ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Με... απαγόρευση πωλήσεων Mercedes στη Γερμανία κινδυνεύει η Daimler

Η φινλανδική εταιρεία Nokia κέρδισε την αγωγή που είχε καταθέσει εναντίον της Daimler για χρήση τεχνολογίας που δεν είχε λάβει άδεια. Δεν συμφωνεί με την απόφαση η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Με... απαγόρευση στις πωλήσεις Mercedes στη Γερμανία κινδυνεύει η αυτοκινητοβιομηχανία Daimler μετά την πρώτη νίκη που κατάφερε η Nokia σχετικά με την κόντρα που έχει δημιουργηθεί μεταξύ των δυο εταιρειών για την χρήση μιας πατέντας.

Όπως μεταδίδει το Bloomberg με αυτή τη νίκη η φινλανδική εταιρεία αποκτά πλεονέκτημα στη μάχη που δίνει ενάντια στον κολοσσό της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για την ασύρματη τεχνολογία που χρησιμοποιεί στα νέα της οχήματα.

Σύμφωνα με τους δικαστές στο Μανχάιμ, η Daimler χρησιμοποίησε τεχνολογικές πατέντες της Nokia στα αυτοκίνητα της, επιτρέποντας έτσι στη Nokia να στραφεί ενάντια της γερμανικής εταιρίας η οποία κινδυνεύει ακόμα και με απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων Mercedes στη Γερμανία.  Η απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων για την Daimler θα καθοριστεί από νέα διαδικασία που θα ακολουθηθεί στα δικαστήρια.

«Δεν μπορούμε να καταλάβουμε την απόφαση του δικαστηρίου του Μάνχαιμ, και θα ασκήσουμε έφεση» σημειώνει σε ανακοίνωση της η Daimler και προσθέτει πως «δεν υπάρχει σαν σκέψη ότι θα υπάρξει απαγόρευση πωλήσεων».

Η απόφαση του δικαστηρίου βασίστηκε στην ουσία για το πώς η τεχνολογία πρέπει να χρησιμοποιείται και να πατεντάρεται, καθώς και τους όρους χρήσης της ασύρματης τεχνολογίας για τηλεπικοινωνίες που χρησιμοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Στην απόφαση των δικαστών του Μάνχαιμ αναφέρεται πως η Daimler αρνήθηκε να υπακούσει στους κανόνες.

«Τα στοιχεία δείχνουν πως η Daimler και οι συνήγοροι της στην υπόθεση, δεν είναι πρόθυμοι να πάρουν άδεια από την Nokia σύμφωνα με τους κανόνες διεθνούς εμπορίου που εφαρμόζονται σε όλες τις βιομηχανίες», ανέφερε η ανακοίνωση του γερμανικού δικαστηρίου.

Σύμφωνα με το Bloomberg, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη βασίζονται στην τεχνολογία για την διασυνδεσιμότητα των οχημάτων τους. Η Nokia άλλαξε το μοντέλο της για να διαπραγματεύεται απευθείας με τις αυτοκινητοβιομηχανίες χωρίς να παρεμβάλλονται ενδιάμεσοι κατασκευαστές εξαρτημάτων. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, ορισμένοι προμηθευτές όπως η Continental και η Robert Bosch να βρεθούν στο πλευρό της Daimler σε αυτόν τον δικαστικό αγώνα σαν συνεργάτες.

«Η απόφαση είναι μια μεγάλη επιδοκιμασία για την μακροχρόνια δουλειά που γίνεται από τους καινοτόμους μηχανικούς της Nokia και την σημαντική αρχή πως οι καινοτόμοι θα πρέπει να λαμβάνουν μια δίκαιη ανταμοιβή για την χρήση των εφευρέσεών τους» σημείωσε ο πρόεδρος της Nokia Γενι Λουκάντερ (Jenni Lukander), σε δήλωση του. Πρόσθεσε επίσης πως «ελπίζουμε ότι η Daimler θα δεχτεί πλέον τις υποχρεώσεις της και θα λάβει άδεια με δίκαιους όρους. Υπάρχουν πολλά περισσότερα να κερδίσουμε αν δουλέψουμε μαζί».

Σύμφωνα με την απόφαση η Daimler θα πρέπει να δώσει επίσης στοιχεία στη Nokia για τον αριθμό των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν και είχαν την τεχνολογία της φινλανδικής εταιρείας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

«Γκαζώνει» για την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση η Mercedes

Τα plug-in υβριδικά και τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ των πωλήσεων της εταιρείας έως το 2025, με την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να ανανεώνει τη διάταξη παραγωγής στα εργοστάσιά της.