ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:01:56 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
rolls_royce
Πηγή: Shutterstock

«Εξαϋλώθηκε» η μετοχή της Rolls Royce: Αντλεί 2,2 δισ. για να σωθεί

Ως και 65% έχασε σε μια συνεδρίαση η μετοχή της κατασκευάστριας κινητήρων αεροσκαφών, καθώς προχωρά σε αύξηση κεφαλαίου για να ξεπεράσει την κρίση της πανδημίας.

Ένα από τα μεγαλύτερα θύματα της πανδημίας είναι η ιστορική, βρετανική κατασκευάστρια κινητήρων για αεροσκάφη, Rolls Royce. Η μετοχή της «εξαϋλώθηκε», χάνοντας σε μια μέρα περισσότερο από 60%, μετά την έγκριση της πρότασης της διοίκησης για μια μεγάλη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, από την οποία θα αντλήσει 2 δισ. λίρες (2,2 δισ. ευρώ), προκειμένου να αποφύγει μια κατάρρευση από τη μεγάλη μείωση των εσόδων. 

Η Rolls Royce έχει πληγεί με μεγάλη σφοδρότητα από την καθίζηση στις διεθνείς αερομεταφορές, καθώς πληρώνεται από τις αεροπορικές εταιρείες με βάση το χρόνο πτήσης των αεροσκαφών που φέρουν τους κινητήρες της.

Την Τρίτη, οι μέτοχοι της βρετανικής εταιρείας, η μετοχή της οποίας περιλαμβάνεται στο δείκτη FTSE-100 του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου, ενέκριναν την πρόταση της διοίκησης για μια μεγάλη αύξηση κεφαλαίου, κατά 2 δισ. λίρες, η οποία συνολικά θα ενισχύσει τη ρευστότητα της εταιρείας με 5 δισ. λίρες, καθώς θα «ξεκλειδώσει» πρόσθετες χρηματοδοτήσεις μέσω ομολογιακού δανείου 2 δισ. λιρών και τραπεζικού δανείου 1 δισ. λιρών, για την εκταμίευση των οποίων ήταν προϋπόθεση η ενίσχυση των κεφαλαίων από τους μετόχους.

Την αύξηση κεφαλαίου ενέκριναν οι μέτοχοι με θετική ψήφο κατά 99,5% στη γενική συνέλευση, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος, Γουόρεν Ιστ, έχει διαβεβαιώσει από τις αρχές Οκτωβρίου ότι με τη νέα άντληση κεφαλαίων και τα πρόσθετα δάνεια η εταιρεία θα λύσει οριστικά τα προβλήματα ρευστότητας για όλη τη διάρκεια της κρίσης που έχει δημιουργήσει η πανδημία.

Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι η αύξηση κεφαλαίου είναι «αναίμακτη» για τους μετόχους. Η αγορά θα πλημμυρίσει με νέες μετοχές της εταιρείας, που θα εκδοθούν με μεγάλη έκπτωση. Η εταιρεία εκδίδει 10 νέες μετοχές για κάθε 3 παλιές με την τιμή στις 32 πένες, δηλαδή με discount 41% έναντι της θεωρητικής τιμής μετά την αποκοπή του δικαιώματος.

Αυτός ο πληθωρισμός μετοχών προκάλεσε κατάρρευση της τιμής από τις 219 πένες έως και τις 76,02 πένες χθες το πρωί, δηλαδή μια πτώση κατά 65%. Από αυτό το χαμηλό σημείο, η μετοχή ανέκαμψε αργότερα στις 84,5 πένες, αλλά σε 12μηνη βάση έχει χάσει σχεδόν το 90% της αξίας της.

Ο διευθύνων σύμβουλος τόνισε, μιλώντας στους μετόχους, ότι ήταν ορθή η επιλογή να προωθηθεί τώρα η αύξηση κεφαλαίου, αντί να αναβληθεί για τον επόμενο χρόνο. «Δεν θέλαμε να θέσουμε σε κίνδυνο τα συμφέροντα της εταιρείας και των μετόχων, παίρνοντας ένα στοίχημα για το πώς θα είναι η κατάσταση στα μέσα του επόμενου έτους», τόνισε χαρακτηριστικά.

Οι περικοπές που έχουν γίνει από τη διοίκηση της Rolls Royce είναι πρωτοφανείς, για να αντέξει η εταιρεία στην κρίση του κορονοϊού. Το λειτουργικό κόστος έχει περικοπεί κατά 1,3 δισ. λίρες ετησίως, με μέτρα που περιλαμβάνουν 9.000 απολύσεις και κλείσιμο εργοστασίων, ώστε να αντεπεξέλθει η εταιρεία στη μειωμένη ζήτηση αεροσκαφών που εφοδιάζονται με τους κινητήρες της, όπως τα Boeing 787 και τα Airbus 350.

Επίσης, η εταιρεία σχεδιάζει προσωρινό κλείσιμο εργοστασίων και μείωση των ωρών εργασίας, καθώς και των παροχών στο προσωπικό, σύμφωνα με πληροφορίες των "Financial Times".

Πάντως, η αύξηση κεφαλαίου ανοίγει έναν ενάρετο κύκλο για την εταιρεία, καθώς, όπως τόνισε μιλώντας στους μετόχους ο πρόεδρος Ίαν Ντέιβις, το σχέδιο για την άντληση των κεφαλαίων από τους μετόχους επέτρεψε να ολοκληρωθεί με επιτυχία, την περασμένη εβδομάδα η έκδοση ομολόγων, από την οποία αντλήθηκαν 2 δισ. λίρες, ενώ αρχικά ο στόχος ήταν για 1 δισ. λίρες. Με τη σειρά της, η εκδήλωση έντονου ενδιαφέροντος από τους επενδυτές για το ομόλογο επιτρέπει στην εταιρεία να μην ζητήσει επέκταση των εγγυήσεων δανεισμού που έχει πάρει από τη βρετανική κυβέρνηση.

Η υψηλή ζήτηση για το ομόλογο έδειξε την αποτελεσματικότητα αυτής της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, σε ό,τι αφορά τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των επενδυτών της αγοράς ομολόγων προς την εταιρεία, όπως τόνισε ο Ντέιβις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Η Easyjet αναστέλλει τις πτήσεις της προς και από το Τελ Αβίβ

«Η ασφάλεια των επιβατών μας και των πληρωμάτων μας αποτελούν πάντα την απόλυτη προτεραιότητα της Easyjet», συμπλήρωσε η εταιρεία, διευκρινίζοντας πως επικοινώνησε με SMS και e-mail με τους πελάτες των πτήσεων.
ΔΙΕΘΝΗ

Χάλασαν οι δουλειές Ερντογάν με Ρωσία, σφίγγει ο κλοιός των κυρώσεων

«Βουτιά» 33% στις εξαγωγές από Τουρκία σε Ρωσία το πρώτο τρίμηνο του 2024, καθώς οι δυτικές κυρώσεις γίνονται όλο και αυστηρότερες. Μείωση κατά 1 δισ. δολ. φέτος προβλέπουν οι εξαγωγείς της Τουρκίας.
ΔΙΕΘΝΗ

Τα αυτόγυρα από τη Βουλγαρία που κατακτούν τους ουρανούς σε όλο τον κόσμο

Πώς η Niki Rotor Aviation, μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση στη Βουλγαρία, κατάφερε να κάνει τη διαφορά σε αυτά τα ξεχωριστά ιπτάμενα οχήματα, εξάγοντας από την Ευρώπη μέχρι τη Νότια Αφρική, τις ΗΠΑ και την Αυστραλία.
ΔΙΕΘΝΗ

Πώς τα νέα ουκρανικά drones «χτυπούν» τη ρωσική βιομηχανία πετρελαίου

Το Κίεβο δημιούργησε τις Δυνάμεις Μη Επανδρωμένων Συστημάτων, μια εξειδικευμένη μονάδα που επικεντρώνεται στα drones και έχει καταφέρει μεγάλα πλήγματα σε πετρελαϊκές εγκαταστάσεις μακριά από τα σύνορα με τη Ρωσία.
ΔΙΕΘΝΗ

Σε φαύλο κύκλο υπερχρέωσης ο πλανήτης: Ο καίριος ρόλος των ανισοτήτων

Οι οικονομίες είναι εξαρτημένες από το χρέος για την τόνωση της ζήτησης, τονίζει ο καθηγητής του Πρίνστον Α. Μίαν. Η άνιση κατανομή του πλούτου δημιουργεί πλεόνασμα αποταμίευσης σε λίγους και τροφοδοτεί το χρέος.