ΓΔ: 1393.53 0.90% Τζίρος: 71.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:19:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Synthetika Diamandia, Synthetic Diamonds
Φωτο: Shutterstock

Τα διαμάντια είναι... συνθετικά: Η στροφή των εταιρειών κοσμημάτων

Μόνο διαμάντια που παράγονται στο εργαστήριο θα χρησιμοποιεί στο εξής η Pandora, καθώς οι νέοι καταναλωτές προτιμούν φθηνότερα κοσμήματα και με λιγότερα ηθικά «βάρη».

Στροφή στα συνθετικά διαμάντια πραγματοποιούν ολοένα και περισσότερες εταιρείες κοσμημάτων, προκειμένου να απαντήσουν στις απαιτήσεις της νέας γενιάς καταναλωτών. Πλέον πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η δανέζικη εταιρεία κοσμημάτων Pandora, η οποία ανακοίνωσε ότι προτίθεται να χρησιμοποιεί αποκλειστικά και μόνο διαμάντια που παράγονται σε εργαστήρια, ενισχύοντας την φωνή εκείνων που καλούν τους καταναλωτές να κάνουν πιο ηθικές επιλογές. 

Παρά το γεγονός ότι αληθινά διαμάντια χρησιμοποιήθηκαν πέρσι σε μόλις 50.000 κομμάτια της Pandora, ένα πολύ μικρό ποσοστό επί του συνόλου των 85 εκατομμυρίων κοσμημάτων που η εταιρεία παράγει ετησίως, η κίνηση της να τα απορρίψει εντελώς εφεξής έχει σημαντική οικονομική, κοινωνική αλλά και συμβολική βαρύτητα. Η εταιρεία θα ξεκινήσει την διάθεση των νέων, ηθικά παραγόμενων δημιουργιών της από την βρετανική αγορά, επεκτεινόμενη στην συνέχεια στον υπόλοιπο κόσμο από το 2022. 

Μιλώντας στο Bloomberg, ο διευθύνων σύμβουλος της Pandora, Alexander Lacik, υπογράμμισε ότι η απόφαση της εταιρείας απαντά στις απαιτήσεις της γενιάς των millennials, για πιο βιώσιμες αλλά και προσιτές επιλογές σε κοσμήματα. Επιπρόσθετα, τα διαμάντια που θα χρησιμοποιεί πλέον η δανέζικη εταιρεία -ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κοσμημάτων στον κόσμο- ήδη παράγονται με ανανεώσιμη ενέργεια σε ποσοστό 60% σήμερα, που όμως θα αγγίξει το 100% το 2022, απαντώντας και στις απαιτήσεις των νέων καταναλωτών-πελατών της για τον περιορισμό του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.  

Σε κάθε περίπτωση, η πανδημία περιόρισε τη ζήτηση για διαμάντια διεθνώς, συμπιέζοντας παράλληλα και τις τιμές. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Antwerp World Diamond Center, αλλά και της Bain & Co., οι παγκόσμιες πωλήσεις διαμαντιών υποχώρησαν κατά 15% το 2020 συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, συμπαρασύροντας την παραγωγή και των ακατέργαστων πολύτιμων λίθων, η οποία μειώθηκε κατά 20%  αλλά και τις τιμές των διαμαντιών, οι οποίες υποχώρησαν κατά 11% το ίδιο διάστημα.

Τα ασφυκτικά μέτρα περιορισμών που τέθηκαν σε ισχύ σε ολόκληρο τον κόσμο εξαιτίας της πανδημίας επηρέασαν τη ζήτηση, ενισχύοντας όμως παράλληλα την φωνή εκείνων που ήδη εδώ και χρόνια καλούν την βιομηχανία διαμαντιών να αντιμετωπίσει τις πολλαπλές καταγγελίες για παραβίαση βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε ορυχεία και εργοστάσια, που ευθύνονται για τη γέννηση των επονομαζόμενων “ματωμένων” διαμαντιών (blood diamonds). 

Υπό το φως εξάλλου αυτών των καταγγελιών, η γνωστή για τα μονόπετρά της αμερικανική φίρμα Tiffany & Co. ξεκίνησε ήδη από πέρσι να παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες για τα διαμάντια που διαθέτει προς πώληση, προσφέροντας την δυνατότητα στον πελάτη να ανιχνεύσει την ταυτότητα του πολύτιμου λίθου που αγοράζει έως το ορυχείο. Παρά ταύτα, οι κατασκευαστές συνθετικών διαμαντιών έχουν αποσπάσει σημαντικά κέρδη τα τελευταία χρόνια, εντοπίζοντας ένα κενό στην αγορά για πολύτιμους λίθους ηθικά κατασκευασμένους αλλά και προσιτούς σε τιμή.

Πρόσφατη έρευνα της Bain & Co. αποκάλυψε ότι η διεθνής αγορά των συνθετικών διαμαντιών αναπτύσσεται με διψήφιο ποσοστό σε ετήσια βάση, κυρίως χάριν στη νεότερη γενιά καταναλωτών που δίνει προτεραιότητα στις ηθικές επιλογές, αλλά και χάρη στην τιμή τους, η οποία υπολογίζεται μόλις στο ένα τρίτο των εξορυσσόμενων διαμαντιών. Ήδη η Pandora θα λανσάρει συλλογές από δαχτυλίδια, βραχιόλια, περιδέραια αλλά και σκουλαρίκια που θα ενσωματώνουν συνθετικά διαμάντια, έχοντας προηγουμένως διερευνήσει τις ανάγκες της πελατειακής της βάσης και διαβεβαιώνοντας ότι οι συνθετικοί λίθοι που προτίθεται να χρησιμοποιήσει θα έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά με τα εξορυσσόμενα διαμάντια. 

Παρά την άνοδο των συνθετικών πάντως, τα «αληθινά» διαμάντια εξακολουθούν να διατηρούν την αίγλη τους, όπως πιστοποιούν και οι πωλήσεις της De Beers, της μεγαλύτερης εταιρείας διαμαντιών στον κόσμο, η οποία πώλησε φέτος ακατέργαστα διαμάντια συνολικής αξίας 1,6 δισ. δολαρίων, καταγράφοντας τον υψηλότερο τζίρο από τον 2018. Η εταιρεία διατείνεται ότι η ζήτηση παραμένει αμείωτη, τροφοδοτούμενη κυρίως από νεαρότερες ηλικίες, οι οποίες συνθέτουν τα δύο τρίτα της παγκόσμιας ζήτησης, αφήνοντας τελικά αναπάντητο το ερώτημα για το ποια διαμάντια είναι παντοτινά…

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

temu
ΔΙΕΘΝΗ

Temu: Υιοθετεί αυστηρότερη διαδικασία για την επιλογή παιχνιδιών

Η κινεζική πλατφόρμα αναφέρει στο BD ότι προχώρησε σε έλεγχο 19 παιχνιδιών και τα αφαίρεσε από το ηλεκτρονικό της κατάστημα, ενώ καθιερώνει αυστηρότερες προδιαγραφές ασφάλειας για την ευρωπαϊκή αγορά.
ΔΙΕΘΝΗ

«Σύνδρομο της Κίνας» στα είδη πολυτελείας, βυθίζονται οι μετοχές των οίκων

Οι προειδοποιήσεις της Gucci για κάμψη εσόδων το πρώτο τρίμηνο συμπαρέσυραν πτωτικά τις μετοχές των μεγάλων ομίλων πολυτελών αγαθών. Η κάμψη της αγοράς της Κίνας που ήταν ασφαλές καταφύγιο προκαλεί ανησυχία.
ΔΙΕΘΝΗ

Κάμψη εισαγωγών κι εξαγωγών για την ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με την γήρανση του εργατικού της δυναμικού. Στα 400 ευρώ η μέση κατανάλωση ενδυμάτων στην Ελλάδα το 2023, στα 630 ευρώ η μέση αξία της κατανάλωσης στην ΕΕ.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέες συμφωνίες και αλλαγή στρατηγικής από τους κολοσσούς των αθλητικών

Nike, Puma και Reebok κλείνουν συμφωνίες χονδρικής με μεγάλα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα. Ο κλάδος ποντάρει φέτος σε μεγάλα αθλητικά γεγονότα, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το UEFA European Championship.