ΓΔ: 905.04 -0.05% Τζίρος: 54.65 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Βουτιά» 62% της παραγωγής πετρελαϊκών καύσιμων στην ΕΕ

Το 2020 έξι κράτη μέλη της ΕΕ δεν παρήγαγαν καθόλου πετρελαϊκό καύσιμο σύμφωνα με την Eurostat. Οι πιο σημαντικές μειώσεις στην παραγωγή καταγράφονται σε Ιταλία και Ισπανία.

Μειωμένη κατά 62% είναι η παραγωγή πετρελαϊκού καυσίμου (μαζουτ) στην ΕΕ την τελευταία εικοσαετία, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα. Συγκεκριμένα, το 2020 στην ΕΕ παρήχθησαν 48.500 kt μαζούτ, έναντι 127.000 kt το 1990. Στην Ελλάδα η παραγωγή μαζούτ μειώθηκε από περίπου 5.500 kt το 1990 σε περίπου 3.000 kt το 2020, σύμφωνα με τη Eurostat.

Μεταξύ 1990 και 2020, και τα 21 κράτη-μέλη της ΕΕ που εξακολουθούν να παράγουν μαζούτ κατέγραψαν μείωση της παραγωγής. Οι πιο σημαντικές μειώσεις στην παραγωγή παρατηρήθηκαν στην Ιταλία (από 23.700 kt το 1990 σε 5.400 kt το 2020) και στην Ισπανία (από 15.000 kt το 1990 σε 2.400 kt το 2020).

Το 2020, δεκατρία κράτη-μέλη παρήγαγαν πάνω από 1.000 kt πετρελαϊκού καυσίμου. Από αυτές τις χώρες, πέντε αντιπροσώπευαν περίπου το 60% της συνολικής παραγωγής στην ΕΕ: η Ολλανδία (19% με 9.000 kt), Γερμανία (13% με 6.200 kt), η Ιταλία (11% με 5.400 kt), η Γαλλία (9% με 4 300 kt) και η Σουηδία (8% με 3.900 kt).

Την ίδια χρονιά, έξι κράτη-μέλη της ΕΕ δεν παρήγαγαν καθόλου πετρελαϊκό καύσιμο: το Λουξεμβούργο, η Λετονία, η Μάλτα και η Εσθονία δεν είχαν ποτέ διυλιστήρια, ενώ η Κύπρος και η Σλοβενία σταμάτησαν την παραγωγή πετρελαίου το 2004 και 2000, αντίστοιχα. Το πετρελαϊκό καύσιμο, που αναφέρεται και ως βαρύ καύσιμο λόγω του βάρους του, είναι ένα συγκεκριμένο προϊόν πετρελαίου που παράγεται σε διυλιστήρια και χρησιμοποιείται από τα περισσότερα πλοία.

Υπάρχουν ανησυχίες για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της χρήσης του, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του θείου που περιέχει καταλήγει στην ατμόσφαιρα όταν καίγεται σε κινητήρα πλοίου. Υπό το φως αυτών των ανησυχιών, οι προσπάθειες περιορισμού της ρύπανσης από τις μεταφορές πλοίων τέθηκαν σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2020, σύμφωνα με τις οποίες τα πλοία μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν μόνο μαζούτ με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

ΕΕ: Bελτίωσε την ηγετική της θέση στις εξαγωγές αγροδιατροφικών προϊόντων

Το 2020 ήταν ένα εξαιρετικά δύσκολο αλλά επιτυχημένο έτος για το εμπόριο αγροδιατροφικών προϊόντων της ΕΕ, το οποίο ανήλθε σε συνολική αξία 306 δισ. ευρώ: 184 δισ. ευρώ σε εξαγωγές και 122 δισ. ευρώ σε εισαγωγές.
ΔΙΕΘΝΗ

Η χρήση της πυρηνικής ενέργειας στην πράσινη μετάβαση διχάζει την ΕΕ

Στη Σύνοδο Κορυφής στις Βρυξέλλες μεγάλη πλειοψηφία των κρατών μελών τάχθηκε υπέρ της ιδέας να συμπεριληφθούν το φυσικό αέριο και η πυρηνική ενέργεια στις βιώσιμες επενδύσεις, ωστόσο Γερμανία και άλλες χώρες επισημαίνουν το πρόβλημα αποθήκευσης των αποβλήτων.