ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ποιες είναι οι φθηνότερες χώρες στην φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μελέτη που χρησιμοποίησε δεδομένα από το 2019 και το 2020 διαπίστωσε πως ο μέσος όρος του κόστους φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι περίπου 50% υψηλότερο στη Γερμανία, την Ιταλία, τη Δανία και το Βέλγιο.

Το κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη ποικίλλει, ανάλογα με τις πολιτικές που εφαρμόζουν οι πάροχοι ενέργειας, την υποδομή φόρτισης, το κόστος ενέργειας και τους φόρους.

Μία μελέτη που χρησιμοποίησε δεδομένα από το 2019 και το 2020 ως προς το κόστος της υποδομής ηλεκτρικής ενέργειας και φόρτισης και που δημοσιεύτηκε από το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας το 2022, δείχνει μεγάλες διακυμάνσεις στις τιμές χρέωσης. Διαπίστωσε ότι ο μέσος όρος του κόστους φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι περίπου 50% υψηλότερο στη Γερμανία, την Ιταλία, τη Δανία και το Βέλγιο. Η μελέτη έδειξε ότι το κόστος είναι 0,315 Euro/kWh για χρήστη Wallbox, όταν είναι μόλις 0,170 Euro/kWh για χρήστες απλής πρίζας στο σπίτι. Η Ρουμανία είναι η φθηνότερη χώρα με 0,317 Euro/kWh και η Ελβετία είναι η πιο ακριβή με 0,489 Euro/kWh.

Οι τιμές για φόρτιση στο σπίτι (κατά μέσο όρο kWh) το 2019 ήταν στην Ολλανδία 0,22 ευρώ, στο Βέλγιο 0,28 ευρώ, στην Γερμανία 0,30 ευρώ, στην Γαλλία 0,15 ευρώ, στην Μ. Βρετανία 0,17 ευρώ, ενώ ο μέσος όρος της Ευρώπης ήταν 0,22 ευρώ. Το 2022, η τιμή για την εγκατάσταση ενός φορτιστή στο σπίτι κυμαινόταν μεταξύ 670 και 1.600 ευρώ, ενώ το 64% των οδηγών φορτίζουν τακτικά στο σπίτι τους το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Μια άλλη μελέτη της Drive Electric, που δημοσιεύθηκε στις αρχές του 2023, χρησιμοποίησε τα πιο πρόσφατα δεδομένα από το 2021 και το 2022 για να αποκαλύψει τις τιμές χρέωσης στην Ευρώπη. Οι πέντε κορυφαίες χώρες με τη μεγαλύτερη αύξηση τιμών σε ένα χρόνο είναι η Εσθονία 0,71 ευρώ(+146,6%), η Πολωνία 0,36 ευρώ (+125,7%), η Σουηδία 0,61 ευρώ (+87,3%), η Σλοβακία 0,42 ευρώ (+81,2), η Λιθουανία 0,69 ευρώ (+73,7%).

Η μελέτη, η οποία περιελάμβανε 30 ευρωπαϊκές χώρες, δείχνει ότι ενώ οι αυξήσεις των τιμών παρέμειναν σχετικά χαμηλότερες, το κόστος χρέωσης στη Δανία, τη Γερμανία, το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία, την Ισπανία και την Αυστρία παρέμεινε υψηλό. Έτσι το κόστος στην Δανία ήταν 1,03 ευρώ (+27,8%), στην Γερμανία 0,98 ευρώ (+31,7%), στο Βέλγιο 0,91 ευρώ (+61,9%), στην Ισπανία 0,72 ευρώ (+56,0%), στην Ολλανδία 0,72 ευρώ (+10,1%), στην Μ. Βρετανία 0,71 ευρώ (+22,9%), στην Αυστρία 0,69 ευρώ (+52,5%) και στην Ιταλία 0,68 ευρώ (+46,8%).

Από την άλλη, οι ευρωπαϊκές χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις σε τιμές χρέωσης είναι η Νορβηγία 0,29 ευρώ, η Κροατία 0,31 ευρώ, η Γαλλία 0,41 ευρώ, η Ρουμανία 0,42 ευρώ, η Ελβετία 0,49 ευρώ και η Φινλανδία 0,49 ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Το 70% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φορτίζουν την μπαταρία τους στο σπίτι

Η τεχνολογία σε πολύ λίγα χρόνια από σήμερα θα δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων να πουλούν ηλεκτρική ενέργεια σε ώρες αιχμής και να την αναπληρώνουν σε ώρες μη αιχμής όπου αυτή θα είναι φθηνότερη.
citroen_eC3
ΔΙΕΘΝΗ

ë-C3: Το πρώτο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο από εταιρεία της Ευρώπης

Στην τιμή των 23.300 ευρώ θα διατεθεί το μοντέλο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που αποτελεί την πρώτη απάντηση στην «εισβολή» φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά.
ΔΙΕΘΝΗ

Εκπτώσεις και στην Ευρώπη φέρνει η Tesla ανεβάζοντας τον ανταγωνισμό

Τα μεγάλα περιθώρια κέρδους που έχει η εταιρεία του Έλον Μασκ της δίνει τα εφόδια για μια πιο επιθετική εμπορική πολιτική σε μια προσπάθεια να αυξήσει περαιτέρω τη ζήτηση για τα μοντέλα Model 3 και Model Y.