ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Σε άνοδο οι online πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων στην Ευρώπη

Η μεγάλη χρονική καθυστέρηση στις παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων οδηγεί ολοένα και μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών στα μεταχειρισμένα, που το τελευταίο χρονικό διάστημα αύξησαν και αυτά την τιμή τους.

Από το 2020, οι διαδικτυακές πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων άρχισαν να γνωρίζουν μεγάλη άνοδο στην Ευρώπη. Σήμερα αντιπροσωπεύουν το 4,2% στη Γηραιά Ήπειρο, με προοπτική να αγγίξουν το 2025 το 9,7%. Το ποσοστό αυτό στις ΗΠΑ αναμένεται να φθάσει το 18%.

Η αυξημένη ζήτηση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξάνει τα κέρδη των εταιρειών. Μήνα με το μήνα οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό αγοράς. Εν μέσω πανδημίας, οι περιορισμοί και τα lockdown οδήγησαν, σύμφωνα με την εταιρεία statista, μεγάλη μερίδα εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη δημιουργία ή τη βελτίωση των σελίδων τους ώστε να αυξήσουν τις πωλήσεις. Ταυτόχρονα, η παραγωγή αυτοκινήτων σταμάτησε εξαιτίας των γνωστών προβλημάτων που προέκυψαν λόγω της έλλειψης των ημιαγωγών, της έλλειψης και της τιμής των πρώτων υλών και τελευταία λόγω των συνεπειών του πολέμου.

Η μεγάλη χρονική καθυστέρηση στις παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων οδηγεί ολοένα και μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών στα μεταχειρισμένα, που το τελευταίο χρονικό διάστημα αύξησαν και αυτά την τιμή τους. Τα αποθέματα μειώνονται σε όλη την Ευρώπη και οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων βλέποντας και αναλύοντας την κατάσταση που επικρατεί με τα καινούρια αυτοκίνητα, δεν αποφασίζουν την πώλησή τους, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η τιμή τους.

Η νέα τάση των πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, μέσω διαδικτύου, επιτάχυνε τις προσπάθειες των εμπόρων να προσφέρουν ψηφιακές υπηρεσίες. Η αγορά δείχνει ότι αυτοκίνητα πωλούνται πλέον και μέσω των smartphone με εφαρμογές για κινητά, που αντιπροσωπεύουν σημαντικό μέρος των ψηφιακών πωλήσεων.

Εν τω μεταξύ, οι κατασκευαστές νέων οχημάτων που έχουν για πολλά χρόνια παρουσία στο διαδίκτυο, επέκτειναν περαιτέρω την υπηρεσία ψηφιακών αγορών τους. Η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Tesla είναι το πιο ακραίο παράδειγμα αυτής της τάσης. Η εταιρεία σκοπεύει να μετακινήσει τις αγορές της αποκλειστικά στο διαδίκτυο. Μια παρόμοια κίνηση ανακοινώθηκε τον Μάρτιο του 2021 από τη Volvo για τη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων της.

Για να πουλήσουν οι εταιρείες ένα όχημα, πρέπει να μπορούν να παρέχουν ψηφιακό έλεγχο των εγγράφων και της φυσικής κατάστασης του αυτοκινήτου. Ο ψηφιακός έλεγχος των αυτοκινήτων θα πρέπει να δείχνει επακριβώς την κατάσταση του οχήματος. Ένα σημαντικό μειονέκτημα της ψηφιακής αγοράς είναι η αδυναμία επιθεώρησης του αυτοκινήτου.

Όμως η αγορά αυτοκινήτων στο διαδίκτυο έχει πολλά πλεονεκτήματα. Το σημαντικότερο είναι η καλή τιμή κτήσης, ενώ παράλληλα ο καταναλωτής μπορεί να εντοπίσει ένα αυτοκίνητο της αρεσκείας του που βρίσκεται πολύ μακριά. Άρα θα απαλλαγεί από την ανάγκη να ταξιδέψει, να δαπανήσει χρήματα και να χάσει πολύτιμο χρόνο.

Η ευρωπαϊκή αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει τμηματοποιηθεί με βάση τον τύπο και το κανάλι πωλήσεων. Όσον αφορά τον τύπο, η ευρωπαϊκή αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μπορεί να χωριστεί σε συναλλαγές B2C (business-to-consumer), B2B (business-to-business) συναλλαγές και χρηματοδότηση.

Τέλος, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά στην Ευρώπη είναι η Γερμανία εξαιτίας της κλιμακούμενης ζήτησης για προσιτά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, λόγω της χαμηλής τιμής και της καλής κατάστασής τους, του αυξανόμενου αριθμού ηλεκτρονικών εταιρειών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα, της ταχείας επέκτασης των αντιπροσωπειών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και της διαθεσιμότητας μεταχειρισμένων. Οι επιλογές χρηματοδότησης και ασφάλισης αυτοκινήτου, αλλά και η αυξανόμενη διείσδυση του διαδικτύου στο χώρο της αυτοκίνησης, ενισχύει την τάση των πελατών να θέλουν να αγοράσουν καλά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ χαμηλά τα ποσοστά των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων τα εναλλακτικής κίνησης οχήματα αποτελούν μόλις το 6,9%.
autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Άλμα 17,8% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ στο πρώτο τετράμηνο

Παρά τη βελτίωση που παρατηρείται σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις εξακολουθούσαν να είναι μειωμένες κατά 22,8% στο πρώτο τετράμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019. Παρέμειναν δυνατές οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και τον Απρίλιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Συνθετικά καύσιμα από το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Ο συμβιβασμός που επιτεύχθηκε μετά από πίεση της Γερμανίας, της Ιταλίας και άλλων χωρών επιτρέπει τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα.
ydrogono
ΔΙΕΘΝΗ

Ενισχύεται το ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο με σταθμούς φόρτισης και υδρογόνου

Σε όλο το δίκτυο μεταφορών της ΕΕ που περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομους, δρόμους, λιμάνια και τρένα και τα οποία συνδέονται μεταξύ τους θα υπάρχουν σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 200 χλμ.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση καταργεί τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035

Η Γερμανία ήρε το βέτο της με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της ανάπτυξης και θα μπορούσαν να δώσουν παράταση ζωής στους θερμικούς κινητήρες.
ΔΙΕΘΝΗ

Συμφωνία Ευρώπης - Γερμανίας για εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και e-fuels

Το Βερολίνο εξέπληξε τους εταίρους του, στις αρχές Μαρτίου, μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.