ΓΔ: 2055.51 -0.19% Τζίρος: 148.02 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Φωτο: Shutterstock

Η Κομισιόν καθορίζει κανόνες για τη χρήση υδρογόνου στις μεταφορές

Τα κόστη παραγωγής του υδρογόνου έχει μειωθεί κατά 60% τα τελευταία 10 χρόνια και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει ότι θα μειωθούν κατά το ήμισυ το 2030 σε σύγκριση με τις τιμές που ισχύουν σήμερα.

Μόνο το υδρογόνο που παράγεται από ανανεώσιμη και όχι από πυρηνική ενέργεια θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις μετακινήσεις για να μειωθεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε δύο νέους νόμους που θα βοηθήσουν τους στόλους να αξιολογήσουν την περιβαλλοντική βιωσιμότητα του υδρογόνου ως καυσίμου οδικής κυκλοφορίας. Κυρίως στις μεταφορές όπου οι ανάγκες είναι αυξημένες και οι λύσεις θα πρέπει να είναι άμεσες και συμφέρουσες.

Το υδρογόνο προσφέρει παρόμοια αυτονομία και χρόνο ανεφοδιασμού με το ντίζελ, γεγονός που το καθιστά ελκυστική επιλογή για επαγγελματικούς στόλους. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να διασφαλίσει ότι το υδρογόνο που θα χρησιμοποιείται θα έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων. Σήμερα το υδρογόνο με βάση τα ορυκτά κοστίζει περίπου 1,5 ευρώ το κιλό εντός της ΕΕ ανάλογα με τις τιμές του φυσικού αερίου, ενώ το ανανεώσιμο υδρογόνο κοστίζει από 3,5 έως 5,5 ευρώ το κιλό.

Ωστόσο, το κόστος των ανανεώσιμων πηγών υδρογόνου μειώνεται γρήγορα. Τα κόστη παραγωγής του υδρογόνου έχει μειωθεί κατά 60% τα τελευταία 10 χρόνια και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει ότι θα μειωθούν κατά το ήμισυ το 2030 σε σύγκριση με τις τιμές που ισχύουν σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι σε περιοχές όπου η ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές είναι φθηνή, οι ηλεκτρολύτες που είναι απαραίτητοι για τις χημικές αντιδράσεις αναμένεται να είναι σε θέση να ανταγωνιστούν ως προς την τιμή το υδρογόνο με βάση τα ορυκτά μέχρι το 2030.

Χωρίς αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές υπάρχει ο κίνδυνος η νέα τεχνολογία να βασιστεί στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που θα προέρχεται από ορυκτά. Το υδρογόνο είναι πιο μακροχρόνιο και πιο εύκολο στη μεταφορά από την αποθήκευση μπαταρίας και αυτό του δίνει ακόμη ένα πλεονέκτημα.

«Παραμένει σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι η παραγωγή υδρογόνου δεν θα πραγματοποιείται σε ώρες που η ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές μπορεί να είναι λίγη. Ο αριθμός των ωρών παραγωγής υδρογόνου είναι, επομένως, περιορισμένος προκειμένου να αποφευχθεί η παραγωγή κατά τις ώρες που η ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές είναι ελλιπής και ακριβή», ανέφερε, σε έγγραφό της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ELPE_Siamisis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

HelleniQ Energy: Δυναμικά στο δ' τριμήνο, σχέδια επέκτασης σε πέντε χώρες

Η HELLENiQ ENERGY κατέγραψε ισχυρή κερδοφορία και ιστορικά ρεκόρ σε διύλιση και εμπορία στο τρίτο τρίμηνο. Προχωρά δυναμικά σε πράσινες επενδύσεις άνω των 500 εκατ. και επέκταση στον κλάδο ΑΠΕ σε πέντε χώρες.
Καλώδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Κομισιόν: Προτεραιότητα το έργο διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τόνισε τη σημασία της ταχείας υλοποίησης του έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου (GSI), το οποίο στηρίζει ως έργο κοινού ενδιαφέροντος για τη μείωση ενεργειακού κόστους και τον τερματισμό της απομόνωσης της Κύπρου.
Θερμοσίφωνας με θερμόμετρο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από 100.000 νοικοκυριά στο πρόγραμμα αλλαγής θέρμανσης

Δόθηκε στη δημοσιότητα ο οριστικός πίνακας δικαιούχων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα» με πάνω από 100.000 πολίτες, μεταξύ των οποίων 5.000 ευάλωτοι, προωθώντας την ενεργειακή αναβάθμιση και μείωση κόστους.
ELPE_Siamisis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Α. Σιάμισιης: Επαναλειτουργεί μετά από 13 χρόνια ο αγωγός Θεσσαλονίκης – Σκοπίων

Ο CEO της HELLENiQ ENERGY, Ανδρέας Σιάμισιης, ανέφερε ότι πιθανότατα εντός του χρόνου θα ξεκινήσει να περνάει πετρέλαιο από τον αγωγό Θεσσαλονίκης-Σκοπίων μειώνοντας το κόστος και ενισχύοντας τον ρόλο της Ελλάδας στα Βαλκάνια.