ΓΔ: 876.76 0.11% Τζίρος: 92.87 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Verolino-Diaskepsi Livyi-Germania
Shutterstock

Γερμανία: Μειωμένες κατά 30% οι εξαγωγές προς τη Βρετανία μετά το Brexit

Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν το 2019 ο έβδομος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας, χάνοντας δύο θέσεις σε σχέση με το 2015, πριν από το δημοψήφισμα.

Οι γερμανικές εξαγωγές προς το Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 30% τον Ιανουάριο σε ετήσια βάση, καθώς τέθηκε σε ισχύ το Brexit, σύμφωνα με εκτίμηση που δημοσίευσε σήμερα η γερμανική στατιστική υπηρεσία.

Το εξωτερικό εμπόριο της Γερμανίας προς το Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφει μείωση κάθε χρόνο από το 2016, όταν οι Βρετανοί τάχθηκαν στο δημοψήφισμα που έγινε υπέρ της αποχώρησης της χώρας τους από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Destatis.

Επίσημη πλέον από την 1η Ιανουαρίου, η έξοδος της Βρετανίας από την ενιαία αγορά και την τελωνειακή ένωση έδωσε τέλος στην ελεύθερη μετακίνηση προϊόντων με την ΕΕ και οδήγησε στην εφαρμογή νέων διαδικασιών για τις εμπορικές συναλλαγές που δημιούργησαν δυσκολίες για ορισμένους κλάδους.

Για το σύνολο του 2020, οι γερμανικές εξαγωγές προς το Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 15,5% συγκριτικά με το 2019, που ήταν η μεγαλύτερη ετήσια μείωση από την κρίση του 2009.

Η αξία των προϊόντων "made in Germany" που παραδόθηκαν μέσω της Μάγχης έφθασε συνολικά τα 66,9 δισεκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά, συγκριτικά με 89,0 δισεκατ. το 2015, πριν από το δημοψήφισμα, σύμφωνα με τη Destatis.

Οι εισαγωγές στη Γερμανία με προέλευση το Ηνωμένο Βασίλειο διαμορφώθηκαν στα 34,7 δισεκ. ευρώ την περασμένη χρονιά, πτώση της τάξης του 9,6% συγκριτικά με το 2019, με τη μείωση να επιταχύνεται το δεύτερο εξάμηνο στο 16,2%.

Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν το 2019 ο έβδομος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας, χάνοντας δύο θέσεις σε σχέση με το 2015, πριν από το δημοψήφισμα.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

brexit-trofima-dasmoi-metafores
ΔΙΕΘΝΗ

Βρετανία: Το Brexit «πάγωσε» τις εξαγωγές των ΜμΕ στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Μόλις μία στις δέκα επιχειρήσεις δήλωσε ότι έχει οργανώσει ή σκέφτεται να οργανώσει κάποια παρουσία της σε μία ευρωπαϊκή χώρα, όπως ανέδειξε η έρευνα που πραγματοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα από 1-15 Μαρτίου.