηγηθείτε του μετώπου (της μάχης κατά της κλιματικής αλλαγής). Δυστυχώς οι υποσχέσεις αυτές απέχουν πολύ από την υλοποίηση», γράφει στην επιστολή της προς τον Βρετανό πρωθυπουργό η Ο΄Νιλ. Η ίδια πρόσθεσε μιλώντας στο BBC πως ο Τζόνσον της είχε ομολογήσει ότι δεν αντιλαμβάνεται «στ' αλήθεια» το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής και κατήγγειλε μια «τεράστια έλλειψη ηγετικής ικανότητας».

Η COP25, που διεξήχθη στη Μαδρίτη, κατέληξε στα μέσα Δεκεμβρίου σε μια «χαμένη ευκαιρία» να αποδείξει μια μεγαλύτερη φιλοδοξία στον τομέα της μείωσης των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, είχε πει ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες. Για την Extinction Rebellion, μέλη της οποίας διαδήλωσαν κοντά στο μουσείο όπου ο Μπόρις Τζόνσον εκφωνούσε την ομιλία του «η COP26 είναι ήδη προγραμματισμένο να αποτύχει».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Σε ανοδική πορεία παραμένουν το 2023 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Το μερίδιο αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 16,3%, φτάνοντας συνολικά τις 144.378 μονάδες με το Βέλγιο να καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση φτάνοντας το 150%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά αυτοκίνητα με μερίδιο 27,4%.
autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Η κυβέρνηση της Βρετανίας δεσμεύθηκε να στηρίξει τους αυτοκινητιστές

«Οι περιορισμοί που επιβάλλονται στους οδηγούς αποτελούν επίθεση κατά της καθημερινότητας των περισσότερων ανθρώπων στη Βρετανία που εξαρτώνται από τα αυτοκίνητα για να πάνε στη δουλειά τους ή για να δουν τις οικογένειές τους», τόνισε ο Ρίσι Σούνακ.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Μεγαλύτερο είναι το κόστος των ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

H πρώτη αλλαγή ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται κατά μέσο όρο στα 28.776 χλμ. και αυτή γίνεται κατά μέσο όρο στις 551 ημέρες σε σύγκριση με 38.936 χλμ. και τις 670 ημέρες στα συμβατικά αυτοκίνητα.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Γιατί η ασφάλιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πιο ακριβή

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στοιχίζουν περισσότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα η αντικατάστασή τους σε περίπτωση κλοπής ή ατυχήματος να στοιχίζει περισσότερο στην ασφαλιστική εταιρεία.