Φώτο: Shutterstock

Κάνει «πράσινα» τα εργοστάσιά της η Volkswagen

Τα εργοστάσια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα εκπέμπουν πολύ λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου καθώς θα λαμβάνουν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Το ολοκαίνουργιο πλήρως ηλεκτρικό SUV της Volkswagen, το ΙD.4, θα κατασκευάζεται στο «πράσινο» εργοστάσιο του Zwickau και θα βγαίνει από εκεί χωρίς να φέρει το παραμικρό οικολογικό «βάρος».

Τροφοδοτείται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια από τη Volkswagen Kraftwerk, προερχόμενη από υδροηλεκτρικούς σταθμούς, αιολικά και ηλιακά πάρκα. Οι υπόλοιπες ανάγκες του καλύπτονται σε μεγάλο βαθμό από τη δική του συνδυασμένη μονάδα παραγωγής θερμότητας και ενέργειας, η οποία καταναλώνει φυσικό αέριο, που είναι πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα. Περαιτέρω εξοικονόμηση CO2 προκύπτει από τις ανακαινισμένες ή νεόδμητες εγκαταστάσεις και αίθουσες, κατασκευασμένες σύμφωνα με τους τελευταίους κανονισμούς εξοικονόμησης ενέργειας και ελαχιστοποίησης κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, νερού και θερμότητας, ανάλογα με τη χρήση.

Αυτό το εργοστάσιο, στη Σαξονία της Γερμανίας, δεν είναι το μόνο που είναι απόλυτα φιλικό στο περιβάλλον και που εφαρμόζει πρωτοπόρα τεχνική η οποία είναι απόλυτα φιλική προς το περιβάλλον. Οικολογικά μπορούν να χαρακτηριστούν ακόμα τα εργοστάσια της Audi στις Βρυξέλλες, της Skoda στο Vrchlabí της Τσεχίας και της Bentley στο Crewe, τα οποία ήδη κατασκευάζουν αυτοκίνητα με ουδέτερο ισοζύγιο εκπομπής CO2.

Έτσι η παραγωγή στο εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες έχει πλήρως ουδέτερο ισοζύγιο CO2, πιστοποιημένο από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες. Το εργοστάσιο κατασκευής του πλήρως ηλεκτρικού Audi e-tron χρησιμοποιεί πράσινη ηλεκτρική ενέργεια ήδη από το 2012. Η οροφή του εργοστασίου στεγάζει επίσης το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό σύστημα της περιοχής με συνολική επιφάνεια κάλυψης 107.000 τετραγωνικών μέτρων.

Στο εργοστάσιο της Skoda η μεγαλύτερη εξοικονόμηση CO2 θα επιτευχθεί με τη συνεπή στροφή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η οποία θα μειώσει τις εκπομπές CO2 από τους αρχικούς 45.000 τόνους ετησίως στους 3.000 τόνους. Περισσότερο από το 88% της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για την παραγωγή προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Το μόνο ορυκτό καύσιμο που εξακολουθεί να χρησιμοποιείται είναι το φυσικό αέριο, το οποίο από το 2021 και μετά θα αντικατασταθεί σταδιακά από μεθάνιο από εγκαταστάσεις βιοαερίου, το οποίο έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2.

Τέλος το εργοστάσιο της Bentley παράγει όλη την ηλεκτρική του ενέργεια με ηλιακά συστήματα ή την αγοράζει ως πιστοποιημένη πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Στις αρχές του περασμένου έτους, προστέθηκαν στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου επιπλέον 10.000 φωτοβολταϊκά στοιχεία που καλύπτουν περισσότερα από 16.000 τετραγωνικά μέτρα. Μαζί με τα 20.800 φωτοβολταϊκά στοιχεία οροφής που προϋπήρχαν, έχουν αυξήσει την παραγωγή πράσινης ενέργειας από το εργοστάσιο στα 7,7 MW, που αντιστοιχούν στις ανάγκες περισσότερων από 1.750 νοικοκυριών.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Αποζημιώσεις σε κατόχους VW για το σκάνδαλο με τους ρύπους

Οι πελάτες που θα προσφύγουν κατά της εταιρείας δικαιούνται επί της αρχής να λάβουν αποζημίωση που το ύψος της θα καθοριστεί από τον αριθμό χιλιομέτρων που είχε διανύσει το όχημα, αποφάσισε γερμανικό δικαστήριο.
ΔΙΕΘΝΗ

Βιοκαύσιμο από μαγερικό λάδι για τις θαλάσσιες μεταφορές της Volkswagen

Παράλληλα με το νέο βιοκαύσιμο, τον Ιούνιο του 2020, το γκρουπ Volkswagen άρχισε να χρησιμοποιεί πλοία που τροφοδοτούνται από υγροποιημένο φυσικό αέριο για τη μεταφορά οχημάτων από την Ευρώπη στη Βόρεια και Κεντρική Αμερική.
ΔΙΕΘΝΗ

Γιατί οι Ευρωπαίοι στρέφονται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Τα δεδομένα  έδειξαν ότι υπήρξε σημαντική ανοδική μεταβολή στις ταξινομήσεις παλαιότερων αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρώπη, σύμφωνα με την IHS Markit και την ηλεκτρονική αγορά αυτοκινήτων AutoScout24.