ΓΔ: 2058.15 -0.22% Τζίρος: 90.39 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:00:00
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
Φωτογραφία Shutterstock

Η Κομισιόν φέρνει νωρίτερα την αναθεώρηση στόχων CO2 στα αυτοκίνητα

Η ΕΕ φέρνει νωρίτερα την αναθεώρηση των στόχων CO2 για την αυτοκινητοβιομηχανία, με επίκεντρο τα βαν, ενώ η Volkswagen καθυστερεί το ηλεκτρικό Golf δίνοντας πλεονέκτημα στους Κινέζους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να επισπεύσει την αναθεώρηση των φιλόδοξων στόχων της για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην αυτοκινητοβιομηχανία, προχωρώντας στη σχετική εξέταση έως το τέλος του 2025 και όχι το 2026, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί. 

Η απόφαση αυτή επιβεβαιώθηκε την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2025 από πηγές της ΕΕ, έπειτα από κρίσιμη συνάντηση της Προέδρου της Επιτροπής με κορυφαία στελέχη του κλάδου, όπου κυριάρχησε ο προβληματισμός για το μέλλον του τομέα στην Ευρώπη.

Υπενθυμίζεται πως η ΕΕ είχε θέσει ως στόχο τη μηδενική εκπομπή CO2 από νέα αυτοκίνητα και βαν έως το 2035, κάτι που ερμηνεύτηκε ευρέως ως το τέλος για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

 Ωστόσο, οι διεθνείς ενώσεις αυτοκινητοβιομηχανίας εκτιμούν πλέον ότι η πλήρης μετάβαση σε καθαρά οχήματα ως το 2035 είναι «ανέφικτη», αναφέρει το Reuters, καθώς η διείσδυση ηλεκτρικών βαν παραμένει μόλις στο 8,5% του συνόλου των νέων εγγραφών, σχεδόν το μισό της αγοράς των ηλεκτρικών επιβατηγών.

Σύμφωνα με κυβερνητικούς αξιωματούχους που συμμετείχαν στη συζήτηση υπό τον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο Stephane Sejourne, η επικείμενη αναθεώρηση των μέτρων θα επικεντρωθεί κυρίως στα βαν.

 Παράλληλα, εξετάζεται το ενδεχόμενο να συμπεριληφθούν στα μελλοντικά πλάνα και βιοκαύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, καθώς και τεχνολογίες όπως τα plug-in υβριδικά ή τα συστήματα επέκτασης αυτονομίας, χωρίς να θίγονται οι στόχοι βιωσιμότητας.

Η Επιτροπή σχεδιάζει επιπλέον να προτείνει μια νέα κατηγορία μικρών ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία θα μπορούσαν να τύχουν ευνοϊκότερης φορολόγησης και να ενισχύσουν τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, συμβάλλοντας στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων σύμφωνα με το Reuters.

Προβλήματα επιβεβαιώνονται και στο στρατόπεδο της Volkswagen, καθώς το εργοστασιακό πλάνο για την κατασκευή της ηλεκτρικής έκδοσης του Golf καθυστερεί λόγω περικοπών σε επενδύσεις και περιορισμών προϋπολογισμού. Σύμφωνα με το Bloomberg, η κυκλοφορία του ηλεκτρικού Golf αναβάλλεται κατά περίπου εννέα μήνες, ενώ ταυτόχρονα αναβάλλονται και τα σχέδια μεταφοράς της παραγωγής για τα υπάρχοντα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης στο Μεξικό.

Τα τεχνικά προβλήματα και οι δυσλειτουργίες στις γραμμές παραγωγής έχουν προκαλέσει αναστάτωση στο εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ και επιδρούν άμεσα στους εργαζόμενους, με τον όγκο παραγωγής να αναμένεται να μειωθεί κατά χιλιάδες μονάδες εβδομαδιαίως για το υπόλοιπο του έτους.

Η καθυστέρηση δίνει σημαντικό πλεονέκτημα στους Κινέζους ανταγωνιστές, όπως η BYD, οι οποίοι ήδη σημειώνουν πρόοδο στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και διευρύνουν το μερίδιό τους στην Ευρώπη. Η αδυναμία των μεγάλων ευρωπαϊκών brand να διαθέσουν οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω υψηλού κόστους παραγωγής, αυξάνει την πίεση στον κλάδο.

Σε απάντηση σε αυτές τις προκλήσεις, ο όμιλος VW σκοπεύει να εισαγάγει τέσσερα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαμηλού κόστους από το 2026, με αρχική τιμή περί τις 25.000 ευρώ. Τα καινοτόμα μοντέλα παρουσιάστηκαν στη φετινή Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, ενισχύοντας τον ανταγωνιστικό χαρακτήρα της γκάμας της Volkswagen.

Σε επίπεδο μακροπρόθεσμου σχεδιασμού, η Volkswagen συντάσσει νέο προϋπολογισμό ύψους 160 δισ. ευρώ για την περίοδο 2026–2030, με μέρος αυτών των κεφαλαίων να διοχετεύεται σε επενδύσεις για την αναβάθμιση των εργοστασίων και την αντιμετώπιση τεχνικών προκλήσεων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σημαίες ΕΕ και Κίνας
ΔΙΕΘΝΗ

ΕΕ προς Κίνα: Κάλεσμα για ισχυρότερη δράση υπέρ του κλίματος

Η ΕΕ καλεί την Κίνα να ηγηθεί των παγκόσμιων δράσεων για το κλίμα, τόνισε ο Επίτροπος Βόπκε Χούκστρα, επισημαίνοντας τη μείωση εκπομπών και την απομάκρυνση της κινεζικής οικονομίας από τον άνθρακα.