ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Χάνει 350 εκατ. δολ. την εβδομάδα η ναυτιλία από τον κοροναϊό

Βαρύ το πλήγμα στις θαλάσσιες μεταφορές, σύμφωνα με έκθεση της Sea Intelligence, καθώς ο μεταποιητικός τομέας στην Κίνα παραμένει ουσιαστικά κλειστός και συνεχώς αναβάλλεται η επανεκκίνησή του.

Απώλειες εσόδων μέχρι και 350 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα προκαλεί ο κοροναϊός στην παγκόσμια ναυτιλία εµπορευµατοκιβωτίων, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας Sea Intelligence.

Στην μεταφορά εµπορευµατοκιβωτίων, οι Έλληνες εφοπλιστές είναι ιδιαίτερα δραστήριοι, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος μεταφοράς σε αυτό το μερίδιο της ναυτιλίας, ξεπερνάει το 8% του παγκόσμιου στόλου.

Σημαντικά θα είναι τα προβλήματά τους, τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες, επισημαίνουν αναλυτές.

«Σε μεγάλο βαθμό, ο μεταποιητικός τομέας στη Κίνα παραμένει κλειστός και συνέχεια αναβάλλονται οι ημερομηνίες κατά τις οποίες θα ξεκινήσει πάλι να λειτουργεί», επισημαίνει ο Alan Murphy, CEO της Sea-Intelligence.

Κατά συνέπεια, αυτό κρατάει χαμηλά την ζήτηση για εξαγωγές από την Κίνα, προκαλώντας ένα τεράστιο αριθμό ακυρώσεων στις ναυλώσεις, προσθέτει ο Murphy.

Την ίδια ώρα, αυξάνονται οι φόβοι για πλήρη κατάρρευση της παγκόσμιας αλυσίδας μεταφοράς λόγω του κοροναϊού, καθώς χώρες, όπως η Αυστραλία, εισάγουν καραντίνα 14 ημερών για τα πλοία που έρχονται από λιμάνια της Κίνας. Πάνω από 350.000 εμπορευματοκιβώτια έχουν αποσυρθεί από το παγκόσμιο εμπόριο λόγω του ιού, μειώνοντας τα μεταφερόμενα φορτία σε λιμάνια, όπως στην περίπτωση του Πειραιά.

Τα προβλήματα στη παγκόσμια ναυτιλία αυξάνονται, καθώς η ναυλαγορά αντιμετωπίζει μεγάλες πιέσεις από το αυξημένο κόστος λειτουργίας, που αποφέρουν τα νέα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Η Sea Intelligence επισημαίνει ακόμα, ότι αυξάνεται η ανάγκη να έχουν ευέλικτα έκτακτα σχέδια οι ναυτιλιακές εταιρείες, ώστε να ανταποκρίνονται στις αλλαγές της παγκόσμιας αγοράς.

Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος

Άλλοι, ωστόσο, βγαίνουν κερδισμένοι από την επιδημία. Στο Busan της Νότιας Κορέας, το λιμάνι λειτουργεί σχεδόν στο 80% της χωρητικότητας του, ποσοστό υψηλότερο και από εκείνο στο οποίο συνήθως λειτουργεί, που αγγίζει το 70%.Οι ναυτιλιακές εταιρείες ξεφορτώνουν τα φορτία τους στο Busan, περιμένοντας να περάσει «η μπόρα» του κορωνοϊού, με σκοπό να μεταφερθούν στη συνέχεια τα εμπορευματοκιβώτια σε κάποιο λιμάνι της Κίνας με ένα μικρότερο, πιο οικονομικό πλοίο.

Η Ινδία, επίσης, αναβαθμίζεται ως παγκόσμιος εξαγωγέας, καθώς αυξάνεται το ενδιαφέρον των πελατών από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ειδικά για τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα της. Στον μεταποιητικό τομέα, αναμένεται διψήφιος ρυθμός ανάπτυξης για τους επόμενους μήνες στην κατασκευή εργαλείων, λόγω ισχυρής ζήτησης για εξαγωγές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Baltimore-Bridge
ΔΙΕΘΝΗ

Σημαντικό το κόστος αποκατάστασης της γέφυρας που κατέρρευσε στις ΗΠΑ

Ξεκίνησαν οι εργασίες για την απομάκρυνση των συντριμμιών της γέφυρας που κατέρρευσε μετά τη σύγκρουση του εμπορικού πλοίου. Έχουν διακοπεί οι επιχειρήσεις για τον εντοπισμό των θυμάτων.
businessdaily-Houthi-Yemen
ΔΙΕΘΝΗ

«Κατά λάθος» επίθεση των Χούθι σε πλοίο υπό ελληνική σημαία στην Ερυθρά

Το παράδοξο είναι ότι το πλοίο μετέφερε καλαμπόκι από την Αργεντινή στο Άντεν, την έδρα της διεθνώς αναγνωρισμένης κυβέρνησης της Υεμένης όπου τελικά ελλιμενίστηκε κι έχει αρχίσει η εκφόρτωση 9.229 τόνων.
Ploio-Ship
ΔΙΕΘΝΗ

Επίθεση δέχτηκε φορτηγό πλοίο υπό ελληνική σημαία ανοικτά της Υεμένης

Η ναυτιλιακή υπηρεσία της Βρετανίας ανακοίνωσε ότι έλαβε αναφορά από πλοίο το οποίο βρισκόταν 100 μίλια ανατολικά του λιμανιού του Άντεν της Υεμένης, το οποίο ανέφερε έκρηξη σε κοντινή του απόσταση.