ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:24:43 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Εξαντλείται ο χρόνος της SAS καθώς η απεργία των πιλότων συνεχίζεται

Ο επικεφαλής διαπραγματευτής της SAS δήλωσε ότι ο χρόνος εξαντλείται και ότι η Δευτέρα θα μπορούσε να είναι η τελευταία ημέρα των συνομιλιών μεταξύ της διοίκησης της SAS και των συνδικάτων.

Η SAS προειδοποίησε τη Δευτέρα ότι ο χρόνος εξαντλείται, καθώς οι διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα των πιλότων συνεχίζονται για να τερματιστεί η απεργία δύο εβδομάδων, η οποία, σύμφωνα με τη σκανδιναβική αεροπορική εταιρεία, απειλεί την ύπαρξή της.

Οι περισσότεροι πιλότοι της SAS στη Σουηδία, τη Δανία και τη Νορβηγία αποχώρησαν στις 4 Ιουλίου, αφού κατέρρευσαν οι συνομιλίες για τους όρους που σχετίζονται με το σχέδιο διάσωσης του αερομεταφορέα. Τα μέρη επέστρεψαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων στη σουηδική πρωτεύουσα στις 13 Ιουλίου. διαβάστε περισσότερα

Ο επικεφαλής διαπραγματευτής της SAS δήλωσε ότι ο χρόνος εξαντλείται και ότι η Δευτέρα θα μπορούσε να είναι η τελευταία ημέρα των συνομιλιών μεταξύ της διοίκησης της SAS και των συνδικάτων.

«Πλησιάζουμε σε ένα σημείο όπου, ως επικεφαλής διαπραγματευτής, πρέπει να παραδεχτώ ότι τώρα δεν μπορούμε να προχωρήσουμε άλλο», δήλωσε η Marianne Hernaes στους δημοσιογράφους καθώς έφτανε στις συνομιλίες της Δευτέρας.

«Βρισκόμαστε σύντομα στο τέλος του δρόμου ... Τα χρήματα φεύγουν από την εταιρεία ... Έτσι, πρέπει να ληφθούν κάποιες αποφάσεις», είπε, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες.

Παρόλα αυτά, τα συνδικάτα εξέφρασαν την ελπίδα ότι θα μπορούσε να βρεθεί μια λύση. Η αισιοδοξία αντανακλάται και στα κέρδη της τιμής της μετοχής της SAS.

«Ελπίζω ότι θα βρεθεί λύση», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Jan Levi Skogvang, ένας από τους αξιωματούχους του συνδικάτου που εκπροσωπεί τους πιλότους της SAS.

Οι μετοχές της SAS σημείωναν άνοδο 18,7% και κατευθύνονταν προς τη μεγαλύτερη ημερήσια άνοδό τους εδώ και σχεδόν 20 μήνες, καθώς συνεχίζονταν οι συνομιλίες, αν και η μετοχή έχει υποχωρήσει σχεδόν 70% τον τελευταίο χρόνο.

Η αεροπορική εταιρεία κατέθεσε αίτηση για προστασία από την πτώχευση στις ΗΠΑ στις 5 Ιουλίου, αλλά ο διευθύνων σύμβουλός της Anko van der Werff δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η απεργία θέτει σε κίνδυνο την επιτυχία αυτής της διαδικασίας και, τελικά, την επιβίωση της εταιρείας. 

Οι διαπραγματεύσεις είχαν συνεχιστεί το Σαββατοκύριακο σε μια μαραθώνια συνεδρίαση 33 ωρών χωρίς διαλείμματα, αλλά σημαντικά ζητήματα δεν είχαν ακόμη επιλυθεί. 

Η πολύπαθη SAS χρειάζεται να προσελκύσει νέους επενδυτές και να εξασφαλίσει χρηματοδότηση γέφυρα, λέγοντας ότι πρέπει πρώτα να μειώσει το κόστος για να επιτύχει αυτούς τους στόχους.

Η απεργία κοστίζει στη SAS 10 έως 13 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία. Ο αναλυτής της Sydbank Jacob Pedersen εκτιμά ότι αν συνεχιστεί η απεργία, η αεροπορική εταιρεία θα έχει χάσει έως και 5 δισ. σουηδικές κορώνες (481 εκατ. δολάρια) σε ταμειακές ροές μέχρι το τέλος Ιουλίου, ή περισσότερο από το ήμισυ της ρευστότητάς της.

«Ο κίνδυνος χρεοκοπίας θα έπρεπε να έχει εξαλειφθεί με την κατάθεση της αίτησης για προστασία από την πτώχευση στις ΗΠΑ », δήλωσε ο Pedersen. «Όμως, καθώς η απεργία συνεχίζεται, οι επενδυτές που είχαν παραταχθεί για να παράσχουν χρηματοδότηση γέφυρα το ξανασκέφτονται».

Οι πιλότοι που απασχολούνται στη θυγατρική του 75χρονου αερομεταφορέα SAS Scandinavia δήλωσαν μετά την κατάρρευση των συνομιλιών ότι θα συμφωνούσαν σε περιορισμένες μειώσεις μισθών και λιγότερο ευνοϊκούς όρους, ενώ η SAS δήλωσε ότι οι παραχωρήσεις που προσφέρθηκαν δεν ήταν αρκετές για να πραγματοποιήσει ένα σχέδιο διάσωσης που ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο. διαβάστε περισσότερα

Τα συνδικάτα ζητούν επίσης να επαναπροσληφθούν οι πιλότοι που απολύθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 στη SAS Scandinavia αντί να ανταγωνίζονται με εξωτερικούς υποψηφίους για θέσεις εργασίας με λιγότερο ελκυστικούς όρους στην πρόσφατα δημιουργηθείσα SAS Link και στην SAS Connect με έδρα την Ιρλανδία.

Τη Δευτέρα, 200 πτήσεις της SAS, ή το 62% των προγραμματισμένων, ακυρώθηκαν, σύμφωνα με την πλατφόρμα παρακολούθησης πτήσεων FlightAware. Οι πιλότοι της SAS Link και της SAS Connect δεν απεργούν.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Aeroplano, Airplane
ΔΙΕΘΝΗ

Η αεροπορική εταιρία SAS και τα συνδικάτα συνεχίζουν τις διαπραγματεύσεις

Η SAS, οι βασικοί ιδιοκτήτες της οποίας είναι η Σουηδία και η Δανία, προσπαθούσε για χρόνια ανταγωνιστεί εταιρίες χαμηλού κόστους, πριν ξεσπάσει η πανδημία που γονάτισε τον κλάδο των αερομεταφορέων.
ΔΙΕΘΝΗ

«Έμφραγμα» στα αεροδρόμια προκαλεί η απεργία των εργαζομένων της SAS

Η SAS αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ πρέπει να μειώσει τα λειτουργικά της έξοδα αλλά και να προσελκύσει το ενδιαφέρον νέων επενδυτών προκειμένου να επιβιώσει.
ΔΙΕΘΝΗ

Σε δίκη η ακτιβίστρια Γκρέτα Τούνμπεργκ για ανυπακοή προς την αστυνομία

Τον Φεβρουάριο, ένας δικαστής στο Λονδίνο είχε αποφασίσει να αποσύρει τις κατηγορίες σε βάρος της Τούνμπεργκ για διατάραξη της δημόσιας τάξης κατά τη διάρκεια μιας διαδήλωσης εναντίον της βιομηχανίας υδρογονανθράκων.
ΔΙΕΘΝΗ

Boeing: Προβλήματα ασφαλείας καταγγέλλουν πρώην εργαζόμενοι της εταιρείας

Eνώπιον επιτροπής έρευνας της αμερικανικής Γερουσίας οι πρώην εργαζόμενοι προειδοποίησαν πως υπάρχουν «σοβαρά προβλήματα» στις διαδικασίες παραγωγής των μοντέλων 737 Max, 787 Dreamliner και 777.
Sweden, Flag, Simaia, Souidia
ΔΙΕΘΝΗ

Η Σουηδία για να πετύχει τους στόχους για το κλίμα χρειάζεται αλλαγή πολιτικής

Η σουηδική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος προειδοποίησε ότι η πρόσφατη χαλάρωση της διάταξης για την προσθήκη βιοκαυσίμων στη βενζίνη και το ντίζελ και η μείωση των φόρων στα ορυκτά καύσιμα θα αυξήσουν τις εκπομπές το 2024.