ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Κάνει «πράσινα» τα εργοστάσιά της η Volkswagen

Τα εργοστάσια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα εκπέμπουν πολύ λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου καθώς θα λαμβάνουν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Το ολοκαίνουργιο πλήρως ηλεκτρικό SUV της Volkswagen, το ΙD.4, θα κατασκευάζεται στο «πράσινο» εργοστάσιο του Zwickau και θα βγαίνει από εκεί χωρίς να φέρει το παραμικρό οικολογικό «βάρος».

Τροφοδοτείται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια από τη Volkswagen Kraftwerk, προερχόμενη από υδροηλεκτρικούς σταθμούς, αιολικά και ηλιακά πάρκα. Οι υπόλοιπες ανάγκες του καλύπτονται σε μεγάλο βαθμό από τη δική του συνδυασμένη μονάδα παραγωγής θερμότητας και ενέργειας, η οποία καταναλώνει φυσικό αέριο, που είναι πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα. Περαιτέρω εξοικονόμηση CO2 προκύπτει από τις ανακαινισμένες ή νεόδμητες εγκαταστάσεις και αίθουσες, κατασκευασμένες σύμφωνα με τους τελευταίους κανονισμούς εξοικονόμησης ενέργειας και ελαχιστοποίησης κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, νερού και θερμότητας, ανάλογα με τη χρήση.

Αυτό το εργοστάσιο, στη Σαξονία της Γερμανίας, δεν είναι το μόνο που είναι απόλυτα φιλικό στο περιβάλλον και που εφαρμόζει πρωτοπόρα τεχνική η οποία είναι απόλυτα φιλική προς το περιβάλλον. Οικολογικά μπορούν να χαρακτηριστούν ακόμα τα εργοστάσια της Audi στις Βρυξέλλες, της Skoda στο Vrchlabí της Τσεχίας και της Bentley στο Crewe, τα οποία ήδη κατασκευάζουν αυτοκίνητα με ουδέτερο ισοζύγιο εκπομπής CO2.

Έτσι η παραγωγή στο εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες έχει πλήρως ουδέτερο ισοζύγιο CO2, πιστοποιημένο από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες. Το εργοστάσιο κατασκευής του πλήρως ηλεκτρικού Audi e-tron χρησιμοποιεί πράσινη ηλεκτρική ενέργεια ήδη από το 2012. Η οροφή του εργοστασίου στεγάζει επίσης το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό σύστημα της περιοχής με συνολική επιφάνεια κάλυψης 107.000 τετραγωνικών μέτρων.

Στο εργοστάσιο της Skoda η μεγαλύτερη εξοικονόμηση CO2 θα επιτευχθεί με τη συνεπή στροφή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η οποία θα μειώσει τις εκπομπές CO2 από τους αρχικούς 45.000 τόνους ετησίως στους 3.000 τόνους. Περισσότερο από το 88% της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για την παραγωγή προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Το μόνο ορυκτό καύσιμο που εξακολουθεί να χρησιμοποιείται είναι το φυσικό αέριο, το οποίο από το 2021 και μετά θα αντικατασταθεί σταδιακά από μεθάνιο από εγκαταστάσεις βιοαερίου, το οποίο έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2.

Τέλος το εργοστάσιο της Bentley παράγει όλη την ηλεκτρική του ενέργεια με ηλιακά συστήματα ή την αγοράζει ως πιστοποιημένη πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Στις αρχές του περασμένου έτους, προστέθηκαν στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου επιπλέον 10.000 φωτοβολταϊκά στοιχεία που καλύπτουν περισσότερα από 16.000 τετραγωνικά μέτρα. Μαζί με τα 20.800 φωτοβολταϊκά στοιχεία οροφής που προϋπήρχαν, έχουν αυξήσει την παραγωγή πράσινης ενέργειας από το εργοστάσιο στα 7,7 MW, που αντιστοιχούν στις ανάγκες περισσότερων από 1.750 νοικοκυριών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Ένοχος για το diesel-gate δήλωσε ο πρώην πρόεδρος της Audi

Ο Ρούπερτ Στάντλερ αναμένεται να καταδικασθεί σε ποινή φυλάκισης το πολύ δύο ετών με αναστολή και να πληρώσει πρόστιμο 1,1 εκατ. ευρώ για το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών καυσαερίων που κηλίδωσε τη φήμη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
ΔΙΕΘΝΗ

Volkswagen: Πάνω από 9 δισ. θέλει να αντλήσει από την IPO της Porsche

Τα έσοδα από τη συμφωνία θα βοηθήσουν τη Volkswagen να χρηματοδοτήσει τη μετάβαση της εταιρείας στα ηλεκτρικά οχήματα και τις επενδύσεις σε λογισμικό, σύμφωνα με την ανακοίνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. 
ΔΙΕΘΝΗ

Αποζημιώσεις σε κατόχους VW για το σκάνδαλο με τους ρύπους

Οι πελάτες που θα προσφύγουν κατά της εταιρείας δικαιούνται επί της αρχής να λάβουν αποζημίωση που το ύψος της θα καθοριστεί από τον αριθμό χιλιομέτρων που είχε διανύσει το όχημα, αποφάσισε γερμανικό δικαστήριο.