Φώτο: Shutterstock

Κάνει «πράσινα» τα εργοστάσιά της η Volkswagen

Τα εργοστάσια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα εκπέμπουν πολύ λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου καθώς θα λαμβάνουν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Το ολοκαίνουργιο πλήρως ηλεκτρικό SUV της Volkswagen, το ΙD.4, θα κατασκευάζεται στο «πράσινο» εργοστάσιο του Zwickau και θα βγαίνει από εκεί χωρίς να φέρει το παραμικρό οικολογικό «βάρος».

Τροφοδοτείται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια από τη Volkswagen Kraftwerk, προερχόμενη από υδροηλεκτρικούς σταθμούς, αιολικά και ηλιακά πάρκα. Οι υπόλοιπες ανάγκες του καλύπτονται σε μεγάλο βαθμό από τη δική του συνδυασμένη μονάδα παραγωγής θερμότητας και ενέργειας, η οποία καταναλώνει φυσικό αέριο, που είναι πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα. Περαιτέρω εξοικονόμηση CO2 προκύπτει από τις ανακαινισμένες ή νεόδμητες εγκαταστάσεις και αίθουσες, κατασκευασμένες σύμφωνα με τους τελευταίους κανονισμούς εξοικονόμησης ενέργειας και ελαχιστοποίησης κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, νερού και θερμότητας, ανάλογα με τη χρήση.

Αυτό το εργοστάσιο, στη Σαξονία της Γερμανίας, δεν είναι το μόνο που είναι απόλυτα φιλικό στο περιβάλλον και που εφαρμόζει πρωτοπόρα τεχνική η οποία είναι απόλυτα φιλική προς το περιβάλλον. Οικολογικά μπορούν να χαρακτηριστούν ακόμα τα εργοστάσια της Audi στις Βρυξέλλες, της Skoda στο Vrchlabí της Τσεχίας και της Bentley στο Crewe, τα οποία ήδη κατασκευάζουν αυτοκίνητα με ουδέτερο ισοζύγιο εκπομπής CO2.

Έτσι η παραγωγή στο εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες έχει πλήρως ουδέτερο ισοζύγιο CO2, πιστοποιημένο από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες. Το εργοστάσιο κατασκευής του πλήρως ηλεκτρικού Audi e-tron χρησιμοποιεί πράσινη ηλεκτρική ενέργεια ήδη από το 2012. Η οροφή του εργοστασίου στεγάζει επίσης το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό σύστημα της περιοχής με συνολική επιφάνεια κάλυψης 107.000 τετραγωνικών μέτρων.

Στο εργοστάσιο της Skoda η μεγαλύτερη εξοικονόμηση CO2 θα επιτευχθεί με τη συνεπή στροφή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η οποία θα μειώσει τις εκπομπές CO2 από τους αρχικούς 45.000 τόνους ετησίως στους 3.000 τόνους. Περισσότερο από το 88% της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για την παραγωγή προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Το μόνο ορυκτό καύσιμο που εξακολουθεί να χρησιμοποιείται είναι το φυσικό αέριο, το οποίο από το 2021 και μετά θα αντικατασταθεί σταδιακά από μεθάνιο από εγκαταστάσεις βιοαερίου, το οποίο έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2.

Τέλος το εργοστάσιο της Bentley παράγει όλη την ηλεκτρική του ενέργεια με ηλιακά συστήματα ή την αγοράζει ως πιστοποιημένη πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Στις αρχές του περασμένου έτους, προστέθηκαν στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου επιπλέον 10.000 φωτοβολταϊκά στοιχεία που καλύπτουν περισσότερα από 16.000 τετραγωνικά μέτρα. Μαζί με τα 20.800 φωτοβολταϊκά στοιχεία οροφής που προϋπήρχαν, έχουν αυξήσει την παραγωγή πράσινης ενέργειας από το εργοστάσιο στα 7,7 MW, που αντιστοιχούν στις ανάγκες περισσότερων από 1.750 νοικοκυριών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Αποζημιώσεις σε κατόχους VW για το σκάνδαλο με τους ρύπους

Οι πελάτες που θα προσφύγουν κατά της εταιρείας δικαιούνται επί της αρχής να λάβουν αποζημίωση που το ύψος της θα καθοριστεί από τον αριθμό χιλιομέτρων που είχε διανύσει το όχημα, αποφάσισε γερμανικό δικαστήριο.
ΔΙΕΘΝΗ

Αναταραχή στην Volkswagen καθώς χάνει την κούρσα της ηλεκτροκίνησης

Ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται να μην μπορεί να λύσει εύκολα τα εσωτερικά ζητήματα στην ανώτερη διοίκησή του, γεγονός που μπορεί να τον φέρει πολύ πίσω από τον ανταγωνισμό.
ΔΙΕΘΝΗ

Στα χαμηλότερα επίπεδα δεκαετιών η παραγωγή αυτοκινήτων στη Βρετανία

Μόλις 197 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν τον Απρίλιο στη Βρετανία με το αντίστοιχο νούμερο το 2019 να φτάνει τα 71.000 οχήματα και την συνολική παραγωγή να αναμένεται να φτάσει σε χαμηλά 11 ετών.