ΓΔ: 1995.2 -0.50% Τζίρος: 353.21 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
τεχνητή νοημοσύνη interface
Ανθρώπινο χέρι αλληλεπιδρά με διεπαφή τεχνητής νοημοσύνης, αναδεικνύοντας τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις.

Ανάγκη να «πατήσει γκάζι» στην ΤΝ η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τα αυτοκίνητα και οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να προσαρμοστούν γρήγορα για να μείνουν ανταγωνιστικές.

Η τεχνητή νοημοσύνη διαμορφώνει ένα νέο τοπίο στην αυτοκινητοβιομηχανία, προσφέροντας εξελιγμένες δυνατότητες, από την αυτόνομη οδήγηση έως τη διασύνδεση των οχημάτων για βελτίωση της κυκλοφορίας και λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο. 

Παρά τις τεράστιες προοπτικές της καινοτομίας αυτής, οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν έντονες προκλήσεις ως προς την ψηφιακή τους μετάβαση, γεγονός που πιθανόν να τις θέσει σε μειονεκτική θέση στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον, σύμφωνα με το Automotive News Europe.

Αντλώντας στοιχεία από πρόσφατη ανάλυση της συμβουλευτικής εταιρείας McKinsey, καταγράφεται ότι μέχρι το 2030 τα οχήματα με υψηλό βαθμό αυτόνομης οδήγησης αναμένεται να αντιστοιχούν στο 10-15% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων. Επιπλέον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που θα ενσωματώσουν την τεχνητή νοημοσύνη στη διαδικασία παραγωγής προβλέπεται να σημειώσουν αύξηση της αποδοτικότητας έως και κατά 20%, αναδεικνύοντας πόσο κρίσιμη είναι η επένδυση σε σχετικές τεχνολογίες.

Όπως σημειώνει ο Στέφαν Μπράτζελ, διευθυντής του Κέντρου Διαχείρισης Αυτοκινήτων στη Γερμανία, οι ευρωπαϊκές εταιρείες παρατηρούν με καθυστέρηση τις «ριζικές συνέπειες για την αυτοκινητοβιομηχανία» που επιφέρει η ταχύτατη υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης από τους Αμερικανούς και Κινέζους ανταγωνιστές. Παρότι οι «γνωστοί ψηφιακοί παίκτες κυριαρχούν με τις γνώσεις τους στην τεχνητή νοημοσύνη», οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να «αγωνίζονται να αυξήσουν τις ικανότητές τους στο λογισμικό και την τεχνητή νοημοσύνη».

Είναι γεγονός ότι, ενώ σχεδόν όλες οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη συνάψει κάποιας μορφής συνεργασία με εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης — όπως η περίπτωση της συμφωνίας μεταξύ Mercedes και Google για προηγμένες υπηρεσίες συνομιλίας στον ψηφιακό βοηθό MBUX — οι περισσότερες από αυτές «δεν φαίνεται να είναι πρωτοπόροι», όπως τόνισε ο αναλυτής της Warburg Research, Φάμπιο Χέλσερ.

Αν και έχουν ανακοινωθεί συνεργασίες και στρατηγικές για την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στα μελλοντικά οχήματα, οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες παραμένουν συγκρατημένες και δεν προβάλουν δυναμικά το ρόλο τους ως τεχνολογικοί ηγέτες, σε αντίθεση με εταιρείες όπως η Tesla.

Σύμφωνα με ειδικούς της αγοράς, οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όχι μόνο υστερούν στην ενσωμάτωση λογισμικού και την αξιοποίηση δεδομένων, αλλά εμφανίζονται διστακτικές ως προς τη λήψη τολμηρών αποφάσεων. Συχνά αποφεύγουν να πραγματοποιήσουν τις αναγκαίες επενδύσεις, ενώ ταυτόχρονα αδυνατούν να αλλάξουν τον οργανωσιακό τους πολιτισμό ή να προσελκύσουν κορυφαίους επιστήμονες λογισμικού, σε αντίθεση με τις αντίστοιχες κινεζικές εταιρείες που κινούνται γρηγορότερα και πιο ευέλικτα στον τομέα αυτό.

Ειδικοί επισημαίνουν ότι όσο οι εταιρείες αργούν να αντιμετωπίσουν αυτές τις διαρθρωτικές αδυναμίες, τόσο εντείνεται το πρόβλημα, δημιουργώντας σοβαρά εμπόδια όταν έρθει η στιγμή να ενσωματώσουν καινούργιες τεχνολογίες ή να ανταποκριθούν σε μελλοντικές απαιτήσεις της αγοράς.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Audi A6 Λιμουζίνα
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το νέο Audi A6 Sedan θέτει νέα στάνταρ σε αεροδυναμική και σχεδίαση

Το νέο Audi A6 Sedan θέτει νέα στάνταρ στην αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,23, το χαμηλότερο στην ιστορία της μάρκας για μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας άριστη σταθερότητα και μειωμένες αναταράξεις.
Γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων
ΔΙΕΘΝΗ

Η Nissan αξιοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για ταχύτερη ανάπτυξη αυτοκινήτων

Η Nissan και η Monolith επεκτείνουν τη συνεργασία τους για επιτάχυνση της ανάπτυξης νέων μοντέλων με AI, μειώνοντας τις φυσικές δοκιμές. Η τεχνολογία εφαρμόστηκε ήδη στο ηλεκτρικό Leaf και θα χρησιμοποιηθεί και σε μελλοντικά μοντέλα.
τεχνητή νοημοσύνη interface
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Συνέδριο ΔΙΠΑΕ Θεσσαλονίκης για Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση

Στο πρώτο διεθνές συνέδριο AI-education2025 στη Σίνδο, θα συζητηθούν οι τεχνολογικές, ηθικές και κοινωνικές διαστάσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση στις 12-13 Δεκεμβρίου 2025, με τη συμμετοχή φορέων και πανεπιστημίων.