ΓΔ: 1986.89 -0.58% Τζίρος: 257.92 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: Shutterstock

«Βουτιά» 62% της παραγωγής πετρελαϊκών καύσιμων στην ΕΕ

Το 2020 έξι κράτη μέλη της ΕΕ δεν παρήγαγαν καθόλου πετρελαϊκό καύσιμο σύμφωνα με την Eurostat. Οι πιο σημαντικές μειώσεις στην παραγωγή καταγράφονται σε Ιταλία και Ισπανία.

Μειωμένη κατά 62% είναι η παραγωγή πετρελαϊκού καυσίμου (μαζουτ) στην ΕΕ την τελευταία εικοσαετία, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα. Συγκεκριμένα, το 2020 στην ΕΕ παρήχθησαν 48.500 kt μαζούτ, έναντι 127.000 kt το 1990. Στην Ελλάδα η παραγωγή μαζούτ μειώθηκε από περίπου 5.500 kt το 1990 σε περίπου 3.000 kt το 2020, σύμφωνα με τη Eurostat.

Μεταξύ 1990 και 2020, και τα 21 κράτη-μέλη της ΕΕ που εξακολουθούν να παράγουν μαζούτ κατέγραψαν μείωση της παραγωγής. Οι πιο σημαντικές μειώσεις στην παραγωγή παρατηρήθηκαν στην Ιταλία (από 23.700 kt το 1990 σε 5.400 kt το 2020) και στην Ισπανία (από 15.000 kt το 1990 σε 2.400 kt το 2020).

Το 2020, δεκατρία κράτη-μέλη παρήγαγαν πάνω από 1.000 kt πετρελαϊκού καυσίμου. Από αυτές τις χώρες, πέντε αντιπροσώπευαν περίπου το 60% της συνολικής παραγωγής στην ΕΕ: η Ολλανδία (19% με 9.000 kt), Γερμανία (13% με 6.200 kt), η Ιταλία (11% με 5.400 kt), η Γαλλία (9% με 4 300 kt) και η Σουηδία (8% με 3.900 kt).

Την ίδια χρονιά, έξι κράτη-μέλη της ΕΕ δεν παρήγαγαν καθόλου πετρελαϊκό καύσιμο: το Λουξεμβούργο, η Λετονία, η Μάλτα και η Εσθονία δεν είχαν ποτέ διυλιστήρια, ενώ η Κύπρος και η Σλοβενία σταμάτησαν την παραγωγή πετρελαίου το 2004 και 2000, αντίστοιχα. Το πετρελαϊκό καύσιμο, που αναφέρεται και ως βαρύ καύσιμο λόγω του βάρους του, είναι ένα συγκεκριμένο προϊόν πετρελαίου που παράγεται σε διυλιστήρια και χρησιμοποιείται από τα περισσότερα πλοία.

Υπάρχουν ανησυχίες για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της χρήσης του, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του θείου που περιέχει καταλήγει στην ατμόσφαιρα όταν καίγεται σε κινητήρα πλοίου. Υπό το φως αυτών των ανησυχιών, οι προσπάθειες περιορισμού της ρύπανσης από τις μεταφορές πλοίων τέθηκαν σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2020, σύμφωνα με τις οποίες τα πλοία μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν μόνο μαζούτ με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εμπορευματοκιβώτια Κίνας ΕΕ
ΔΙΕΘΝΗ

Η ΕΕ επιδιώκει απεξάρτηση από την Κίνα στις σπάνιες γαίες amid εμπορικές εντάσεις

Η ΕΕ προσπαθεί να επιλύσει εμπορική διαμάχη με την Κίνα σχετικά με τους ελέγχους στις εξαγωγές σπάνιων γαιών και να μειώσει την εξάρτησή της, ενώ οι ΗΠΑ έχουν ήδη προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με το Πεκίνο.
Το Λάργκο Σόφιας
ΔΙΕΘΝΗ

Η Βουλγαρία παγώνει προσωρινά τις εξαγωγές πετρελαίου στην ΕΕ

Η Βουλή της Βουλγαρίας αποφάσισε προσωρινή απαγόρευση εξαγωγών ντίζελ και αεροπορικών καυσίμων προς χώρες της ΕΕ για διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας και σταθερότητας της αγοράς, λόγω κυρώσεων σε ρωσικούς υδρογονάνθρακες.
σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης
ΔΙΕΘΝΗ

Η ΕΕ ενέκρινε 19ο πακέτο κυρώσεων κατά Ρωσίας με απαγόρευση LNG

Η ΕΕ ενέκρινε το 19ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας, που περιλαμβάνει σταδιακή απαγόρευση στις εισαγωγές ρωσικού LNG. Η Δανία δήλωσε ότι το πακέτο στοχεύει στις βασικές ροές εσόδων της Ρωσίας με νέα μέτρα.
σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης
ΔΙΕΘΝΗ

Η ΕΕ ενέκρινε την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου

Η ΕΕ ενέκρινε την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου έως το τέλος του 2027. Η πρόταση θα εξεταστεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με στόχο υιοθέτηση ως το τέλος του έτους. Σλοβακία και Ουγγαρία ψήφισαν κατά.
σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης
ΔΙΕΘΝΗ

Στο τραπέζι της ΕΕ η πλήρης απαγόρευση ρωσικού αερίου

Η ΕΕ εισέρχεται στην τελική φάση απαγόρευσης εισαγωγών ρωσικού αερίου και πετρελαίου. Οι υπουργοί Ενέργειας συνεδριάζουν για να υιοθετήσουν το μέτρο μετά το «πράσινο φως» του Ευρωκοινοβουλίου και πριν αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις.