ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Στα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα στρέφονται οι Ευρωπαίοι

Εν μέσω της πανδημίας και ενώ καταγράφονται μειωμένες πωλήσεις αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε κατά 6,8%.

Οι Ευρωπαίοι πολίτες την περίοδο της έξαρσης της πανδημίας του κορονοϊού στο πρώτο τρίμηνο του έτους προτίμησαν πρωτίστως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δευτερευόντως τα υβριδικά οχήματα.

Έτσι, παρά τις μειωμένες πωλήσεις σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε κατά 6,8%, όταν το πρώτο τρίμηνο του 2019 καταλάμβανε μόλις το 2,5%. Αντίθετα, η ζήτηση για τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα μειώθηκε σημαντικά, επιβεβαιώνοντας τους αναλυτές ότι στην μετά τον κορονοϊό εποχή θα υπάρξει στροφή για αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τους ίδιους, το ποσοστό αυτό αναμένεται να ανέβει ακόμη περισσότερο, δημιουργώντας μια νέα πιο συνειδητοποιημένη τάση προς τις οικολογικές μετακινήσεις.

Από την άλλη ο αριθμός των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση το πρώτο τρίμηνο μειώθηκε κατά 32,6% σε 738.392 μονάδες, με αποτέλεσμα η συνολική τοποθέτηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην ΕΕ να βρίσκεται σήμερα στο 29,9% από το 33,2% που ήταν στο πρώτο τρίμηνο του 2019. Σε αυτό συνέβαλε αποφασιστικά η μείωση των πωλήσεων στις παραδοσιακά ισχυρές χώρες της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς οι μεγάλες αγορές είχαν μειώσεις. Για παράδειγμα στην Ιταλία η μείωση ήταν -49,8%, στην Γαλλία -36,6%, στην Ισπανία -33,8% και στην Γερμανία -23,0%.

Αντίστοιχη πορεία σημείωσαν και οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων, τα οποία μειώθηκαν κατά 32,2%, από σχεδόν 2 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι σε 1,3 εκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο του 2020. Η συνολική παρουσία στην ΕΕ μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2020 είναι 52,3%, όταν πέρσι την αντίστοιχη περίοδο ήταν 57,7%.

Από τις αρχές του έτους έως και τον Μάρτιο του 2020 , τα ηλεκτρικά οχήματα επωφελήθηκαν από τη μείωση της ζήτησης πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων και υπερδιπλασίασαν τις πωλήσεις τους (+ 100,7%) με 167.132 συνολικές ταξινομήσεις. Το ίδιο έγινε και στην χώρα μας, όπου το ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων από το 0,8% έφθασε τον Απρίλιο στο 2,5% του συνολικού αποτυπώματος των πωλήσεων στην ελληνική αγορά. Η καλύτερη αγορά στη Ευρώπη παρέμεινε και αυτό το τρίμηνο η Νορβηγία με 22.568 ταξινομήσεις οχημάτων.

Μεγάλη ώθηση είχαν και τα υβριδικά αυτοκίνητα, είτε με ήπια υβριδική τεχνολογία, είτε τα plug-in υβριδικά οχήματα με αύξηση 68,4 και 161,7% αντίστοιχα.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα παρέμειναν τα best-seller της κατηγορίας οχημάτων εναλλακτικής ισχύος, αντιπροσωπεύοντας το 9,4% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων στην ΕΕ, καθώς καταγράφηκαν 232.525 πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του έτους (+ 45,1% σε σύγκριση με το 2019). Την τάση της αύξησης των πωλήσεων υβριδικών αυτοκινήτων ακολούθησε και η Ελλάδα με το πρώτο τρίμηνο του 2020 να πωλούνται 2.533 οχήματα.

Τα οχήματα που έχουν ως βασική επιλογή τα υπόλοιπα εναλλακτικά καύσιμα όπως το υγραέριο και το φυσικό αέριο είχαν μικτές επιδόσεις, με την ζήτηση για αυτοκίνητα με φυσικό αέριο να αυξάνεται και με το υγραέριο να μειώνεται σημαντικά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Σε ανοδική πορεία παραμένουν το 2023 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Το μερίδιο αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 16,3%, φτάνοντας συνολικά τις 144.378 μονάδες με το Βέλγιο να καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση φτάνοντας το 150%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά αυτοκίνητα με μερίδιο 27,4%.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Μεγαλύτερο είναι το κόστος των ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

H πρώτη αλλαγή ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται κατά μέσο όρο στα 28.776 χλμ. και αυτή γίνεται κατά μέσο όρο στις 551 ημέρες σε σύγκριση με 38.936 χλμ. και τις 670 ημέρες στα συμβατικά αυτοκίνητα.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Γιατί η ασφάλιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πιο ακριβή

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στοιχίζουν περισσότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα η αντικατάστασή τους σε περίπτωση κλοπής ή ατυχήματος να στοιχίζει περισσότερο στην ασφαλιστική εταιρεία.