ΓΔ: 2097.27 0.48% Τζίρος: 123.13 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:12:39
Ρομπότ τεχνητή νοημοσύνη
Η εικόνα απεικονίζει ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη σε ψηφιακό περιβάλλον αυτοματοποίησης.

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα

Μέσα από την τεχνητή νοημοσύνη και την εξέλιξή της θα εξασφαλισθεί η ασφαλής κίνηση των αυτοκινήτων ακόμη και κάτω από δύσκολες συνθήκες είτε σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Είναι γεγονός ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της αυτόνομης οδήγησης. Ήδη έχει κάνει την εμφάνισή της στην αυτοκίνηση με κάποια πρώτα συστήματα ασφαλείας, που έχουν στόχο την αύξηση της ασφάλειας των οδηγών και την ασφαλή κίνηση των αυτοκινήτων ακόμη και σε άσχημες οδηγικές συνθήκες.

Σήμερα τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν πληθώρα συστημάτων, αισθητήρων, καμερών και ραντάρ που ελέγχουν τόσο τον οδηγό και τις κινήσεις του μέσα στο αυτοκίνητο όσο και τις καταστάσεις που διαδραματίζονται εκτός αυτοκινήτου, προβλέποντας και επεμβαίνοντας σε ακραίες καταστάσεις προκειμένου να αποφύγουν δυσάρεστες καταστάσεις. Κάθε δευτερόλεπτο συλλέγουν μια σειρά από δεδομένα τα οποία αξιολογούνται και αρκετά από αυτά εκπέμπονται για να προειδοποιήσουν τα άλλα αυτοκίνητα για επικείμενους κινδύνους, όπως ένα απότομο φρενάρισμα, ένα σταματημένο αυτοκίνητο ή η έλλειψη πρόσφυσης στο οδόστρωμα, προτρέποντας τον οδηγό του άλλου αυτοκινήτου που βρίσκεται κοντά, να είναι πιο προσεκτικός. Η επεξεργασία αυτών των δεδομένων αποτελεί μια από τις πλέον κατάλληλες πήγες πληροφοριών για την ταχύτερη ανάπτυξη των εφαρμογών που στηρίζονται στη τεχνητή νοημοσύνη και προορίζονται για τα μελλοντικά οχήματα. Αυτή η συνδεσιμότητα των οχημάτων επιτρέπει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ οχημάτων που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους, της όλης υποδομής της περιοχής και των δεδομένων εκείνης της στιγμής, ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Και φυσικά πάνω σε αυτά τα δεδομένα θα στηριχτεί η αυτόνομη οδήγηση, η οποία σύμφωνα με τους αναλυτές θα ελαχιστοποιήσει τα τροχαία ατυχήματα.

Μέσα από την τεχνητή νοημοσύνη και την εξέλιξή της θα εξασφαλισθεί η ασφαλής κίνηση των αυτοκινήτων ακόμη και κάτω από δύσκολες συνθήκες είτε σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Ήδη σήμερα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και τα επόμενα 3-4 χρόνια θα βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων αυτοκίνητα που θα έχουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Από αυτό το σημείο και έπειτα η αυτόνομη οδήγηση αναμένεται να κάνει άλματα και η εξέλιξή της θα είναι ραγδαία. Ο μεγάλος αριθμός αυτονόμων αυτοκινήτων θα μειώσει σημαντικά τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους, ενώ μετά το 2030 αυτά τα συστήματα θα είναι ευρέως διαθέσιμα σε μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων.

Σήμερα τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) μπορούν ήδη να αναλάβουν σημαντικές λειτουργίες ασφαλείας (όπως το τιμόνι και το φρενάρισμα) από τον οδηγό υπό ορισμένες συνθήκες. Όλα λοιπόν δείχνουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα προσφέρει μεγαλύτερα επίπεδα ασφάλειας στον δρόμο, αλλά ενδεχομένως να αυξήσει σε κάποιους εργασιακούς κλάδους την ανεργία, αφού πλέον την ανθρώπινη δουλειά θα την κάνει ρομπότ. Στην αυτοκίνηση το τελευταίο χρονικό διάστημα η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αυτό αποτελεί συνηθισμένο φαινόμενο. Τελευταία η BMW προχώρησε ένα βήμα πιο πέρα, χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη στα εργοστάσιά της στον τομέα της βαφής των αυτοκινήτων, αλλά και τον έλεγχο αυτής μετά την ολοκλήρωσή της. Μια δουλειά που γίνονταν μέχρι τώρα αποκλειστικά από εργαζόμενους. Αυτό είναι μόνο η αρχή, αφού πολύ σύντομα η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να μπει και σε άλλους τομείς της αυτοκίνησης. Μια νέα πτυχή της αυτοκίνησης ξεκινάε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τεχνητή νοημοσύνη interface
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Γιατί η επόμενη επιτυχία στην ΤΝ δεν θα έρθει από την Ελλάδα

Η ελληνική οικονομία παραμένει σταθερή αλλά εύθραυστη, χωρίς να έχει αλλάξει παραγωγικό μοντέλο, σύμφωνα με τον δρ Μιχάλη Μπλέτσα. Τόνισε το ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης και τη δυσκολία ανάπτυξης καινοτομίας στη χώρα.
Μάρκος Βερέμης, Άρθουρ Μένς
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άρθουρ Μενς: Η Ελλάδα εξελίσσεται σε ηγετική δύναμη στην ευρωπαϊκή AI

Ο CEO της Mistral AI, Arthur Mensch, τόνισε την αναδυόμενη δυναμική της Ελλάδας στην τεχνητή νοημοσύνη και ανακοίνωσε νέα στρατηγική συνεργασία με την κυβέρνηση. Έμφαση δόθηκε στις ευκαιρίες και τις προκλήσεις για τις ελληνικές επιχειρήσεις.
Σειρά αυτοκινήτων ΚΤΕΟ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

TUV: Ένα στα πέντε αυτοκίνητα με σοβαρά ελαττώματα στους τεχνικούς ελέγχους

Η TUV καταγράφει ότι 21,5% των οχημάτων αποτυγχάνει στον τεχνικό έλεγχο, με τα ελαττώματα να αυξάνονται όσο μεγαλώνει η ηλικία τους. Ξεχωρίζουν Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron και Mazda 2, ενώ το Tesla Model Y κατατάσσεται τελευταίο.
τεχνητή νοημοσύνη interface
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Έρευνα Adecco: Πώς βλέπουν οι εργαζόμενοι την Τεχνητή Νοημοσύνη

Η νέα έρευνα Global Workforce of the Future δείχνει πως η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον χώρο εργασίας, με τους εργαζόμενους να την εμπιστεύονται όλο και περισσότερο για την εξέλιξη των δεξιοτήτων και την ενίσχυση της παραγωγικότητας.
Κβαντικός υπολογιστής chip
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Νέος κβαντικός υπολογιστής στη Χεφέι διατίθεται σε ερευνητές παγκοσμίως

Ο νέος κβαντικός υπολογιστής στη Χεφέι της Κίνας, διαθέσιμος από αυτό τον μήνα σε επιστήμονες και επιχειρήσεις παγκοσμίως, λύνει προβλήματα 450 εκατ. φορές ταχύτερα από τον καλύτερο υπερυπολογιστή, σηματοδοτώντας τεχνολογική πρόοδο.