ΓΔ: 791.42 -0.88% Τζίρος: 65.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
electric cars-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

Αυξήθηκαν κατά 25% οι πωλήσεις των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ

Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία διπλασίασαν σχεδόν το μερίδιο τους στην αγορά, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι - τώρα αποτελούν το 10% του συνόλου των πωλήσεων.

Το πρώτο τρίμηνο του 2022, το μερίδιο στην αγορά των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε, αντιπροσωπεύοντας το 25,1% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το πρώτο τρίμηνο του 2021 το ποσοστό ήταν 20,9%.

Οι συνολικές ταξινομήσεις νέων, ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων, αυξήθηκαν επίσης κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία διπλασίασαν σχεδόν το μερίδιο τους στην αγορά, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι - τώρα αποτελούν το 10% του συνόλου των πωλήσεων - ξεπερνώντας τα plug-in υβριδικά, που αντιπροσωπεύουν το 8,9% της αγοράς στην ΕΕ. Από την άλλη πλευρά, τα οχήματα που κινούνται με ντίζελ και βενζίνη συνέχισαν να χάνουν μερίδιο αγοράς. Ωστόσο, οι ταξινομήσεις παραδοσιακών αυτοκινήτων με ορυκτά καύσιμα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά, με συνδυασμένο μερίδιο 52,8%.

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2022, οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ συνέχισαν την πτωτική τους τροχιά, σημειώνοντας απότομη πτώση (-33,2%), φτάνοντας τις 378.009 μονάδες. Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με ντίζελ συρρικνώθηκε κατά 5,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους. Όλες οι αγορές της ΕΕ κατέγραψαν σημαντικές απώλειες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Γαλλία (-44,1%), Ιταλία (-39,2%), Ισπανία (-30,8%) και Γερμανία (-20,2%).

Ομοίως, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε σημαντικά κατά την ίδια περίοδο - από 40,8% σε 36,0%. Παρά την πτώση αυτή, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρέμειναν τα πιο δημοφιλή σε όγκο (808.039 μονάδες).

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 53,4%, φτάνοντας συνολικά τα 224.145 αυτοκίνητα. Πολλές αγορές της ΕΕ κατέγραψαν τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, με τη Ρουμανία να σημειώνει την ισχυρότερη ανάπτυξη (+408,0%). Από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+110,3%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+42,7%) και τη Γερμανία (+29,3%). Η Ιταλία ήταν η μόνη αγορά της ΕΕ που σημείωσε πτώση στις πωλήσεις BEV (-14,9%).

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV) μειώθηκαν κατά 5,3% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Παρόλα αυτά, οι PHEV εξακολουθούν να διευρύνουν το συνολικό τους μερίδιο αγοράς λόγω της πτώσης των πωλήσεων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Οι επιδόσεις των PHEV διέφεραν στις τέσσερις βασικές αγορές της περιοχής: Γερμανία και Γαλλία σημείωσαν πτώση (-13,2% και -6,1% αντίστοιχα), ενώ η Ισπανία και η Ιταλία κατέγραψαν σταθερή ανάπτυξη (+46,3% και +18,9% αντίστοιχα).

Με 563.030 πωλήσεις αυτοκινήτων από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) ήταν ο πιο κοινός τύπος καυσίμου μετά τη βενζίνη σε όγκο στην ΕΕ, με αύξηση 5,3%. Με εξαίρεση την Ιταλία (-6,3%), όλες οι μεγάλες αγορές συνέβαλαν στη θετική απόδοση στην περιοχή. Οι πωλήσεις οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) στην ΕΕ συνέχισαν την πτωτική τους τάση, σημειώνοντας νέα διψήφια πτώση (-56,0%), καθώς πολλές αγορές κατέγραψαν πτώση. Αντίθετα, τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο σημείωσαν σημαντική αύξηση (+48,6%), μετρώντας 67.717 μονάδες εγγεγραμμένες στην ΕΕ. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στα διψήφια ή και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη και στις τέσσερις βασικές αγορές: Γερμανία (+287,7%), Γαλλία (+76,6%), Ισπανία (+41,5%) και Ιταλία (+17,3%).

Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία διπλασίασαν σχεδόν το μερίδιο αγοράς τους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι - τώρα αποτελούν το 10% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ αναφέρει η ACEA. Τύποι καυσίμων νέων αυτοκινήτων: ηλεκτρικά με μπαταρία 10,0%, υβριδικά 25,1% και βενζίνη 36,0% μερίδιο αγοράς το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Προειδοποιήσεις για εκτόξευση των τιμών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Σύμφωνα με τους επικεφαλής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η εκτόξευση των τιμών πρώτων υλών και οι αρρυθμίες στην εφοδιαστική αλυσίδα κινδυνεύουν να εκτροχιάσουν τα σχέδια των εταιρειών για την ηλεκτροκίνηση.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Οι προκλήσεις που φέρνει στην βιομηχανία αυτοκινήτου η ηλεκτροκίνηση

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμα οδηγοί που θέλουν τους συμβατικούς κινητήρες, η νοοτροπία δείχνει να αλλάζει προς τη βιώσιμη κινητικότητα, με περισσότερο από το 45% των καταναλωτών να σκέφτονται να αγοράσουν ένα EV τα επόμενα χρόνια.