ΓΔ: 1451.55 0.26% Τζίρος: 111.20 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:29:11 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Προβληματισμός για την έλλειψη σημείων φόρτισης αυτοκινήτων στην ΕΕ

Όπως αναφέρει έρευνα της McKinsey οι αυτοκινητοβιομηχανίες αισθάνονται ότι οι κυβερνήσεις δεν επενδύουν ανάλογα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα.

Μια έρευνα που έγινε τον προηγούμενο μήνα αναφέρει ότι σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές (98%) ανησυχούν ότι όλες οι προσπάθειες και οι επενδύσεις που κάνουν, προκειμένου να βγάλουν στην παραγωγή αυτοκίνητα με μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, θα τεθούν σε κίνδυνο από την ανεπαρκή υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού που υπάρχει σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Για να λυθεί το πρόβλημα και να προωθηθεί η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να κατασκευαστούν τουλάχιστον 3,4 εκατομμύρια νέα σημεία φόρτισης έως το 2030, ενώ παράλληλα η τρέχουσα ανάπτυξη του δικτύου θα πρέπει να γίνει τέσσερις φορές πιο γρήγορη από ό,τι είναι σήμερα.

Σύμφωνα με την έρευνα, την οποία διεξήγαγε η McKinsey, οι περισσότεροι κατασκευαστές (πάνω από το 90%) αισθάνονται ότι είναι αυτοί που κάνουν μονομερώς την επένδυση, χωρίς την ανάλογη βοήθεια των κυβερνώντων. Αυτό θα παρεμποδίσει σοβαρά την αύξηση της ηλεκτροκίνησης και τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές άνθρακα, υποστηρίζουν.

Από την άλλη, η εταιρεία CLEPA, η οποία αντιπροσωπεύει 3.000 επιχειρήσεις που προμηθεύουν την αυτοκινητοβιομηχανία σε όλη την Ευρώπη, μέσω του γενικού γραμματέα της, Benjamin Krieger αναφέρει: «Η εξασφάλιση σημαντικού αριθμού δημόσιων σημείων φόρτισης για τα ηλεκτρικά και σταθμών ανεφοδιασμού για τα υδρογονοκίνητα οχήματα είναι μια απαραίτητη προϋπόθεση για να μετατραπούν οι τρέχουσες προσπάθειες της βιομηχανίας σε μια επιτυχημένη μετάβαση βιώσιμης κινητικότητας».

Ένα άλλο στοιχείο της έρευνας δείχνει ότι το 64% των προμηθευτών αναμένει αύξηση εσόδων για το 2023, με τις προσδοκίες για τα κέρδη να μην είναι τόσο αισιόδοξες. Οι πιέσεις κόστους, αλλά και τα προβλήματα στις πρώτες ύλες συνεχίζουν να μειώνουν τα κέρδη των περισσοτέρων εταιρειών. Ένας σημαντικός αριθμός προμηθευτών αντιμετωπίζει έντονη πίεση για το περιθώριο κέρδους, με το 67% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι το επίπεδο κερδοφορίας τους είναι κάτω του 5%. Στην πραγματικότητα, περίπου ένας στους τέσσερις προμηθευτές λειτουργεί με ζημία, γεγονός που σημαίνει ότι αυτό το πλάνο λειτουργίας των εταιρειών δεν είναι βιώσιμο. Μάλιστα, το 37% των προμηθευτών μειώνει τις επενδύσεις για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στις δύσκολες οικονομικές καταστάσεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Κόντρα Κίνας με Ευρωπαϊκή Ένωση με φόντο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το Πεκίνο καταγγέλλει την έρευνα της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα ως «ξεκάθαρη πράξη προστατευτισμού». Η έρευνα που θα καθορίσει αν απαιτούνται τιμωρητικοί δασμοί για να προστατευθούν οι παραγωγοί της ΕΕ.
autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ χαμηλά τα ποσοστά των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων τα εναλλακτικής κίνησης οχήματα αποτελούν μόλις το 6,9%.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Ελλιπείς οι υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων ανησυχούν για τις ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης των EV και αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για να δημιουργηθεί το πλαίσιο που θα εξασφαλίσει την γρήγορη και ασφαλή φόρτιση.